Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Situationships? Det er et begrep som er i vinden. Man er ikke fuck friends og ikke kjærester, men kan ligge med andre. Høres jo veldig mye ut som polygami? Hva kan man forvente i 2023? Er det best å bare ligge rundt mens man har en man er mer sammen med enn de andre? Har forstått at man ikke kan stille masse spørsmål om liggevaner på de første datene heller, noe som kompliserer enda mer.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Situationship er en utviklet form av ff hvor den ene parten ønsker forhold, mens den andre parten holder kontakten og forholdet gående uten å ønske å forplikte seg, virker det som.

Ff med en som vil ha mer, så de blir manipulert til å holde ut, om jeg har forstått det rett. Gir kjereste fordeler til noen som ikke gir dem lojaliteten de ønsker. 

Anonymkode: b4be4...5f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 20d6d...11f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at veldig mange blir ødelagt av nettdating, Tinder o.l., så jeg har hoppet av den karusellen.

Møter jeg noen i virkeligheten som jeg ber på date eller som ber meg, så blir jeg med. Men den useriøse bruk-og-kast-mentaliteten som har økt så enormt på slike datesider, det gidder jeg ikke være med på. Har høy sexlyst, men lever heller i sølibat enn å bli med på det spillet så altfor mange holder på med på nettdating. (Og jada, jeg vet det finnes mange gode også, men det blir lenger mellom dem siden mange er blitt ødelagt av dating, blitt mer og mer egoistiske og fått mer relasjonsangst. Tror dette gjelder både kvinner og menn.)

Skal jeg date en mann igjen, så må det være en jeg møter i det virkelige liv, en som ønsker å bruke tid på å bli kjent. En som er trygg nok på seg selv til å skape et varig forhold, en som ikke trenger hoppe fra kvinne til kvinne for å føle han får bekreftelse. En som har gode verdier, respekt og omtanke for andre. 

På den måten slipper jeg å forholde meg til alle disse ordene som egentlig bare er forsøk på å skjule forpliktelsesangst, relasjonsangst, avhengighet for øyeblikkelig tilfredsstillelse.

Jeg tror pendelen snart vil snu, folk gjennomskuer datesidene for det de er - kommersiell virksomhet som når alt kommer til alt ikke vil tjene penger på om alle finner seg en varig partner. De må bare ha mange nok som finner hverandre til at andre vil bli med - det blir omtrent som å tippe lotto, det er alltid noen ytterst få som vinner hovedgevinst, noen som vinner smågevinster - men de aller fleste vinner ikke noe, for bare slik tjenes penger for de som står bak. I dateverden blir det da ytterst få som får varige forhold, noen som får korte forhold, mange ons, og de fleste oppnår lite eller ingenting. Det var relativt langt færre enslige før nettdatingens tid, så det sier seg selv at det er en bransje som er en blindvei som ender i en hengemyr for trolig de aller fleste.

Anonymkode: 81fda...12f

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (2 timer siden):

Situationships? Det er et begrep som er i vinden. Man er ikke fuck friends og ikke kjærester, men kan ligge med andre. Høres jo veldig mye ut som polygami? Hva kan man forvente i 2023? Er det best å bare ligge rundt mens man har en man er mer sammen med enn de andre? Har forstått at man ikke kan stille masse spørsmål om liggevaner på de første datene heller, noe som kompliserer enda mer.

Situationships gjelder nok bare mannen i relasjonen. Altså kvinnen skal kun forholde seg til en og mannen kan ligge rundt.

Anonymkode: 8968b...72d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at veldig mange blir ødelagt av nettdating, Tinder o.l., så jeg har hoppet av den karusellen.

Møter jeg noen i virkeligheten som jeg ber på date eller som ber meg, så blir jeg med. Men den useriøse bruk-og-kast-mentaliteten som har økt så enormt på slike datesider, det gidder jeg ikke være med på. Har høy sexlyst, men lever heller i sølibat enn å bli med på det spillet så altfor mange holder på med på nettdating. (Og jada, jeg vet det finnes mange gode også, men det blir lenger mellom dem siden mange er blitt ødelagt av dating, blitt mer og mer egoistiske og fått mer relasjonsangst. Tror dette gjelder både kvinner og menn.)

Skal jeg date en mann igjen, så må det være en jeg møter i det virkelige liv, en som ønsker å bruke tid på å bli kjent. En som er trygg nok på seg selv til å skape et varig forhold, en som ikke trenger hoppe fra kvinne til kvinne for å føle han får bekreftelse. En som har gode verdier, respekt og omtanke for andre. 

På den måten slipper jeg å forholde meg til alle disse ordene som egentlig bare er forsøk på å skjule forpliktelsesangst, relasjonsangst, avhengighet for øyeblikkelig tilfredsstillelse.

Jeg tror pendelen snart vil snu, folk gjennomskuer datesidene for det de er - kommersiell virksomhet som når alt kommer til alt ikke vil tjene penger på om alle finner seg en varig partner. De må bare ha mange nok som finner hverandre til at andre vil bli med - det blir omtrent som å tippe lotto, det er alltid noen ytterst få som vinner hovedgevinst, noen som vinner smågevinster - men de aller fleste vinner ikke noe, for bare slik tjenes penger for de som står bak. I dateverden blir det da ytterst få som får varige forhold, noen som får korte forhold, mange ons, og de fleste oppnår lite eller ingenting. Det var relativt langt færre enslige før nettdatingens tid, så det sier seg selv at det er en bransje som er en blindvei som ender i en hengemyr for trolig de aller fleste.

Anonymkode: 81fda...12f

Så enig, så enig, men folk har dessverre lett for å ta til seg livsløgner, og - for å parafrasere Ibsen - tar man smarttelefonen og Tinder fra et gjennomsnittsmenneske, blir det full krise.

Anonymkode: b1c51...ee5

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg har aldri hatt sex i datingfasen. Jeg venter til vi er sikre på at vi vil bli kjærester. Er jeg nesten alene om dette? 🤷🏼‍♀️ Jeg klarer bare ikke tanken på å ha uforpliktende sex, jeg må være glad i mannen selv om jeg ikke nødvendigvis må ha de dypeste følelsene for å hå inn i et forhold. Har vært i to lange forhold. 

Skrevet
Majer skrev (6 timer siden):

Hva forventet folk av en kultur der det å knulle rundt uten hemninger er blitt normalisert?

Trodde dere at dette var veien til stabile parforhold?

Forvent at det bare blir verre fremover.

• Liker 1
Skrevet

Er en grunn til at man ikke orker noe mer nettdating. Jeg er en av dem. Jeg har værte ute på nettdating arenaen nå siden 2018 kanskje. Og rotet meg bort i ONS, FWB, gitt menn sjanser jeg ikke har følt noe spesielt for osv. 

Konklusjon er at det er drit vanskelig å navigere i jungelen. Når man møter en ny mann så vet man ikke hva de er ute etter ? Er det kun sex?, Er det forhold?, Er de opptatt? Det er jaggu meg mange ganger vanskelig å se. Har brent meg på det meste som går an å brenne seg på og jeg orker ikke mer av det. 

En blir ødelagt emosjonelt. Da jeg er sånn at liker jeg noen så er jeg redd for å bli avvist. Jeg ønsker å ta ting rolig og bli kjent og at det er exit mulighet før en er sikker på hva en vil selv med personen. Men før en kommer dit har en for lenge siden havnet i halmen osv... ja det er sikkert bare min feil, men uansett... nå har jeg lært. 

Jeg tror jeg mest sannsynligvis blir single og heller har en elsker jeg virkelig liker på si. Da det er det som virker som beste løsning for meg. Jeg er livredd for å havne i ett dårlig forhold igjen. Livredd for å bli manipulert inn i noe. Da jeg er naiv og godtroende person. Jeg tror det beste om folk og blir ofte skuffet  kan man si. 

Jeg føler noen ganger jeg er zebra på savannen og må hele tiden passe meg for løver, hyener osv (som da er menn) som ikke vil meg noe godt. Byttedyr og rovdyr. Er det samme på dating fronten i 2023. Og damene er gazellene og zebraene og en og annen Gnu....(siste var en spøk) og masse predatorer der ute som ikke vil oss noe godt men som er kun ute etter å mele sin egen kake og kun tenke på seg selv og ikke er ute etter noe seriøst, men kun bruke så mange kvinner de kan. Så å navigere i den jungelen er ikke enkelt. Dette fra en kvinnes perspektiv. Regner med det er sånn andre veien og at det føles litt sånn for menn som virkelig er ute etter noe seriøst og ikke liker denne bruk og kast mentaliteten og at sex ikke betyr noe. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Situationships gjelder nok bare mannen i relasjonen. Altså kvinnen skal kun forholde seg til en og mannen kan ligge rundt.

Anonymkode: 8968b...72d

Hvorfor tror du det? Jeg er kvinne og poly, og opplever at de fleste menn egentlig vil ha monogame forhold, og er fornøyd med å bare ligge med meg, selv om de godtar at jeg har andre i en mer åpen relasjon. 

Anonymkode: cf9d9...f70

AnonymBruker
Skrevet

Vil ingen ha forpliktelser lenger?

Anonymkode: b88a5...015

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor tror du det? Jeg er kvinne og poly, og opplever at de fleste menn egentlig vil ha monogame forhold, og er fornøyd med å bare ligge med meg, selv om de godtar at jeg har andre i en mer åpen relasjon. 

Klart. Du er et lettvint ligg og ikke mer enn det. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klart. Du er et lettvint ligg og ikke mer enn det. 

Det er bare en tullete standard bortforklaring. Jeg kjenner disse mennene og vet bedre enn deg hva deres motivasjon er. De vil helst ha en livspartner, men godtar et situationship fordi de håper at vi vil nærme oss hverandres livsstil over tid. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil ingen ha forpliktelser lenger?

Ja, jeg.

Men jeg er heller ikke å finne på Tinder eller en annen fancy app; holder meg til den gode, gammeldagse, 3-dimensjonale virkeligheten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er bare en tullete standard bortforklaring. Jeg kjenner disse mennene og vet bedre enn deg hva deres motivasjon er. De vil helst ha en livspartner, men godtar et situationship fordi de håper at vi vil nærme oss hverandres livsstil over tid. 

Lol, og det tror du altså på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg.

Men jeg er heller ikke å finne på Tinder eller en annen fancy app; holder meg til den gode, gammeldagse, 3-dimensjonale virkeligheten.

Enig. 

• Liker 1
Skrevet

Datinglivet er så endret og ødelagt takket være datingsider, kortstokkmentalitet, sexfokus og polarisert kjønnskamp, at jeg fant ut at det beste var å melde seg ut. Datinglivet er mekka for de aller flotteste hos begge kjønn, men er nedbrytende for alle andre. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Trenden er at menn deles på av flere damer, på ulike måter.

Et situationship er typisk en relasjon hvor kvinner prøver å få forhold med attraktive menn uten å få det. Så tar de det de får, og later som det er greit med kun sex og kos. Det er egentlig falskt, de ønsker mer men later som noe annet. Mannen i relasjonen har gjerne flere som svermer for han.

Anonymkode: b58a1...2f5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenden er at menn deles på av flere damer, på ulike måter.

Vrøvl! Ingen kvinne ønsker en mann som driver på med andre kvinner i tillegg.

Anonymkode: d60c1...64e

AnonymBruker
Skrevet

Vrøvl! Ingen kvinne ønsker en mann som driver på med andre kvinner i tillegg.

Anonymkode: d60c1...64e

1960-tallet ringte. De savner deg der.

Anonymkode: bd5fc...b2c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...