Gå til innhold

Bedt om å komme på samtale hos lege etter funn på rtg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok røntgen rtg ifm innleggelse på sykehus pga infeksjon. Hadde egentlig ikke trodd jeg skulle høre noe mer pga sikkert alt var fint siden jeg føler meg helt frisk nå. Så da føles det nokså skremmende med et slikt brev om at jeg må komme inn på sykehuset for samtale uten at det står noe om hva det gjelder. Det er jo lett å tenke det verste, for hadde det vært mindre alvorlig hadde jeg vel fått personlig brev på helsenorge om funnene?!

Har noen her erfaring med lignende enten når det gjelder seg selv eller som pårørende? Eller kanskje noen som jobber innen helse kan svare noe rundt dette? Håper egentlig mestnoen kan betrygge meg med at det slett ikke trenger å være alvorlig😔

Anonymkode: c318b...1f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har fått time raskt så ville jeg tenkt at de har funnet noe på røntgen som haster å få tatt opp med deg. Har du sjekket på Helsenorge hvilken avdeling som har sjekket papirene dine, det er ofte en god indikasjon på hva som skjer.

Anonymkode: cc993...92b

• Liker 6
Skrevet

Det kan fint være en rutinekontroll for oppfølging etter det du var innlagt for, uten at de har nevnt det for deg at det vil skje (ev at du har glemt det). Kommer litt an på når du har fått time

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du har fått time raskt så ville jeg tenkt at de har funnet noe på røntgen som haster å få tatt opp med deg. Har du sjekket på Helsenorge hvilken avdeling som har sjekket papirene dine, det er ofte en god indikasjon på hva som skjer.

Anonymkode: cc993...92b

Ja det sto i brevet at de hadde funnet noe på røntgen som legen ville ha en samtale med meg om. De stod ingenting om hva det gjaldt og det står ingenting på helsenorge.

AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (34 minutter siden):

Det kan fint være en rutinekontroll for oppfølging etter det du var innlagt for, uten at de har nevnt det for deg at det vil skje (ev at du har glemt det). Kommer litt an på når du har fått time

Har vært på rutinekontroll og det var her ekstra røntgen ble tatt..

AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (35 minutter siden):

De hadde vel uansett skrevet det om de var en ekstra rutinekontroll? De ville kun ha en samtale og jeg skulle ta kontakt selv for time når det passet..

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De hadde vel uansett skrevet det om de var en ekstra rutinekontroll? De ville kun ha en samtale og jeg skulle ta kontakt selv for time når det passet..

Ikke nødvendigvis - pga de bruker gjerne standardbrev. Da må du nok bare ringe når dem når de åpner i morgen. INGEN her kan vite hvorfor du har fått beskjed om dette

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man vet som regel hvorfor man tar røntgen, så du må jo vite hva det gjaldt?

å det er ganske begrenset hva man kan se på vanlig røntgen, så ville ikke bekymret meg. MR og CT derimot kan avdekke ganske mye. :) 

Anonymkode: b0e9d...e96

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dette vært akutt og alvorlig, hadde de ikke ventet. Da hadde de ringt deg og fortalt det direkte. Da sender de ikke bare et brev. Det er umulig å gjette seg til hva de har funnet, men jeg ville blitt særdeles overrasket om dette er noe alvorlig. I såfall er det uakseptabel fremgangsmåte fra legens side.

Anonymkode: 00b19...41a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det alvorlig, ringer de. 

Anonymkode: 6d40a...eb5

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De har kanskje funnet noe de vil ha under oppsyn fremover, som nevnt tidligere - er det alvorlig, så  ringer de.

Anonymkode: 96a3a...c4a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det skrev jeg i hi. Etterkontroll etter infeksjon. Har også tatt masse blodprøver tidligere, så de ville vel ha funnet ut for lengst om det kunne være noe alvorlig. Forsøker å slå meg til ro med at det ikke er det.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kanskje vært lettere å svare om du hadde sagt noe om hva de tok rtg av og hvor du hadde infeksjon. Kan jo være noe som de ser på rtg bilder som har vært årsak til infeksjonen?

Anonymkode: 2ef8d...ad2

AnonymBruker
Skrevet
On 7/23/2023 at 8:07 AM, AnonymBruker said:

å det er ganske begrenset hva man kan se på vanlig røntgen, så ville ikke bekymret meg. MR og CT derimot kan avdekke ganske mye. :) 

Anonymkode: b0e9d...e96

De kan finne andre ting enn det de ser etter. Det opplevde vi med minste gutten her.

Anonymkode: 5c700...206

Skrevet

Neppe alvorlig når du skal ta kontakt når det passer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2023 den 1.53):

Tok røntgen rtg ifm innleggelse på sykehus pga infeksjon. Hadde egentlig ikke trodd jeg skulle høre noe mer pga sikkert alt var fint siden jeg føler meg helt frisk nå. Så da føles det nokså skremmende med et slikt brev om at jeg må komme inn på sykehuset for samtale uten at det står noe om hva det gjelder. Det er jo lett å tenke det verste, for hadde det vært mindre alvorlig hadde jeg vel fått personlig brev på helsenorge om funnene?!

Har noen her erfaring med lignende enten når det gjelder seg selv eller som pårørende? Eller kanskje noen som jobber innen helse kan svare noe rundt dette? Håper egentlig mestnoen kan betrygge meg med at det slett ikke trenger å være alvorlig😔

Ring til sykehuset i morgen og hør med dem. ❤️ 

Anonymkode: e7f79...05d

Skrevet

Fått noe mer svar? ❤️ 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...