AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #1 Skrevet 22. juli 2023 Jeg har vært i er forhold i 9 år. De siste årene har jeg mistrivdes i forholdet. Jeg har to tenåringer som bor med oss, ingen felles barn. Vi har forskjellige syn på det meste, han er negativ, kommer konstant med negative kommentarer til meg og ungene. Er en bedreviter, uten egentlig peiling på noe. Han er en veldig stressende person, jeg er roligheten selv. Jeg blir aldri møtt på mine følelser, aldri et positivt eller støttende ord. Føler meg motarbeidet hele tiden. Får legge til at det er ikke no vondt i mannen sånn sett. Bare veldig ulike. Og han er utrulig uempatisk uten evne til å sette seg seg inn i andre sine følelser. Saken er at jeg klarer meg ikke alene. Har et forbrukslån og studielån som er ganske høye, kabalen vil ikke gå opp som aleneforsørger. Da må jeg slutte å betale på lån og få inkasso og alt det der. Selv om jeg er i full jobb er det helt umulig å klare seg med utgiftene jeg da må ha alene. føler meg så låst. Jeg er 46 år og føler livet bare går fra meg i dette dårlige forholdet. Er ti år til jeg er gjeldsfri. Hva gjør jeg ? Orker ikke mer av denne hverdagen og denne typen. Anonymkode: 577d9...54a 9
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #2 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har vært i er forhold i 9 år. De siste årene har jeg mistrivdes i forholdet. Jeg har to tenåringer som bor med oss, ingen felles barn. Vi har forskjellige syn på det meste, han er negativ, kommer konstant med negative kommentarer til meg og ungene. Er en bedreviter, uten egentlig peiling på noe. Han er en veldig stressende person, jeg er roligheten selv. Jeg blir aldri møtt på mine følelser, aldri et positivt eller støttende ord. Føler meg motarbeidet hele tiden. Får legge til at det er ikke no vondt i mannen sånn sett. Bare veldig ulike. Og han er utrulig uempatisk uten evne til å sette seg seg inn i andre sine følelser. Saken er at jeg klarer meg ikke alene. Har et forbrukslån og studielån som er ganske høye, kabalen vil ikke gå opp som aleneforsørger. Da må jeg slutte å betale på lån og få inkasso og alt det der. Selv om jeg er i full jobb er det helt umulig å klare seg med utgiftene jeg da må ha alene. føler meg så låst. Jeg er 46 år og føler livet bare går fra meg i dette dårlige forholdet. Er ti år til jeg er gjeldsfri. Hva gjør jeg ? Orker ikke mer av denne hverdagen og denne typen. Anonymkode: 577d9...54a Kan ikke annet enn å si at jeg føler med deg. Er i samme situasjon selv og dette er nok svært vanlig, bare det er tabu og ingen snakker om det. Folk sier de holder sammen dor barnas del, men så er det like gjerne økonomien og tryggheten rundt det d handler mest om. Det kan gjelde både rike og dem med dårligere råd. Rike har gjerne større hus/ villaer og større gjeld og har vendet seg til et liv der de ikke trenger å spare på kronene. Kanskje følt på litt luksus. Så ser de at dette ikke er mulig om de flytter fra hverandre. Kanskje må de gå fra villa til rekkehus osv og orker ikke tanken på det. Anonymkode: 7ca70...4ea 5 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #3 Skrevet 23. juli 2023 Har du undersøkt muligheter ang. billigere bolig, gave eller arv fra familie, billigere bil, sommerjobb for tenåringene, legge bort tanker om ferie, spise ute osv? Trodde lenge at jeg ikke skulle klare meg som eneforsørger med to barn da jeg flyttet for noen år siden. Men det gikk akkurat rundt. Måtte tenke over pengebruken, og tok også en prat med mine barn ang. økonomi og at vi ikke lengre kom til å ha like god råd. Anonymkode: 21c33...d62 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #4 Skrevet 23. juli 2023 Du kan prøve å få deg en deltidsjobb, en helgejobb. Inntekt opp eller utgifter ned. Anonymkode: 78cae...134 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #7 Skrevet 23. juli 2023 Norsk likestilling på sitt beste dette her. Anonymkode: fc0be...1d2 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #8 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du kan prøve å få deg en deltidsjobb, en helgejobb. Inntekt opp eller utgifter ned. Anonymkode: 78cae...134 Jobber 100 % turnus på sykehus, så ser ikke at kapasiteten er så mye større. Vurdert avlastningshjem da. Anonymkode: 577d9...54a 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #10 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har du undersøkt muligheter ang. billigere bolig, gave eller arv fra familie, billigere bil, sommerjobb for tenåringene, legge bort tanker om ferie, spise ute osv? Trodde lenge at jeg ikke skulle klare meg som eneforsørger med to barn da jeg flyttet for noen år siden. Men det gikk akkurat rundt. Måtte tenke over pengebruken, og tok også en prat med mine barn ang. økonomi og at vi ikke lengre kom til å ha like god råd. Anonymkode: 21c33...d62 Føler egentlig jeg sparer inn på det meste. Teller på kronene hele tiden. Billigere bolig er vanskelig, leier et billig hus på landet bil er jeg avhengig av de 8 milene jeg kjører til jobb hver dag. Lever ganske nøkternt og nødvendig. Har regnet ut at om jeg og barna blir boende her alene, så har jeg 6000 kr igjen å leve for om jeg er alene. Alternativer er å ikke betale på lånene. En stor arv får jeg med tiden, men kan ikke akkurat ønske foreldrene mine døde 🤪 Anonymkode: 577d9...54a
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #11 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anonymkode: 8c6b1...8c9 Ja du kan le du! Verden er ikke helt svart hvit 😉 Anonymkode: 577d9...54a 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #12 Skrevet 23. juli 2023 Studielånet kan du be om å fryse i 3 år tror jeg det er. Hvis du bor alene vil du få utvidet barnetrygd på ca 2500. Og når ungene flytter ut kan du kanskje få deg mindre bolig? Anonymkode: 374e9...299 7 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #13 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har vært i er forhold i 9 år. De siste årene har jeg mistrivdes i forholdet. Jeg har to tenåringer som bor med oss, ingen felles barn. Vi har forskjellige syn på det meste, han er negativ, kommer konstant med negative kommentarer til meg og ungene. Er en bedreviter, uten egentlig peiling på noe. Han er en veldig stressende person, jeg er roligheten selv. Jeg blir aldri møtt på mine følelser, aldri et positivt eller støttende ord. Føler meg motarbeidet hele tiden. Får legge til at det er ikke no vondt i mannen sånn sett. Bare veldig ulike. Og han er utrulig uempatisk uten evne til å sette seg seg inn i andre sine følelser. Saken er at jeg klarer meg ikke alene. Har et forbrukslån og studielån som er ganske høye, kabalen vil ikke gå opp som aleneforsørger. Da må jeg slutte å betale på lån og få inkasso og alt det der. Selv om jeg er i full jobb er det helt umulig å klare seg med utgiftene jeg da må ha alene. føler meg så låst. Jeg er 46 år og føler livet bare går fra meg i dette dårlige forholdet. Er ti år til jeg er gjeldsfri. Hva gjør jeg ? Orker ikke mer av denne hverdagen og denne typen. Anonymkode: 577d9...54a Gå i parterapi for å mekle om hvordan dere kan leve best mulig sammen etter forholdene Hold ut ett par år til Husk du vil få barnebidrag om mannen tjener mye mer enn deg Ta ekstravakter for å betale ned gjeld når barna er hos faren. Gode penger mtp du får 100% overtidsbetaling. Begynn å spar allerede nå. Kutt ned på hverdagskultur og reising disse årene. Anonymkode: 7ca70...4ea 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #14 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gå i parterapi for å mekle om hvordan dere kan leve best mulig sammen etter forholdene Hold ut ett par år til Husk du vil få barnebidrag om mannen tjener mye mer enn deg Ta ekstravakter for å betale ned gjeld når barna er hos faren. Gode penger mtp du får 100% overtidsbetaling. Begynn å spar allerede nå. Kutt ned på hverdagskultur og reising disse årene. Anonymkode: 7ca70...4ea Hverdagskultur-hverdagsluksus Men ser hvordan skriveleifen ikke var av den verste sorten😅 Anonymkode: 7ca70...4ea 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #15 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gå i parterapi for å mekle om hvordan dere kan leve best mulig sammen etter forholdene Hold ut ett par år til Husk du vil få barnebidrag om mannen tjener mye mer enn deg Ta ekstravakter for å betale ned gjeld når barna er hos faren. Gode penger mtp du får 100% overtidsbetaling. Begynn å spar allerede nå. Kutt ned på hverdagskultur og reising disse årene. Anonymkode: 7ca70...4ea Han skal betale barnebidrag på hennes unger? Tull Anonymkode: 84476...3ee 5 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #16 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han skal betale barnebidrag på hennes unger? Tull Anonymkode: 84476...3ee Beklager, trodde det var felles barn. Men da får hun vel uansett barnebidrag av barnefaren. Anonymkode: 7ca70...4ea 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #17 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Gå i parterapi for å mekle om hvordan dere kan leve best mulig sammen etter forholdene Hold ut ett par år til Husk du vil få barnebidrag om mannen tjener mye mer enn deg Ta ekstravakter for å betale ned gjeld når barna er hos faren. Gode penger mtp du får 100% overtidsbetaling. Begynn å spar allerede nå. Kutt ned på hverdagskultur og reising disse årene. Anonymkode: 7ca70...4ea Barnebidrag får hun vel allerede siden hennes nåværende samboer ikke er far til barna. Ekstravakter kan hun jo ta uansett når som helst med så store barn, men det er tvilsomt om hun får særlig mye ekstravakter der hun jobber nå nettopp fordi det utløser overtid. Hun kan ta ekstravakter andre steder da, men da selvfølgelig til vanlig lønn uten overtid. Anonymkode: c5a14...706 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #18 Skrevet 23. juli 2023 Du må ha gjort svært dårlige økonomiske valg tidligere hvis du ikke på noen måte kan klare deg alene. Anonymkode: 9f020...9ff 7 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #19 Skrevet 23. juli 2023 Javel. Som man reder ligger man. Virker litt rart at du bor 8 mil unna jobben din da. Anonymkode: af103...5fa 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #20 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Føler egentlig jeg sparer inn på det meste. Teller på kronene hele tiden. Billigere bolig er vanskelig, leier et billig hus på landet bil er jeg avhengig av de 8 milene jeg kjører til jobb hver dag. Lever ganske nøkternt og nødvendig. Har regnet ut at om jeg og barna blir boende her alene, så har jeg 6000 kr igjen å leve for om jeg er alene. Alternativer er å ikke betale på lånene. En stor arv får jeg med tiden, men kan ikke akkurat ønske foreldrene mine døde 🤪 Anonymkode: 577d9...54a 8 mil pendling i bil er mye! Det er ikke mulig å flytte nærmere jobb? Eller blir det da svært dyr bolig? Hvor mye penger er det snakk om at du skylder? Kunne det vært noe å hørt med foreldre om forskudd på arv? Anonymkode: 45f6a...65b 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå