AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #1 Skrevet 22. juli 2023 Nå er det tredje mannen jeg har hatt noe på gang med over tid, men som ender opp som en jeg ikke kan få. Jeg er ei dame med lavt selvbilde grunnet mitt siste langvarige forhold, som var med en som brøt meg ned over tid. Men dette er noen år siden og jeg går jevnlig til psykolog og får hjelp. Men.....det er tre menn jeg, de siste årene, virkelig har ønsket å inn i en relasjon med. Alle tre har blitt glad i meg, sier jeg kan få hvem jeg vil, syns jeg er vakker og god og det er ikke måte på. Men ingen av dem har ønsket ta det noe videre. Hva kommer det av at "alle" (både venner, ukjente og folk jeg dater) sier til meg at jeg kan få hvem jeg vil (de mener jeg er pen og har en fin personlighet), men når alt kommer til alt så kan jeg jo ikke det? Jeg blir så såret og nå sitter jeg her, forlatt av min siste date gjennom 6 mndr, som sa "ikke vær lei deg, du kan få hvem du vil, det er bare det at jeg ikke vil inn i et forhold". Jeg blir så lei meg at jeg kunne hylt av smerte Noen råd til hvordan håndtere denne smerten og avvisningen? Og hvordan finner jeg en som virkelig vil ha meg? Anonymkode: 89bb1...253 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #2 Skrevet 22. juli 2023 Enig med den over. Mange er unødvendig ulykkelige fordi de går rundt å tror de er så 10/10. Og så har løsningen hele tiden vært å senke kravene litt. De gutta du sier du ikke kan få burde også senket kravene sånn at de hadde sett deg. Forstår du? Folk flest er så deprimerende overfladiske. Anonymkode: 5a2ff...0b9 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #3 Skrevet 23. juli 2023 Som også andre sier - senk kravene. Så at du fortsatt er singel, er kun ditt eget ansvar; jordkloden har et par milliarder flere menn enn akkurat disse tre. Anonymkode: 06b61...6c0 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #4 Skrevet 23. juli 2023 Kjærlighet er dessverre ikke lett. Men det som faktisk kan være lett, er å la ting gå som aldri kom lenger enn til startfasen. For de var jo åpenbart feil. Senke kravene er et rart råd å få. Men kanskje bør du leite etter kjærlighet et annet sted hvis det ikke funker der du så sist. Anonymkode: 5826b...1ea 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #5 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kjærlighet er dessverre ikke lett. Men det som faktisk kan være lett, er å la ting gå som aldri kom lenger enn til startfasen. For de var jo åpenbart feil. Senke kravene er et rart råd å få. Men kanskje bør du leite etter kjærlighet et annet sted hvis det ikke funker der du så sist. Anonymkode: 5826b...1ea Enig i at dette med å senke kravene er et rart råd. Og TS, jeg har ikke noe annet råd til deg enn å holde ut og prøve igjen. En eller annen gang må det vel funke for sånne som oss også. Anonymkode: 36835...400 3
Pippi Lotta Skrevet 23. juli 2023 #6 Skrevet 23. juli 2023 Kjærlighet er vanskelig, mye som skal klaffe. Det er ikke alltid så lett å si hva som kommer til å virke eller ikke, så det eneste fornuftige er vel å vøre seg selv og prøve. Rådet om å senke krav er tullete, forholdet blir jo ikke bra om du ikke ønsker å vær i det en gang. 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #7 Skrevet 23. juli 2023 58 minutter siden, AnonymBruker said: Enig i at dette med å senke kravene er et rart råd. Og TS, jeg har ikke noe annet råd til deg enn å holde ut og prøve igjen. En eller annen gang må det vel funke for sånne som oss også. Anonymkode: 36835...400 Det er godt voksne damer på KG som har vært single i mange år og antageligvis vil fortsette å være det livet ut - fordi de ikke vil senke kravene, samtidig som årene bare går og går. Så hva er å foretrekke: En tilværelse som (etter hvert) smårar, gammel jomfru, eller å senke kravene ...? Synes forresten det er rart at den aller første kommentaren i denne tråden har forsvunnet uten noen påviselig grunn; det var ingenting i den som tilsa sletting, og moderator ville vel ha kommentert om tråden var blitt ryddet; mon tro om kommentaren med Anonymkode: 48d6f...6a1, skrevet 01:27, ble borte på grunn av en teknisk feil ...? Anonymkode: 06b61...6c0 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #8 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er godt voksne damer på KG som har vært single i mange år og antageligvis vil fortsette å være det livet ut - fordi de ikke vil senke kravene, samtidig som årene bare går og går. Så hva er å foretrekke: En tilværelse som (etter hvert) smårar, gammel jomfru, eller å senke kravene ...? Anonymkode: 06b61...6c0 Det er jo noens tolkning det, at årsaken til å være langvarig singel er at de helt sikkert må ha noen urimelige, overfladiske krav og ikke at gjensidig og funksjonell kjærlighet kan være vanskelig å finne. Anonymkode: 5826b...1ea
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #9 Skrevet 23. juli 2023 Det er ikke lett å finne noen. Ikke bare skal man finne rett person, men jeg tror også mye er rett timing. Det at man bare ikke vil inn i et forhold er reelt, jeg har vært der selv. Jeg har også blitt avvist med den årsaken, og så har de kommet tilbake senere og angret seg/vært klare (men da er jo typisk jeg over dem for lenge siden, da). Anonymkode: bec72...524 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #10 Skrevet 23. juli 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo noens tolkning det, at årsaken til å være langvarig singel er at de helt sikkert må ha noen urimelige, overfladiske krav og ikke at gjensidig og funksjonell kjærlighet kan være vanskelig å finne. Anonymkode: 5826b...1ea Problemet med å være langvarig, ufrivillig singel er at etter hvert som årene går, begynner man med egne vaner og distanserer seg mer og mer fra den virkelige verden. Til man til slutt ender opp som den single herren med incelssympatier som påpeker at feilen alltid ligger hos kvinner, eller den rare, gamle damen med katten, som også ser feilen alle andre steder enn hos seg selv. En gang var også disse menneskene relativt normale, men det at de ikke ville senke kravene, førte til slutt til en tilværelse som nabolagets alltid ensomme original. Anonymkode: 06b61...6c0 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #11 Skrevet 23. juli 2023 Senke kravene?? Det er ingen bolig man ser etter, men å klaffe med ett menneske. Og der må du øke kravene! Fra første stund. Du sier du har lav selvtillit. Da blir du ett lett bytte, og lett å utnytte. Du må sette krav til menn du møter, se etter alle tegn på manglende seriøs interesse, og gå videre med en gang du i det hele tatt merker litt til at det ikke går rette veien. Anonymkode: 926aa...153 9 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #12 Skrevet 23. juli 2023 Det kreves jo mer enn å være pen og en fin personlighet. Man må matche og man matcher ikke automatisk med alle selv om man er pen og hyggelig? Når folk sier at du kan få hvem du vil så mener de det ikke bokstavelig, men de mener at du har veldig gode sjanser til å finne noen å bli sammen med - og det har du helt sikkert. Neste gang er det klaff. Anonymkode: 53dee...180 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #13 Skrevet 23. juli 2023 49 minutter siden, AnonymBruker said: Det er godt voksne damer på KG som har vært single i mange år og antageligvis vil fortsette å være det livet ut - fordi de ikke vil senke kravene, samtidig som årene bare går og går. Så hva er å foretrekke: En tilværelse som (etter hvert) smårar, gammel jomfru, eller å senke kravene ...? Synes forresten det er rart at den aller første kommentaren i denne tråden har forsvunnet uten noen påviselig grunn; det var ingenting i den som tilsa sletting, og moderator ville vel ha kommentert om tråden var blitt ryddet; mon tro om kommentaren med Anonymkode: 48d6f...6a1, skrevet 01:27, ble borte på grunn av en teknisk feil ...? Anonymkode: 06b61...6c0 Hvordan skal man bli lykkelig ved å senke kravene? Bør man ikke like og bli forelsket i en kjæreste? Eller er det viktigste bare å ha en kjæreste selvom man egentlig ikke liker mennesket? Personlig hadde jeg heller vært alene hele livet enn å bli sammen med en mann jeg egentlig ikke vil ha. Anonymkode: 91350...b19 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #14 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå er det tredje mannen jeg har hatt noe på gang med over tid, men som ender opp som en jeg ikke kan få. Jeg er ei dame med lavt selvbilde grunnet mitt siste langvarige forhold, som var med en som brøt meg ned over tid. Men dette er noen år siden og jeg går jevnlig til psykolog og får hjelp. Men.....det er tre menn jeg, de siste årene, virkelig har ønsket å inn i en relasjon med. Alle tre har blitt glad i meg, sier jeg kan få hvem jeg vil, syns jeg er vakker og god og det er ikke måte på. Men ingen av dem har ønsket ta det noe videre. Hva kommer det av at "alle" (både venner, ukjente og folk jeg dater) sier til meg at jeg kan få hvem jeg vil (de mener jeg er pen og har en fin personlighet), men når alt kommer til alt så kan jeg jo ikke det? Jeg blir så såret og nå sitter jeg her, forlatt av min siste date gjennom 6 mndr, som sa "ikke vær lei deg, du kan få hvem du vil, det er bare det at jeg ikke vil inn i et forhold". Jeg blir så lei meg at jeg kunne hylt av smerte Noen råd til hvordan håndtere denne smerten og avvisningen? Og hvordan finner jeg en som virkelig vil ha meg? Anonymkode: 89bb1...253 Flere menn har det sånn som du har. Derfor finnes det incels. Anonymkode: 819fd...754 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #15 Skrevet 23. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Senke kravene?? Det er ingen bolig man ser etter, men å klaffe med ett menneske. Og der må du øke kravene! Fra første stund. Du sier du har lav selvtillit. Da blir du ett lett bytte, og lett å utnytte. Du må sette krav til menn du møter, se etter alle tegn på manglende seriøs interesse, og gå videre med en gang du i det hele tatt merker litt til at det ikke går rette veien. Anonymkode: 926aa...153 Dette er dessverre oppskriften på en tilværelse som evig singel. Hvorfor skal vedkommende ikke senke kravene når hun har tilstrekkelig bagasje selv at disse mennene ikke tar sjansen på et forhold med henne ...? 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan skal man bli lykkelig ved å senke kravene? Bør man ikke like og bli forelsket i en kjæreste? Eller er det viktigste bare å ha en kjæreste selvom man egentlig ikke liker mennesket? Personlig hadde jeg heller vært alene hele livet enn å bli sammen med en mann jeg egentlig ikke vil ha. Anonymkode: 91350...b19 Som vedkommende skrev i kommentaren over - det finnes menn som mener nøyaktig det samme. De kalles incels. Anonymkode: 06b61...6c0 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #16 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det kreves jo mer enn å være pen og en fin personlighet. Man må matche og man matcher ikke automatisk med alle selv om man er pen og hyggelig? Når folk sier at du kan få hvem du vil så mener de det ikke bokstavelig, men de mener at du har veldig gode sjanser til å finne noen å bli sammen med - og det har du helt sikkert. Neste gang er det klaff. Anonymkode: 53dee...180 Riktig. Det er selvsagt ingen i hele verden som kan få hvem de vil. Folk undervurderer hvor mye som skal til for at det virkelig klaffer mellom to mennesker. Det skjer kanskje bare et par ganger i løpet av livet. Du må leve livet ditt, og så vil han plutselig en dag dukke opp. Ikke «let» og ikke vær desperat. Anonymkode: 424e5...bdb 1
Christina82 Skrevet 23. juli 2023 #17 Skrevet 23. juli 2023 Ryddet for utestengt bruker. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #18 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet med å være langvarig, ufrivillig singel er at etter hvert som årene går, begynner man med egne vaner og distanserer seg mer og mer fra den virkelige verden. Til man til slutt ender opp som den single herren med incelssympatier som påpeker at feilen alltid ligger hos kvinner, eller den rare, gamle damen med katten, som også ser feilen alle andre steder enn hos seg selv. En gang var også disse menneskene relativt normale, men det at de ikke ville senke kravene, førte til slutt til en tilværelse som nabolagets alltid ensomme original. Anonymkode: 06b61...6c0 Jeg har alltid vært i forhold. Søstera mi har nesten alltid vært singel. Hennes fulle erfaring med dating før hun ble gift som 37-åring var noen uker med en mann hun aldri var særlig keen på og som heller ikke likte henne og som ble raskt gift med noen andre, pluss et 6 mnd forhold til en vag mann i en annen by. Hun sluttet å snakke om å finne en mann og begynte å snakke om å finne en kopi av pappa. Så skjedde ingenting før jeg sa at hun måtte gå steder uten bestevenninna si og begynne å se mye mer "desperat" ut. Da fant hun kjæreste på under ett år - som ligner veldig på vår far. Men hun senket jo ikke kravene. Hun endret strategi. Anonymkode: 5826b...1ea 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #19 Skrevet 23. juli 2023 Jeg følte på det samme, og i fjor så bestemte jeg meg for å forsøke å gå på ca én date i uken frem til jeg fant noen jeg virkelig passet med. Var vel på rundt 20 dater ila året, noen kun en gang, andre flere dater, men ble ikke noe. Etter ca ett år fant jeg verdens fineste mann, og vi har vært sammen i ca et halvt år. Bare ikke gi opp<3 Anonymkode: ae3d4...bf1 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #20 Skrevet 23. juli 2023 Jeg kan ikke skjønne at du bruker 6 måneder på en mann som sier at han ikke vil ha et forhold. Kanskje du burde gjøre det klart fra første date at du er ute etter et fast forhold, og hvis han er av typen som jonglerer 10 potensielle partnere for å være økonomisk med tiden sin får han fortsette med 9 damer. Og jeg kan bare råde å vente med å ha sex til man har utviklet følelser. Det tar tid og rundbrennere har som regel ikke tålmodigheten til. Anonymkode: a4dd8...e10 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå