AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #1 Skrevet 22. juli 2023 Noen som har erfaring med "no contact"-metoden for å vinne en tilbake? No contact handler om å avstå fra å initiere kontakt i minst 30 dager.... Hvordan ble utfallet hos deg? her er litt om "no contact" https://www.lovelearnings.com/breakups/no-contact-affects-exs-brain?gclid=Cj0KCQjw_O2lBhCFARIsAB0E8B9BTmDezu2cQZnQd5lt74nAsnj1E5jzjFw6SUm7P6nYYEno9jjyCxAaAoS0EALw_wcB Anonymkode: f654e...76a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #2 Skrevet 22. juli 2023 Han tok kontakt etter 12 dager. Anonymkode: 3805d...0b9 2
Fremmed fugl Skrevet 23. juli 2023 #3 Skrevet 23. juli 2023 Et par jeg kjenner meget godt kjørte metoden i 6 uker. Var skikkelig flinke med null kontakt. Fungerte fint så langt, det vil si at hennes følelser som hadde "forsvunnet" kom tilbake.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #4 Skrevet 23. juli 2023 Tok seks uker her også, men det funka som bare det. Men innen de seks ukene hadde jeg allerede begynt å se klart hvor giftig han var og ville ikke ha han tilbake... Men han var og er, helt på tuppene etter meg etter bo contact. Han er helt ulik seg selv. Anonymkode: 9404e...2ae 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #5 Skrevet 23. juli 2023 Er det ikke det som er det vanlige etter brudd da? Du skal være bra gal for å drive og ta kontakt med en som har slått opp, tenker jeg. Anonymkode: 80c65...67d 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #6 Skrevet 23. juli 2023 Ja. Ene gangen så tok han kontakt og ville tilbake. Andre gangen var det stille og jeg måtte ta kontakt 😜 Men vi endte opp sammen. Jeg visste han ikke kom til å ta kontakt da, han var typen som kom til å la alt være opp til meg. Anonymkode: 29ab7...eb8
ESFP Skrevet 23. juli 2023 #7 Skrevet 23. juli 2023 Dette er manipulasjon. Ønsker du å være en manipulerende person? 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #8 Skrevet 23. juli 2023 ESFP skrev (2 timer siden): Dette er manipulasjon. Ønsker du å være en manipulerende person? Manipulasjon hadde vært om man hadde gjort det med vilje for å minske kravene til en partner foreksempel. Eller kjørt stein vegg eller silent treatment for å oppnå goder eller skader på den andre personen. Straffe den andre på mange måter, fordi man ikke får viljen sin. Men ikke å ha kontakt for å renske hodet sitt i kaos er det flere som skulle ha gjort i konflikter, det er det vell flere som råder også å ta avstand for å roe seg ned og tenke rasjonelt. Men å straffe noen med ingen kontakt eller mulig å få kontakt uten grunn er manipulasjon. Hårfin balanse. Anonymkode: e587c...854
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #9 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Manipulasjon hadde vært om man hadde gjort det med vilje for å minske kravene til en partner foreksempel. Eller kjørt stein vegg eller silent treatment for å oppnå goder eller skader på den andre personen. Straffe den andre på mange måter, fordi man ikke får viljen sin. Men ikke å ha kontakt for å renske hodet sitt i kaos er det flere som skulle ha gjort i konflikter, det er det vell flere som råder også å ta avstand for å roe seg ned og tenke rasjonelt. Men å straffe noen med ingen kontakt eller mulig å få kontakt uten grunn er manipulasjon. Hårfin balanse. Anonymkode: e587c...854 Nja…folk gjør jo det med vilje. De håper at eksen kommer løpende tilbake. Selvfølgelig er det manipulasjon, men når man er desperat og savner eksen sin helt jævlig…Jeg dømmer ingen. Til ts. Ja, han kom tilbake etter 2 uker. Anonymkode: 38fb5...4ac
ESFP Skrevet 23. juli 2023 #10 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Manipulasjon hadde vært om man hadde gjort det med vilje for å minske kravene til en partner foreksempel. Eller kjørt stein vegg eller silent treatment for å oppnå goder eller skader på den andre personen. Straffe den andre på mange måter, fordi man ikke får viljen sin. Men ikke å ha kontakt for å renske hodet sitt i kaos er det flere som skulle ha gjort i konflikter, det er det vell flere som råder også å ta avstand for å roe seg ned og tenke rasjonelt. Men å straffe noen med ingen kontakt eller mulig å få kontakt uten grunn er manipulasjon. Hårfin balanse. Anonymkode: e587c...854 "No contact" handler om å ta vare på seg selv. Da betyr det at man avslutter en relasjon og forhindrer den andre i å ta kontakt, til evig tid. Om man ønsker å øke avstanden en periode, så heter det "low contact". Hvis "no contact" brukes for å oppnå en endring hos en annen person, så er det manipulasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #11 Skrevet 23. juli 2023 ESFP skrev (7 minutter siden): "No contact" handler om å ta vare på seg selv. Da betyr det at man avslutter en relasjon og forhindrer den andre i å ta kontakt, til evig tid. Om man ønsker å øke avstanden en periode, så heter det "low contact". Hvis "no contact" brukes for å oppnå en endring hos en annen person, så er det manipulasjon. Ja da er vi enige om at no contact for å oppnå endring er manipulasjon. Anonymkode: e587c...854
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #12 Skrevet 23. juli 2023 Hvorfor ikke bare skrive på norsk? Ingen kontakt. Det er ikke en "metode". Enten gjør man det fordi man er over noen eller så er det manipulasjon. Anonymkode: bc348...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #13 Skrevet 23. juli 2023 Eller man bare innfinner seg med det og har null forhåpninger om noen ny kontakt. I såfall blir alt opp til dem. Og man kan gå videre enklere. Anonymkode: 51b1c...46e
Fountaine Skrevet 23. juli 2023 #14 Skrevet 23. juli 2023 Dette er silent treatment og ikke no contact. Ved no contact har man aldri kontakt igjen, mens silent treatment så ignorerer man en person et visst antall dager for så og komme tilbake igjen. Dette er manipulering og narsissistiske trekk. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #15 Skrevet 23. juli 2023 Det har variert, de som har vært giftige har tatt kontakt etter måneder og år.. De som har vært "normale" har aldri tatt kontakt og han som var desidert verst og gjorde størst skade har aldri tatt kontakt. ( Her sliter jeg ennå med traumebånd og en eller annen form for "kontakt"..drømmer om han om natten- holder på å jobbe meg ut av det. Slike "regler" er for folk med personlighetsforstyrrelser, det kommer bare sorg av det og det er bare å gå videre med livet, en erfaring rikere og cluster B free. Anonymkode: c0432...db9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå