Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på den obligatorisk ved sykehuset? 
Fikk du vite det? 

Anonymkode: 9ee88...173

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker på den obligatorisk ved sykehuset? 
Fikk du vite det? 

Finnes ingen obligatorisk ultralyd. Og hvis du tenker på den ordinære så er den etter uke 18 og ja da fikk vi vite. På tidlig ultralyd som vel senest er i uke 13/14 så fikk vi ikke vite nei. Da det er usikkert da

Anonymkode: a632f...9f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finnes ingen obligatorisk ultralyd. Og hvis du tenker på den ordinære så er den etter uke 18 og ja da fikk vi vite. På tidlig ultralyd som vel senest er i uke 13/14 så fikk vi ikke vite nei. Da det er usikkert da

Nå er det vel obligatorisk med ultralyd uke 14 ish på sykehuset? Er den jeg mener iallefall :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er det vel obligatorisk med ultralyd uke 14 ish på sykehuset? Er den jeg mener iallefall :) 

Er ingen ultralyder som er obligatoriske. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting er obligatorisk, det er valgfritt. Den du tilbys normalt er i uke 18, da får du vite kjønn dersom de ser det. Kan også få vite i uke 14 om de ser.

Anonymkode: 9a678...c58

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på ultralyd i uke 15 men de kunne ikke se hva slags kjønn det var. 4 uker senere kunne de si at det var jente.

Anonymkode: d57f9...fd3

AnonymBruker
Skrevet

Tok en privat ultralyd i uke 14-15 da var hun rimelig sikker på kjønnet , og det var rett . 

Anonymkode: 6d4da...c63

AnonymBruker
Skrevet

Ingen ultralyd er obligatorisk. Du velger selv om du vil dra på ultralyd eller ikke. Men fra 1.1.23 har man rett på den ordinære som «alltid» har vært rundt uke 18-20, i tillegg til den tidlige rundt uke 12-14. 

For å svare på spm om kjønn: Vi spurte i uke 14 om jm kunne se, og det hun sa hun tipper jente utifra det hun kunne se der og da, men ville ikke love noe. Hun sa derimot hun var ganske sikker. Var fortsatt jente på oul. Du har fult lov å spør om de kan se, de skjønner at det er spennende, men det er forskjellig om jordmødre vil se etter det eller ikke. Det er gjerne fordi at ultralyd handler i all hovedsak om å se at alt er ok med barnet. I tillegg er en tidlig ultralyd innenfor abortgrensa, og det finnes dessverre folk som tar abort når det er er kjønn de ikke ønsker… så du kan spør, men ikke alle sier ja til å sjekke. 

vi var selvfølgelig kjempe spente på kjønnet, og spurte som sagt. Men kjente også at det eneste som faktisk betydde noe og som var det som opptok tankene i forkant var om alt var ok med baby.

Anonymkode: f0c96...485

AnonymBruker
Skrevet

Herregud så mye kverulering på formuleringen her da. Vi skjønner hva ho mente…! 

Vi ville uansett ikke vite kjønn, men da vi var på ultralyd på sykehuset i ca uke 14 så da hun vi var hos at hun ikke hadde villet se etter det då tidlig uansett, fordi det er usikkert om de vil se riktig. Tror jeg fikk time i uka 14 og 20. 

Anonymkode: 52cc5...e89

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I uke 14 fikk vi vite det. Hadde ikke tenkt å spørre, da jeg forventa at de ikke ville/kunne se enda og retningslinjer. Men hun sa at hun var ganske sikker på at det var jente, uten å ha spurt om vi ønsket å vite. Og det var fortsatt jente i uke 17, og enda jente i uke 21 på oul. Og jente var det når hun kom ut til termin. Så her stemte det. Som hun sa på tul I uke 14, jeg kan ikke si det 100% sikkert, men hadde heller ikke aagt noe om jeg ikke var veeeeldig sikker.

Anonymkode: f9a19...439

AnonymBruker
Skrevet

Burde du ikke få den mellom uke 12 og 13+6 da det er da man kan se nakkefold osv best? 

Anonymkode: cf79b...ce1

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Den er frivillig og skal være ved ca uke 12

Anonymkode: 5793d...5a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den kan utføres mellom uke 11 og 14

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vite det i uke 14. Det var veldig synlig at det var en gutt. De tok et lite forbehold.

Anonymkode: 89a01...c3c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er også et tilbud, og det er ikke sikkert alle får heller hvis det ikke er kapasitet. 

Anonymkode: cf79b...ce1

Skrevet

På st Olavs fikk jeg beskjed på TUL om at de hadde ikke lov til å si det uansett hva de så. Ei venninne som var der på TUL et par dager før fikk vite at jordmor var ganske sikker på jente. Så hva man får vite kan avhenge av hvem man møter på og. 

Privat fikk jeg vite det i uke 13 i en tidligere graviditet. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...