Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har katt, jeg er allergisk mot katter men kan tolerere det om den ikke er i soverommet, og man er flink å støvsuge. Derimot om den er i sengklærne er det så vidt jeg får puste etterhvert, det klør og svir i øynene og det renner av nesen, med andre ord veldig slitsomt. Det er meningen at jeg skal flytte inn hos kjæresten, og her om dagen vasket jeg ned, støvsugde og ordnet hele soverommet. Sånn at jeg skal klare å få til å sove der inne. Derimot bagatelliserer kjæresten min allergien, og mener at katten må jo få være i sengen, helst under dyna. Og at katten var der før meg. Og nå er katten selvfølgelig inne på rommet igjen, slik at all vaskingen var forgjeves. Jeg takler det bare ikke, er det urimelig av meg å revurdere å flytte inn pga katten? Jeg føler jeg gir mye når jeg sier at det er greit å beholde katten men den kan ikke være i soverommene.

Anonymkode: d9d2c...35a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han sa det jo ganske greit, katten var der før deg.

Hadde jeg vært deg, ja jeg hadde ikke bare revurdert å flytte inn, men hele forholdet. Litt ekstremt kanskje pga. allergi 😅

Tingen er, jeg har katt, og jeg hadde aldri endret på noen av vanene vi har for en mann som skulle flytte inn hit. Katten kommer først. Og det høres litt ut som om det er det samme her. Katten kommer før deg. Og mitt tips er å revurdere hele forholdet. Det er ekstremt. Jeg pleier ikke å kaste meg på «dump han» bølgen så fort. Men jeg vet selv hvor sterke følelser jeg har for min katt og hvor høyt jeg setter han foran alt annet.

Selv etter at katten kommer først, så er det et rødt flagg her; det at han ikke forstår hvor alvorlig en allergi er. For meg har det oppriktig vært direkte uaktuelt å en gang gå på date med noen som er allergisk, nettopp for at katten kommer først, han var der først. Og jeg er den typen som tar hensyn. Katten blir stengt ute fra stua om jeg har besøk av allergikere. Men det å ta så lett på en allergi, det er et rødt flagg. Litt som i situasjoner der mange ikke tror på mat allergier og ikke tar hensyn. Det kan faktisk ta livet av noen. 

Kan nevne at jeg er frivillig singel, der en av grunnene er at jeg ikke er villig til å måtte gi etter og tilpasse meg andre. 

Anonymkode: 2a50f...8fe

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han sa det jo ganske greit, katten var der før deg.

Hadde jeg vært deg, ja jeg hadde ikke bare revurdert å flytte inn, men hele forholdet. Litt ekstremt kanskje pga. allergi 😅

Tingen er, jeg har katt, og jeg hadde aldri endret på noen av vanene vi har for en mann som skulle flytte inn hit. Katten kommer først. Og det høres litt ut som om det er det samme her. Katten kommer før deg. Og mitt tips er å revurdere hele forholdet. Det er ekstremt. Jeg pleier ikke å kaste meg på «dump han» bølgen så fort. Men jeg vet selv hvor sterke følelser jeg har for min katt og hvor høyt jeg setter han foran alt annet.

Selv etter at katten kommer først, så er det et rødt flagg her; det at han ikke forstår hvor alvorlig en allergi er. For meg har det oppriktig vært direkte uaktuelt å en gang gå på date med noen som er allergisk, nettopp for at katten kommer først, han var der først. Og jeg er den typen som tar hensyn. Katten blir stengt ute fra stua om jeg har besøk av allergikere. Men det å ta så lett på en allergi, det er et rødt flagg. Litt som i situasjoner der mange ikke tror på mat allergier og ikke tar hensyn. Det kan faktisk ta livet av noen. 

Kan nevne at jeg er frivillig singel, der en av grunnene er at jeg ikke er villig til å måtte gi etter og tilpasse meg andre. 

Anonymkode: 2a50f...8fe

☝️

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at grunnen til at jeg flytter inn er at vi venter barn sammen. Vi har tilbringt en god del tid hos meg så derfor har jeg ikke oppdaget hvor problematisk det ble med katten før nå når jeg har vært her mer over lengre tid. Blir også problematisk med katt på soverommet når babyen kommer. Noe han har sagt seg enig i, frem til nå.

TS

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har katt som er vant med å være i og sove i senga mi og uansett hvor hardt det høres ut så hadde jeg nok ikke villet date noen som ikke likte eller var veldig allergiske mot katt. Det hadde ikke funket for meg. Katten har ingen annen familie enn meg, og har sovet i senga mi i årevis fra den var 3 mnd gammel. Å ikke la den sove med meg ville vært veldig vondt for den. Heldigvis både tåler og elsker min kjære katt. Katten godtar å bli kastet ut fra soverommet under kos og sex men vil inn igjen etterpå. Det er hans soverom også.

Anonymkode: 4e994...c59

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har katt som er vant med å være i og sove i senga mi og uansett hvor hardt det høres ut så hadde jeg nok ikke villet date noen som ikke likte eller var veldig allergiske mot katt. Det hadde ikke funket for meg. Katten har ingen annen familie enn meg, og har sovet i senga mi i årevis fra den var 3 mnd gammel. Å ikke la den sove med meg ville vært veldig vondt for den. Heldigvis både tåler og elsker min kjære katt. Katten godtar å bli kastet ut fra soverommet under kos og sex men vil inn igjen etterpå. Det er hans soverom også.

Men da ville du vel kanskje ikke sagt på forhånd at katten ikke trengte å være i senga, for å så ombestemme deg når det kom til at den ikke kunne det? 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men da ville du vel kanskje ikke sagt på forhånd at katten ikke trengte å være i senga, for å så ombestemme deg når det kom til at den ikke kunne det? 

TS

Nei, jeg har alltid vært tydelig på at katten er i senga. Vi har alltid også vært mest hos meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser en økende tendens i samfunnet til å sette dyr foran mennesker. Tror at folk generelt bagatelliserer hvor jævlig det er å ha kraftig allergi. Helt sykt at mannen din ikke allerede nå begynner å venne katten til å sove andre steder enn soverommet. 

Jeg hadde aldri flyttet inn dit. Her må du være knallhard dersom han skal ha sjanse til å forstå. Setter han katten foran å bo med sitt eget barn, så gjør du deg selv en stor tjeneste ved å la være å flytte inn. Det går ikke an å bo en plass man ikke får puste skikkelig.

Anonymkode: 22d31...5f4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du er gravid, og har allergi. Jeg har hatt katt selv, men de er ikke på soverommet vårt, og vi setter dem ikke foran barna.

Hva er dette slags løk? Skal han sette sin gravide kjæreste i fare grunnet en jævla katt??

Jeg tenker du venter med å flytte inn. 

Anonymkode: 193fd...e51

• Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva hvis du får pusteproblemer som gravid? Er ikke dette skummelt/ farlig for babyen? Jeg ville aldri flyttet inn uten at det var klare avtaler for hvor katten ikke kan være og at han forsto alvoret. Stopp prosess med innflytting nå.

Anonymkode: e1796...351

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

TS

Hvis kommende barnefar er så hensynsløs / egoistisk at han ikke tar hensyn til din allergi , ville jeg beholdt leiligheten min . Uten tvil . Bli særboere inntil videre . Katteallergi blir bare verre og verre . 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså... Folk som setter katter foran mennesker... 

😳

Én ting er hvis man er frivillig enslig og bor alene med et dyr, da skjønner jeg at det kan bli en veldig spesiell symbiose da mennesker tross alt trenger å være sosial med noen. Men når man faktisk har en kjæreste, og likevel insisterer på å behandle kjæledyret som en menneskebaby som må få sove i samme seng og helst under dyna.... 😳

Anonymkode: 84397...56d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vil risikere å bli skikkelig syk om du flytter inn. Har ei datter med allergi og har sett hvor jævli hun har det om hun har vært på besøk med noen med katt.

Som blivende FAR burde han omplassert katten. Man blir glad i dyr men i dette tilfellet er det å skaffe ett nytt hjem til katten det han bør prioritere. 

Anonymkode: 03391...c68

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Løp mens du ennå kan. Ikke flytt inn. Han har jo ingen intensjoner om å ta hensyn til allergien din eller kommende baby. La han sitte der alene med kattjæveln.

Anonymkode: ad19f...e5a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Altså... Folk som setter katter foran mennesker... 

😳

Én ting er hvis man er frivillig enslig og bor alene med et dyr, da skjønner jeg at det kan bli en veldig spesiell symbiose da mennesker tross alt trenger å være sosial med noen. Men når man faktisk har en kjæreste, og likevel insisterer på å behandle kjæledyret som en menneskebaby som må få sove i samme seng og helst under dyna.... 😳

Anonymkode: 84397...56d

For meg som hadde en eks som mislikte katter (ikke pga allergi) var det et krav som singel at en mulig kjæreste skulle både like og tåle katter. Fordi jeg valgte å få katt som det første jeg gjorde som singel, og ta på meg eieransvaret ut kattens liv, valgte jeg meg en ikke-allergisk katteelsker som nesten er sjalu fordi katten er nærest meg, til kjæreste. 

Problemet med kjæresten til ts er at han har vært uryddig og fått laget barn med en kjent allergiker uten å ta reell stilling til hvor katten skal være når de flytter sammen og baby kommer. Det er ikke snilt gjort mot hverken mennesker eller dyr å ikke ta stilling til dette. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater faktisk ikke allergiske folk siden jeg har dyr.

Mannen din er fryktelig ego mot deg synes jeg. 

Anonymkode: b9294...12e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Kan legge til at grunnen til at jeg flytter inn er at vi venter barn sammen. Vi har tilbringt en god del tid hos meg så derfor har jeg ikke oppdaget hvor problematisk det ble med katten før nå når jeg har vært her mer over lengre tid. Blir også problematisk med katt på soverommet når babyen kommer. Noe han har sagt seg enig i, frem til nå.

TS

Ta abort hvis det ikke er for sent. Ellers bli hvor du er så dere ikke er samboere når barnet kommer (gir deg flere rettigheter). Det er inni helvete idiotisk å flytte inn hos ham. 

Anonymkode: 2050c...8be

• Liker 1
Skrevet

Allergimedisin aktuelt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta abort hvis det ikke er for sent. Ellers bli hvor du er så dere ikke er samboere når barnet kommer (gir deg flere rettigheter). Det er inni helvete idiotisk å flytte inn hos ham. 

Anonymkode: 2050c...8be

Man tar ikke abort fordi mannen ikke klarer å la vær å ha katten i senga, og jeg er i tillegg snart fullgått. Så alternativet er å bo alene 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Millinea skrev (35 minutter siden):

Allergimedisin aktuelt?

Har prøvd allergimedisin men det fungerer bare litt, ikke når det er kattehår over absolutt alt. Hovedproblemet er når jeg skal sove, klør i øynene fordi det er så mye kattehår, nesen renner så må snyte meg hele tiden og til slutt så begynner det å klø i halsen og bli tungt å puste.. og da må jeg bare gi opp og legge meg på sofaen med ett rent pledd, men det fungerer jo ikke i lengden og hvertfall ikke når babyen kommer 

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...