AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #1 Del Skrevet 22. juli 2023 Jeg ønsker å ta en tur til varmere strøk (tåler varme godt). Det er frarådet å reise pga kronen er så svak opp mot euro og dollar. Jeg er en småspist kvinne, trenger ikke store middagsposjoner, men jeg må jo ha mat, og ikke minst mye veske i varmen. Hvordan er prisene på vann/brus, og små retter på restauranter nå på Kreta og i Spania? Har du tips til å gjøre reisen rimelig? Anonymkode: 6ce0d...222 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #2 Del Skrevet 23. juli 2023 Har ikke vært på Kreta selv i år, men en kollega av meg hadde vært der nå for litt siden. Var samme priser som i Norge nesten. Anonymkode: bd963...596 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #3 Del Skrevet 23. juli 2023 Var fra 4 euro småretter på Kreta. 6 euro for gyros. Brus kostet vel ca 2 euro. Levde godt for en billig penge jeg i såfall. Anonymkode: 30736...b4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #4 Del Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg ønsker å ta en tur til varmere strøk (tåler varme godt). Det er frarådet å reise pga kronen er så svak opp mot euro og dollar. Jeg er en småspist kvinne, trenger ikke store middagsposjoner, men jeg må jo ha mat, og ikke minst mye veske i varmen. Hvordan er prisene på vann/brus, og små retter på restauranter nå på Kreta og i Spania? Har du tips til å gjøre reisen rimelig? Anonymkode: 6ce0d...222 Dette er sterkt overdrevet. Det er billigere enn Norge uansett. Og det er ikke frarådet å reise… Anonymkode: 77624...f61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #5 Del Skrevet 23. juli 2023 Var i Hellas i sommer. MYE billigere mat og drikke til tross for lav krone! Anonymkode: 56722...ce5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #6 Del Skrevet 23. juli 2023 Hvor på Kreta har dere vært? For der jeg var, var prisene samme som i Norge om ikke dyrere. Er den dyreste ferien jeg har hatt noensinne. Kosta meg mer enn Ibiza som er generelt dyr. Anonymkode: 51486...8f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 23. juli 2023 #7 Del Skrevet 23. juli 2023 (endret) Chania (Kreta ) var omtrent som Norge med mat med dagens Euro vs NOK kurs. Drikke er fremdeles billigere, men det var helt normalt å bruke minst 50 euro på enkel middag ute (2 personer) og 30 til lunch. Det er en del billigere på mindre steder rundt omkring, kanskje 20% ned da de hadde mindre folk per resturant. Endret 23. juli 2023 av NakenPanda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #8 Del Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvor på Kreta har dere vært? For der jeg var, var prisene samme som i Norge om ikke dyrere. Er den dyreste ferien jeg har hatt noensinne. Kosta meg mer enn Ibiza som er generelt dyr. Anonymkode: 51486...8f5 Platanias. Anonymkode: 30736...b4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #9 Del Skrevet 23. juli 2023 Var der nettopp, platanias. Ikke noe spesielt stor prisøkning i euro. Pizza 9-12 euro. (Samme som 2018) Stifado 13-16 euro. (Samme som 2018) Gresk salat 8 euro. (Samme som 2018) Gyros 5 euro. (3,5 euro i 2018) Toast med chip 4,5 euro. Hamburger 9 euro. Dessert bananasplitt osv 7-8 euro( samme som i 2018). Øl 3,5-4,5 euro liten/stor. Taxi chania-platanias var nøyaktig samme pris som i 2018, 42 euro. Betalte 55 euro nå for akrylnegler i forhold til 50 euro sist. Med andre ord, ingen spesiell stor forskjell fra siat vi var der i 2018. Eneste forskjellen er vel at vi betalte 300 kr mer pr 100 euro vi tok ut nå i forhold til 2018. Anonymkode: 219bf...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #10 Del Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor på Kreta har dere vært? For der jeg var, var prisene samme som i Norge om ikke dyrere. Er den dyreste ferien jeg har hatt noensinne. Kosta meg mer enn Ibiza som er generelt dyr. Anonymkode: 51486...8f5 Skiathos Anonymkode: 56722...ce5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 23. juli 2023 #11 Del Skrevet 23. juli 2023 Var i Malaga for noen uker siden, mat på restaurant omtrent like priser som i Norge. Billigere drikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Besserwisser Skrevet 24. juli 2023 #12 Del Skrevet 24. juli 2023 Jeg var i Torrevieja i slutten av juni hvor vi da leide et hus. Man kan se noe høyere priser både i dagligvarebutikkene og ute på restaurant. Men det var langt unna kostnadsnivået vi har i Norge. Feks: en av middagene bestilte jeg både forrett og hovedrett + delte en flaske Cava med noen. I tillegg fikk vi gratis is/mangosorbet av kjøkkenet. De kom også ut med to glass med baileys til oss alle. Summen var 25 euro for alt. så ja - det stemmer at prisene har blitt noe høyere, men ikke så dramatisk som man kan få inntrykk av i mediene. Man merker at valutaen er dårlig dersom du skal kjøpe noe veldig dyrt, men i det «hverdagslige» merket ikke jeg noe forskjell. Og jeg er samme stedet hvert år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå