Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har snart vært sammen i et år. Vi er begge 26 år. Hun er mye sliten etter jobb og vil bare møtes en dag i helgen. Da er vi sammen hele dagen. Kanskje det blir to dager i uken om hun har energi til det.

Vi tekster flere ganger dagen, men synes det blir alt for lite når vi bor såpass nærme(20 min gåtur)…

Jeg har snakket med henne om dette og hun sier hun ikke har energi etter jobb. Jeg elsker henne men synes vi henger alt for lite sammen.

Er jeg urimelig?

Anonymkode: cf854...d3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke urimelig. Du har dine behov og de er helt reelle. Problemet er at hun har andre behov.

Hvis du har tatt dette opp med henne og hun ikke ønsker å gjøre noe med det, så kan du ikke gjøre noe annet enn å akseptere situasjonen eller å finne en som er mer lik deg.

Det er ikke alltid kjærlighet er nok. Kanskje du trenger en kjæreste som kan være sliten sammen med deg. Det er i din alder du skal finne den som passer best å dele resten av livet sammen med. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også å se kjæresten 1 gang i uka er lite men prøver å gjøre det beste ut av det.

Anonymkode: 0415a...21e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som kjæresten til TS. Én dag i uken er nok for meg, og jeg lader batteriene best alene.

Anonymkode: da843...8a7

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke møtes på midten ved at dere er litt sammen uten at dere må gjøre noe? Bare ligge på sfoaen og slappe av sammen? Jeg er også en av de som må lade alene, men en kjæreste forventer jeg å kunne være litt mer sammen med og slappe av sammen uten forventninger.

Anonymkode: 0f905...7a3

• Liker 3
Skrevet

Du er ikke urimelig, vi var sammen 24/7 fra tredje date, med unntak av hans samvær av hans barn i starten av forholdet. 

Jeg er selv en som trenger mye egentid, veldig introvert, men samboeren gir meg energi. Men jeg forstår altså behovet for at man kanskje ønsker egentid. I en forelskelsesfase derimot, hvor man nesten ikke får nok av hverandre, synes jeg det er rart at hun vil se deg så lite.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er sammen 24/7,å nei tenker du sikkert?Vi har det perfekt sammen😍

Anonymkode: e0be5...704

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg og kjæresten har snart vært sammen i et år. Vi er begge 26 år. Hun er mye sliten etter jobb og vil bare møtes en dag i helgen. Da er vi sammen hele dagen. Kanskje det blir to dager i uken om hun har energi til det.

Vi tekster flere ganger dagen, men synes det blir alt for lite når vi bor såpass nærme(20 min gåtur)…

Jeg har snakket med henne om dette og hun sier hun ikke har energi etter jobb. Jeg elsker henne men synes vi henger alt for lite sammen.

Er jeg urimelig?

Anonymkode: cf854...d3e

Nei, det er du ikke. Ville revurdert dette forholdet. Synd å si det, men hun elsker deg ikke, hadde hun gjort det, hadde hun alltid hatt overskudd til deg. Gjør det slutt å gå videre. Det er vondt, men det riktige å gjøre. 

Anonymkode: bdd09...97d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi ville se hverandre hver dag, men det gikk ikke i starten fordi vi bodde 9 mil unna hverandre, en av oss jobbet natt og den andre dag. Flyttet sammen etter 10 måneder. Elsker å se han hver dag:)

Anonymkode: 5c159...a2e

AnonymBruker
Skrevet

Dere som sier dere er sammen 24/7, er da begge uføretrygdet? Altså jobben er jo mye av grunnen til at vi fysisk er borte fra hverandre og/eller trenger hvile- og alenetid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som flere skriver, ingenting er rett eller feil. 

Samtidig husker jeg fra denne perioden at vi begge ønsket å være sammen mest mulig. Vi var hos hverandre hver helg, og så også hverandre ofte i ukedagene. Da det nærmet seg året sammen bodde vi i praksis sammen, og hadde utstyr begge steder. Vi flyttet sammen ved første anledning. 

Anonymkode: 9be93...c7c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dere som sier dere er sammen 24/7, er da begge uføretrygdet? Altså jobben er jo mye av grunnen til at vi fysisk er borte fra hverandre og/eller trenger hvile- og alenetid.

Lever på oppsparte middler er sparsomme og  kreative

Skrevet

Det der er ikke et kjæresteforhold. Kjærester ønsker å være sammen. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi ønsker å være sammen mest mulig. Men han er introvert og jeg er ekstrovert, altså vi lader ulikt. Heldigvis anser han det som lading å tilbringe tid hjemme og han elsker å ligge på sofaen med meg. 

Jeg er mye med venner og trenger space i løpet av en uke til å gjøre slikt. Heldigvis er det ingen sjalusi og slikt mellom oss eller suring. Vi snakker godt sammen og vet hvor vi har hverandre. 

Anonymkode: 6184c...45f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Trenger ikke å jobbe da vi klarer oss uten jobb.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lever på oppsparte middler er sparsomme og  kreative

Lever på oppsparte midler? De tar vel slutt en gang med mindre man har solgt en bedrift eller noe. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lever på oppsparte midler? De tar vel slutt en gang med mindre man har solgt en bedrift eller noe. 

Høres det så rart ut ?Kunne jo hende vi jobbet ræva av oss og ikke har lån.Ja vi klarer oss fint uten støtte fra Norge A/S.Selvstendighet er viktig.Suge på patten til Nav er uaktuelt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trenger ikke å jobbe da vi klarer oss uten jobb.

Jeg vet om ett par som faktisk klarte seg uten jobb i flere år. De var gjeldfri og solgte en leilighet, syklet ned til sør-Europa og bodde i telt i folks hager, kokte ris på produsert og spiste hermetikk, vaska seg i elver og brukte knapt penger på såpe. Ihvertfall ifølge bloggen de lagde på nettcafeer de var innom i de årene. Så kom hjem og kjøpte en gammel husbåt. Så det er jo mulig om en ikke har reelle boutgifter ja.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Ebbeliten skrev (21 minutter siden):

Det der er ikke et kjæresteforhold. Kjærester ønsker å være sammen. 

Det der er jo bare bullshit. For det er det kanskje slik, men man kan jo ikke si så bastant at det er slik for alle

Jeg og min mann har vært sammen i snart 20 år og vi elsker å ha alenetid. Selv nå som vi begge er uføretrygdet så tilbringer vi store deler av dagene hver for oss fordi VI trives med et slikt samliv. Men vi har da absolutt et kjæresteforhold likevel 

Anonymkode: 9d444...a0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere som sier dere er sammen 24/7, har dere ingen egne venner? Eller må vennene akseptere at den andre alltid er med hvis de vil tilbringe tid sammen med vennen sin?

Anonymkode: 41e0a...30e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...