AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #1 Skrevet 22. juli 2023 tror dere her har ods å få henvisning til nevropsykolog ? Jeg liker å mentalt forbedrede meg til nederlag på forhånd for å prøve å takle det bedre . jeg har hørt at psykisk helsehjelp er på bærtur i Norge nå grunnet feilkjørt politikk Jeg skal til fastlegen snart og be om spørre om hun kan henvise meg til nevropsykolog. Grunnet til det er at jeg har så mye komplisert jeg behøver hjelp med at det må være noen som kan noe om det. Jeg er veldig prematur, klarer aldri danne varige vennskap, klarer ikke slutte å være «people pleaser» (fordi jeg håper at å være snill skal gi meg venner) , har blitt ekstremt mobba i oppveksten, utfryst og dolket i ryggen utallige ganger. ekstremt oppegående engasjert flink far men min mor er bipolar med traumer fra sin egen oppvekst som også har preget meg (jeg ble hennes hakkekylling) jeg blir stressa og redd av å ikke ha ha totalt kontroll over en situasjon. (Feks stole på at mannen min husker avtaler med barna , jeg føler jeg MÅ ha kontroll), jeg blir utslitt av å være feks kjøpesenter meg mange mennesker eller familiemiddag med svigerfamilien. Er veldig få jeg føler jeg kan være avslappet med . Jeg reflekterer og overtenker veldig mye . Jeg er livredd for å gjøre feil, feil på jobb. Så er veldig dyktig i mitt helsevesen yrke men får alltid og redd for å gjøre feil ja det er mye galt med meg. Jeg føler dette blir vanskeligere og vanskeligere å bære på og jeg trenger hjelp og skal opppsøke hjelp. Men om det tar veldig lang tid eller at jeg trolig ikke får hjelp av gruppen jeg tror behøves vil det bli en kjempeknekk, jeg må forbedrede meg på mentalt allerede nå Anonymkode: 560f9...a26
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #2 Skrevet 22. juli 2023 Vet ikke helt hva du skal hos nevropsykolog? De utreder. Adhd, nevrologiske diagnoser, lærevansker, hjerneskader etc. Så hva skal de utrede? De driver ikke med generell feilsøking.. Anonymkode: d4f16...1f5 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #3 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vet ikke helt hva du skal hos nevropsykolog? De utreder. Adhd, nevrologiske diagnoser, lærevansker, hjerneskader etc. Så hva skal de utrede? De driver ikke med generell feilsøking.. Anonymkode: d4f16...1f5 Så hvem skal kunne hjelpe da? Jeg vet jo ikke på forhånd hva som er galt med meg. Men kan være bipolar, add , eller hjerneskadet/sosialt skadet fra å være prematur. Mange premature sliter med det sosiale som voksen . Mye Autisme og adhd(add) i familien min Alle de tingene er innenfor temaet nevropsykolog kan grave i sier du. Men jeg kommer jo ikke dit ifølge deg fordi man ikke aner ennå hva det er Anonymkode: 560f9...a26
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #4 Skrevet 22. juli 2023 En nevropsykolog utreder på bakgrunn av mistanke. Ikke på måfå. Du ville nok hatt mer nytte av å starte med noe mindre spisset. Kommunepsykolog? Anonymkode: d4f16...1f5 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #5 Skrevet 22. juli 2023 Få legen til å skrive en god henvisning, får du avslag så møt direkte opp og snakk med de. Bare å ramse opp helseloven. Min sønn fikk påvist adhd på bup. Ble satt på medisin og avsluttet.. mye styr med medisin, bytte og fastlege som ikke kan med det. Henvist tilbake 3(!!) ganger og fikk avslag. da ringte jeg og ba om å få snakke med øverste hold og gjor de tydelig oppmerksom på at de har brutt helseloven, mangelfull oppfølging av barn, satt barn på alvorlige A preparat uten oppfølging. Nekter barn nødvendig helsehjelp osv. jeg var ikke sint, men meget tydelig. Fikk time uka etter. I dette systemet her må man mase og være på! Du må sørge for at de blir så Lei av deg at de tar deg inn. ingen andre kjemper din sak/ kamp.. en må være frisk for å være syk. En må stå på selv! Jeg fikk nettopp sykehuset til å framskynde analyse av en prøve jeg har tatt, da det ikke er forsvarlig å vente.. snakk om 2 mnd. Fikk analysert prøvene dagen etter Anonymkode: a378f...cbb
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #6 Skrevet 23. juli 2023 Du må nok først utredes av psykolog og så kan de vurdere behov for nevropsykologisk utredning. Når det er sagt er det mange som egentlig har rett på det som ikke får fordi det er mangel på nevropsykologer og nevrologisk avdeling generelt er alltid overbelastet. Forbered deg på at du ikke får dette. Anonymkode: cad83...049 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #7 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): En nevropsykolog utreder på bakgrunn av mistanke. Ikke på måfå. Du ville nok hatt mer nytte av å starte med noe mindre spisset. Kommunepsykolog? Anonymkode: d4f16...1f5 Hva er en kommunepsykolog? Anonymkode: 501e7...3f5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #8 Skrevet 23. juli 2023 Du blir henvist videre til en nevropsykolog dersom det er mistanke om hjerneskade eller defekt på hjernen. Dette er en gruppe psykologer som spesialiserer seg på barn med hjerneskader, barn med autisme, folk med hjerneskader etter ulykker eller sykdom osv. Hvorfor føler du at akkurat nevropsykolog vil være det rette for deg, og ikke en av de utallige andre spesialitetene innen psykologi? Anonymkode: 552a2...a10 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå