Gå til innhold

Vil et utested gå konkurs hvis de slipper inn for mange utlendinger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er i alle fall myten. Og logikken virker tilsynelatende fornuftig. Slipper et utested inn for mange utlendinger, så forsvinner kvinnene. Og forsvinner kvinnene så forsvinner mennene. Igjen står utlendinger som ikke kjøper alkohol og utestedet går konkurs. 

Er dette sant? Og er det derfor dørvaktene har fått beskjed om maks 5-10% utlendinger får slippe inn?

Anonymkode: 04062...8f3

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i bar. Dette er sant. Kommer det mange utlendinger til et sted, så forsvinner nordmennene. Spesielt damene går andre steder. Utlendingene drikker også sjelden alkohol når de er ute, så man tjener ingenting på dem.

Anonymkode: a26e6...1bb

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er i alle fall det jeg har hørt, og en del har nok sett disse mekanismene utspille seg uten at en dermed vet omfanget. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Utlendingene drikker også sjelden alkohol når de er ute, så man tjener ingenting på dem.

Du tror alle utlendinger er muslimer altså? Svensker og dansker er utlendinger de også.

Anonymkode: 23cea...95c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Du tror alle utlendinger er muslimer altså? Svensker og dansker er utlendinger de også.

"Utlending" er en eufemisme, fordi man kan ikke si m****mer, da blir tråden slettet for rasisme. Men alle skjønner hva det siktes til. (nesten alle i alle fall)

Anonymkode: edb1b...5a3

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Steder de det er utlendinger er de beste, der er det liv og gladstemning, i motsetning til der Kari og Ola uten et rytmisk bein i kroppen går.

Anonymkode: 7e096...9ed

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Så du regner med at trådstarter snakker om svensker og dansker her..? 🙄

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Som en med lengre erfaring med utelivsbransjen: Det er veldig vanskelig å snu den trenden der man begynner å tiltrekke seg et uønsket klientell. Dvs. personer som lager bråk, legger igjen lite penger pga ikke bruk av alkohol, og er mindre populære blant eksisterende gjester. Er en god del steder i Oslo bla sommhar opplevd dette. Løsningen blir fort å bare stenge sjappa, og satse på et nytt konsept med nytt navn, og gjerne en ny musikkprofil. Så vil man etterhvert se hvilke folk man tiltrekker seg.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat samme med mindre pene menn.

Anonymkode: 7fd01...59e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Som en med lengre erfaring med utelivsbransjen: Det er veldig vanskelig å snu den trenden der man begynner å tiltrekke seg et uønsket klientell. Dvs. personer som lager bråk, legger igjen lite penger pga ikke bruk av alkohol, og er mindre populære blant eksisterende gjester. Er en god del steder i Oslo bla sommhar opplevd dette. Løsningen blir fort å bare stenge sjappa, og satse på et nytt konsept med nytt navn, og gjerne en ny musikkprofil. Så vil man etterhvert se hvilke folk man tiltrekker seg.

Eller ha dørvakter som ikke slipper hvem som helst inn.

Men dørvakter av typen som man i sin tid hadde på Head On i Oslo i 1990-årene er kanskje ikke på moten lenger - i en tid der det er på moten å føle seg krenket, og enkelte løper til mediene med snakk om diskriminering.

Anonymkode: a7685...4ce

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har jobbet i bar. Dette er sant. Kommer det mange utlendinger til et sted, så forsvinner nordmennene. Spesielt damene går andre steder. Utlendingene drikker også sjelden alkohol når de er ute, så man tjener ingenting på dem.

Samme er min erfaring. Har lang erfaring med utelivet i Stavanger..

Anonymkode: e1e3e...508

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

"Utlending" er en eufemisme, fordi man kan ikke si m****mer, da blir tråden slettet for rasisme. Men alle skjønner hva det siktes til. (nesten alle i alle fall)

Anonymkode: edb1b...5a3

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så du regner med at trådstarter snakker om svensker og dansker her..? 🙄

Så bruk riktige ord, for faen! For oss som kommer fra Vest-Europa er det jævlig slitsomt med slike «utlendinger» tråder 

Anonymkode: 9bf45...fb7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er i alle fall myten. Og logikken virker tilsynelatende fornuftig. Slipper et utested inn for mange utlendinger, så forsvinner kvinnene. Og forsvinner kvinnene så forsvinner mennene. Igjen står utlendinger som ikke kjøper alkohol og utestedet går konkurs. 

Er dette sant? Og er det derfor dørvaktene har fått beskjed om maks 5-10% utlendinger får slippe inn?

Anonymkode: 04062...8f3

Jeg forstår ikke... det er kvinner som er soleklart mest positive til flerkultur, og også de som har stemt frem et slikt samfunn. Hvorfor skulle de forsvinne når de opplever mangfoldet de er så glad i?

Anonymkode: 22c76...38a

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner deg bryr meg svært lite da alkohol og uteliv ikke er noe for meg.Fikk nok da jeg jobbet på pub.

Anonymkode: 3ec32...0b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg forstår ikke... det er kvinner som er soleklart mest positive til flerkultur, og også de som har stemt frem et slikt samfunn. Hvorfor skulle de forsvinne når de opplever mangfoldet de er så glad i?

Anonymkode: 22c76...38a

De fleste (kvinner og menn) foretrekker nok å ha ‘mangfoldet’ på en armlengdes avstand og i begrenset omfang. Så også her.

Så kan en si at det er inkonsekvent eller dobbeltmoralsk, men det handler nok mest av alt om hvor mottagelig en er for å tilegne seg ‘riktige’ meninger, og i hvilken grad en reflekterer før en gjør dem til sine.

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (3 minutter siden):

De fleste (kvinner og menn) foretrekker nok å ha ‘mangfoldet’ på en armlengdes avstand og i begrenset omfang. Så også her.

Så kan en si at det er inkonsekvent eller dobbeltmoralsk, men det handler nok mest av alt om hvor mottagelig en er for å tilegne seg ‘riktige’ meninger, og i hvilken grad en reflekterer før en gjør dem til sine.

Det blir nok en behovspyramide relatert sak.

Ønsket om å ikke bli trakassert og i verste fall voldtatt > ønsket om å være PK.

Anonymkode: fab30...40d

AnonymBruker
Skrevet

Vennegjengen hang på samme utested hver eneste helg i flere år da vi bodde i Oslo. Vaktene, som alle var "utenlandske" altså fra Midtøsten en plass, var de fineste vaktene jeg har møtt i utelivet. Ekstremt sjeldent bråk der og de hadde en veldig fin måte å vise folk ut. Ble selv vist ut en gang, var nesten en hyggelig opplevelse 😆

Men de var også strenge på utlendinger, både fra Midtøsten og mørkere. Ikke en og en, men kom det gjenger på 5,6+ slapp de ikke inn. 

Fikk med meg en gang at en litt stor gjeng kom inn. De tok litt over og av flere grunner ble det ganske utrivelig der. Endte med at det bare var de igjen. 

Anonymkode: d872e...230

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det blir nok en behovspyramide relatert sak.

Ønsket om å ikke bli trakassert og i verste fall voldtatt > ønsket om å være PK.

Anonymkode: fab30...40d

Men hvis man er PK ved stemmeurnen, teoretisk og i debatt, men betakker seg for egen kontakt med denne gruppen så er man vel irrasjonell og inkonsekvent?

Anonymkode: 589bc...680

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvis man er PK ved stemmeurnen, teoretisk og i debatt, men betakker seg for egen kontakt med denne gruppen så er man vel irrasjonell og inkonsekvent?

Ikke irrasjonelt mener jeg. Er veldig mye positivt med en gruppe mennesker uten at alt er positivt. 

Jeg er veldig glad i eldre mennesker og ønsker de bedre vilkår. Men om det kommer stor gjenger inn på et utested hadde jeg nok forlatt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke irrasjonelt mener jeg. Er veldig mye positivt med en gruppe mennesker uten at alt er positivt. 

Jeg er veldig glad i eldre mennesker og ønsker de bedre vilkår. Men om det kommer stor gjenger inn på et utested hadde jeg nok forlatt. 

Hvis du holder deg unna dem fordi dere har forskjellig musikksmak og fordi du misliker lukten av kamfer-drops så greit nok.

Hvis du (som i posten jeg svarte på) føler deg trakassert av dem og frykter at de skal voldta deg så synes det ganske egoistisk av deg å ivre for at vi skal hente inn eldre mennesker fra hele verden som resten av befolkningen potensielt må slite med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...