Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er bonusmamma til en jente som er konfirmant neste år. Jeg og pappaen hennes har snakket om å gi henne en reise i gave. Hun drømmer om å oppleve New York eller London. Er dette innafor å gi i gave..? Er så mange år siden vi var konfirmanter at vi ikke har peiling 🤣 Vi spleiser på feiringen sammen med moren hennes og hennes mann. Foreldre skal jo gjerne gi litt mer. Hun får lappen av besteforeldre. Vi tenker at det er hyggeligere å gi henne en opplevelse enn noen smykker eller penger som forsvinner til russebuss. Hva tenker dere? 

Anonymkode: b11db...f3b

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det var en veldig fin gave 

Anonymkode: 4caaf...59b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nja... Egentlig synes jeg ikke det er en veldig god gave. Ikke fra forelder/stemor. Deres del av ferien vil jo koste vesentlig mer enn hennes del. Og som 15 synes jeg hotellrom og fly bør dekkes av voksne

Ville nok heller gitt penger. 

Anonymkode: c1426...fdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nja... Egentlig synes jeg ikke det er en veldig god gave. Ikke fra forelder/stemor. Deres del av ferien vil jo koste vesentlig mer enn hennes del. Og som 15 synes jeg hotellrom og fly bør dekkes av voksne

Ville nok heller gitt penger. 

Anonymkode: c1426...fdc

Ja, altså - gaven hennes er jo ikke at hun får reise på tur med oss 🤣 Gaven er jo opplevelsen, at hun får oppleve et sted hun har drømt om og snakket om lenge. Kostnaden for vårt opphold er jo ekskludert fra gavebudsjettet selvsagt. Vi har sett litt på nett og hennes flybillett til feks New York koster 7000. Hotell for hennes hode er ca 10 000. Så betaler vi all mat og opplevelser. Da har hun fått en gave verdt ca 30 000. Spørsmålet er om dette blir en god gave eller om hun hadde hatt bedre nytte av 30 000 på sparekonto. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Broren min og jeg fikk reise i konfirmasjonsgave, og den opplevelsen/minnene fra turen til Island er så mye verdt!!! Som 14 åring hadde ikke jeg begrep om verdien av penger, og heller ikke fire år senere da jeg fikk tilgang på sparekontoen min og drakk opp alt sammen, men turen til Island vil jeg for alltid huske!!!

Anonymkode: 15e77...534

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I min familie er det vanlig å gi språkreise i gave, så her ville det vært innafor.

Anonymkode: 22172...fe8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt så overlykkelig over en slik gave, da jeg var konfirmant hadde jeg fortsatt ikke vært lenger avgårde enn Sverige. 

Anonymkode: e13af...01a

• Liker 3
Skrevet

Fantastisk gave!! 👏🏼👏🏼 jeg er attpåklatt og fikk reise av min voksne bror til konfirmasjon! Uten tvil den gaven jeg ble mest glad for, aldri glemmer og hadde størst glede av! 🥰

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig bra gave..mine barn skal få reise av meg. Ser foreløpig ut som vi skal til sør-korea og Frankrike 😂 Får se om noen år hvor vi ender opp 😊

Anonymkode: 59742...f1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, altså - gaven hennes er jo ikke at hun får reise på tur med oss 🤣 Gaven er jo opplevelsen, at hun får oppleve et sted hun har drømt om og snakket om lenge. Kostnaden for vårt opphold er jo ekskludert fra gavebudsjettet selvsagt. Vi har sett litt på nett og hennes flybillett til feks New York koster 7000. Hotell for hennes hode er ca 10 000. Så betaler vi all mat og opplevelser. Da har hun fått en gave verdt ca 30 000. Spørsmålet er om dette blir en god gave eller om hun hadde hatt bedre nytte av 30 000 på sparekonto. 

Hva med å gi henne språkreise istedenfor? For meg er det naturlig at jeg som mor sponser både tur, mat og opplevelser til barnet mitt på ferier, så det ville jeg ikke gitt som gave i konfirmasjon. Men språkreise blir mer en gave enn en felles ferietur.

Anonymkode: dd764...5a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva med å gi henne språkreise istedenfor? For meg er det naturlig at jeg som mor sponser både tur, mat og opplevelser til barnet mitt på ferier, så det ville jeg ikke gitt som gave i konfirmasjon. Men språkreise blir mer en gave enn en felles ferietur.

Språkreise er ikke noe hun har snakket om eller ytret noe ønske om, hun er veldig hjemmekjær og syns nok dette hadde vært mest skummelt tror jeg. Men om det skulle endre seg det neste året er det absolutt et godt tips :) Det hadde ikke blitt en typisk sommerferie, da hadde hun fått velge sted og opplevelse uten innspill fra oss slik at det hadde blitt mer hennes tur ☺️

Takk for alle innspill!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Språkreise er ikke noe hun har snakket om eller ytret noe ønske om, hun er veldig hjemmekjær og syns nok dette hadde vært mest skummelt tror jeg. Men om det skulle endre seg det neste året er det absolutt et godt tips :) Det hadde ikke blitt en typisk sommerferie, da hadde hun fått velge sted og opplevelse uten innspill fra oss slik at det hadde blitt mer hennes tur ☺️

Takk for alle innspill!

Ja, om turen er helt på hennes premisser, er det sikkert en fin gave.

AnonymBruker
Skrevet

Vi gir reise i gave til våre. 

Den eldste fikk språkreise. 

Nr 2 fikk en historisk reise i sporene etter 2.verdenskrig. 

Nr 3 har fått tur til New Zealand. 

Sistemann snakker om Japan. Dette er deres tur, deres ønsker. Betingelsene har ikke vært helt like for alle, men fullt ut det de har ønsket seg. 

Anonymkode: b7d56...05c

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg riktig nok bare gudmor, og har bare en. Så vi snakket sammen og det hun ønsket seg mest var en tur til Norge. ( Hun bor i et annet nordisk land.) Og da ble det det. Så ble det en tradisjon med ingen gaver til bursdag eller jul, men til « store» dager. Så til 18 års gave dro vi på tur sammen og samme når hun blir ferdig utdannet om et par år.

Anonymkode: 0a9a1...edb

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er bonusmamma til en jente som er konfirmant neste år. Jeg og pappaen hennes har snakket om å gi henne en reise i gave. Hun drømmer om å oppleve New York eller London. Er dette innafor å gi i gave..? Er så mange år siden vi var konfirmanter at vi ikke har peiling 🤣 Vi spleiser på feiringen sammen med moren hennes og hennes mann. Foreldre skal jo gjerne gi litt mer. Hun får lappen av besteforeldre. Vi tenker at det er hyggeligere å gi henne en opplevelse enn noen smykker eller penger som forsvinner til russebuss. Hva tenker dere? 

Ville heller gitt penger. Barn sine ferier skal jo uansett dekkes av oss voksne

AnonymBruker
Skrevet

En slik gave ville min dattet elsket. Greit nok at ferierturer dekkes av oss uansett men da ville det nok ikke blitt new york og på hennes premisser. Super gave👍🏼

Anonymkode: 897f9...2e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Super gave :)

Jeg ga datteren min reise til Paris i julegave det året hun fylte 13. Beste gaven, ifølge henne, og vi hadde en super tur :)

Anonymkode: 185c8...3e3

AnonymBruker
Skrevet

Reise var en kjempeide. Noe hun vil husle lengre enn penger.

Anonymkode: f9c3a...f3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...