AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #1 Skrevet 22. juli 2023 Jeg har lyst til å gå Besseggen med barna i løpet av sommeren, men sliter med å orientere meg i all informasjonen som finnes. Vi kan kjøre egen bil opp dit, så vi er relativt fleksible mtp bosted - samtidig bør det jo ikke være FOR langt unna der man starter å gå, spesielt på hjemturen tenker jeg vi er slitne og helst vil litt raskt hjem. Jeg finner mye rimelig overnatting i og rundt Beitostølen, men er usikker på om det er veldig upraktisk/for langt? Turisthyttene (Gjendesheim, Bessheim osv) ser ut til å være fullbooket ut sommerferien. Noen som har noen tips eller tilbakemeldinger? Anonymkode: e9c87...8a9
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #2 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har lyst til å gå Besseggen med barna i løpet av sommeren, men sliter med å orientere meg i all informasjonen som finnes. Vi kan kjøre egen bil opp dit, så vi er relativt fleksible mtp bosted - samtidig bør det jo ikke være FOR langt unna der man starter å gå, spesielt på hjemturen tenker jeg vi er slitne og helst vil litt raskt hjem. Jeg finner mye rimelig overnatting i og rundt Beitostølen, men er usikker på om det er veldig upraktisk/for langt? Turisthyttene (Gjendesheim, Bessheim osv) ser ut til å være fullbooket ut sommerferien. Noen som har noen tips eller tilbakemeldinger? Anonymkode: e9c87...8a9 Jeg bodde på hotell på Beitostølen, og det fungerte helt fint. Måtte bare komme meg litt tidlig avgårde fra hotellet den morgenen. God tur😀 Anonymkode: b0a4b...1c6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #3 Skrevet 23. juli 2023 Sjoa familierafting har hytter og lavvo om du ikke vil bo i telt, og masse å gjøre på campingplassen i tillegg. 👍 Anonymkode: 07b13...35b
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #4 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har lyst til å gå Besseggen med barna i løpet av sommeren, men sliter med å orientere meg i all informasjonen som finnes. Vi kan kjøre egen bil opp dit, så vi er relativt fleksible mtp bosted - samtidig bør det jo ikke være FOR langt unna der man starter å gå, spesielt på hjemturen tenker jeg vi er slitne og helst vil litt raskt hjem. Jeg finner mye rimelig overnatting i og rundt Beitostølen, men er usikker på om det er veldig upraktisk/for langt? Turisthyttene (Gjendesheim, Bessheim osv) ser ut til å være fullbooket ut sommerferien. Noen som har noen tips eller tilbakemeldinger? Anonymkode: e9c87...8a9 Beitostølen ligger jo rett ved, ikke langt å kjøre derifra Du kan også bo på Fagernes. En time opp. Anonymkode: f094c...3ce
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #5 Skrevet 23. juli 2023 Beitostølen er bare 30min unna med bil. Ikke for langt. Regner med at du allerede vet det, men Besseggen er en krevende (og lang) tur. Jeg ville ikke tatt med barn under 10 år, med mindre de er veldig fjell/turvant. Og for alle over 10 (både voksne og barn) så bør man være i grei form. Du har sikkert tenkt på det, men skriver det bare her i tilfelle andre som leser tråden vurderer å gå turen med barn. Anonymkode: 81105...67a 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #6 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beitostølen er bare 30min unna med bil. Ikke for langt. Regner med at du allerede vet det, men Besseggen er en krevende (og lang) tur. Jeg ville ikke tatt med barn under 10 år, med mindre de er veldig fjell/turvant. Og for alle over 10 (både voksne og barn) så bør man være i grei form. Du har sikkert tenkt på det, men skriver det bare her i tilfelle andre som leser tråden vurderer å gå turen med barn. Anonymkode: 81105...67a Takk for mange gode svar og forslag, folkens 😊 Jeg har gått Besseggen selv for veldig mange år siden, og da bodde jeg på hytten til en venninnes familie og venninnen min ordnet med alt det praktiske. Jeg har derfor lite peiling selv, i akkurat dette området. Barna er 9 og 11, veldig tur/fjellvante og i god fysisk form og dessuten veldig motiverte for turen (ønsket egentlig å gjøre det i fjor, men jeg sa nei). Men enig i at man må gjøre en ordentlig vurdering før man tar turen med barn, ja! ts Anonymkode: e9c87...8a9
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #7 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for mange gode svar og forslag, folkens 😊 Jeg har gått Besseggen selv for veldig mange år siden, og da bodde jeg på hytten til en venninnes familie og venninnen min ordnet med alt det praktiske. Jeg har derfor lite peiling selv, i akkurat dette området. Barna er 9 og 11, veldig tur/fjellvante og i god fysisk form og dessuten veldig motiverte for turen (ønsket egentlig å gjøre det i fjor, men jeg sa nei). Men enig i at man må gjøre en ordentlig vurdering før man tar turen med barn, ja! ts Anonymkode: e9c87...8a9 Da høres det ut som de er godt rustet. God tur! 😊 Anonymkode: 81105...67a
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #9 Skrevet 23. juli 2023 Beitostølen fungerer veldig bra å bo om man skal gå Besseggen. Anonymkode: 40171...bb1
Andro Skrevet 23. juli 2023 #10 Skrevet 23. juli 2023 Det nærmeste er Gjendesheim (høystandard DNT-hytte), Bessheim (rom og hytter) og Besseggen Fjellpark (hytter). Det er shuttle-buss mellom Reinsvangen parkering og Gjende. Anbefaler å forhåndsbestille billetter til bårten: https://www.gjende.no/rutetider/ Velkommen til fjells!
Gekko Skrevet 23. juli 2023 #11 Skrevet 23. juli 2023 Bessheim har helt fantastisk mat og er like i nærheten. Bodde der i fjor og gleder meg til neste gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå