AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #1 Skrevet 22. juli 2023 Skulle egentlig på ferie i midten av august men har blitt syk/ utbrent og så meg nødt til avbestille reisen. Jeg har avbestillingsgaranti fra Norwegian. Har noen erfaring om hva som gjelder for å få pengene tilbake? Jeg skal selvfølgelig kontakte legen på mandag og få legeerklæring, men er så nervøs for at de ikke vil refundere beløpet. Jeg vet at reisen er lenge til, men har mine grunner til at jeg allerede nå vet at jeg ikke blir frisk innen reisen. Anonymkode: 8eaa2...55b
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #2 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skulle egentlig på ferie i midten av august men har blitt syk/ utbrent og så meg nødt til avbestille reisen. Jeg har avbestillingsgaranti fra Norwegian. Har noen erfaring om hva som gjelder for å få pengene tilbake? Jeg skal selvfølgelig kontakte legen på mandag og få legeerklæring, men er så nervøs for at de ikke vil refundere beløpet. Jeg vet at reisen er lenge til, men har mine grunner til at jeg allerede nå vet at jeg ikke blir frisk innen reisen. Anonymkode: 8eaa2...55b Mener du at legen skal sykemelde deg en måned? Kommer aldri til å skje. Anonymkode: 4dacc...495
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #3 Skrevet 22. juli 2023 Det er forskjell på sykemelding og egenerklæring. Men det blir jo opp til legen ikke deg. Er vel strengt tatt ikke det jeg spør om heller. Anonymkode: 8eaa2...55b
Gjest Albbas Skrevet 22. juli 2023 #4 Skrevet 22. juli 2023 Du hadde ikke reiseforsikring altså? Jeg kjenner ikke til Norwegian sin forsikring, men forsikringsselskapene kan være kjappe på foten. 🙂 Det står jo i vilkårene til Norwegian at det gjelder akutt sykdom. Hvis du har dette og legen kan erklære det er det vel ikke så mye hokus pokus. 🙂
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #5 Skrevet 22. juli 2023 Brukte det for noen år siden, da et barn fikk vannkopper og ikke kunne fly. Jeg hadde reiseforsikring også, men hadde også bestilt avbestillingsforsikring hos Norwegian, egentlig ved et uhell. Det gikk helt fint å få igjen pengene. Måtte selvsagt ha legeattest. Anonymkode: 34266...605
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #6 Skrevet 22. juli 2023 Albbas skrev (9 minutter siden): Du hadde ikke reiseforsikring altså? Jeg kjenner ikke til Norwegian sin forsikring, men forsikringsselskapene kan være kjappe på foten. 🙂 Det står jo i vilkårene til Norwegian at det gjelder akutt sykdom. Hvis du har dette og legen kan erklære det er det vel ikke så mye hokus pokus. 🙂 Det var sånn jeg tolket det også. Da håper jeg det ordner seg på mandag. Takk for svar. har vanlig forsikring også, men det står på siden til forsikringen at man man prøve hos flyselskapet først og se om man har rett på å på det refundert fra de først Anonymkode: 8eaa2...55b
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #7 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Brukte det for noen år siden, da et barn fikk vannkopper og ikke kunne fly. Jeg hadde reiseforsikring også, men hadde også bestilt avbestillingsforsikring hos Norwegian, egentlig ved et uhell. Det gikk helt fint å få igjen pengene. Måtte selvsagt ha legeattest. Anonymkode: 34266...605 Takk for svar. Da håper jeg det løser seg på mandag Anonymkode: 8eaa2...55b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå