Gå til innhold

Eggløsningstest som aldri blir positiv

Gjest prøvehøne

Anbefalte innlegg

Gjest prøvehøne

Hei. Jeg har i 3 måneder prøvd å teste meg med eggløsning-strimmeltester.  På 4 måneden nå, men jeg får aldri positiv test.

Jeg har i tillegg tatt en digital test fra clearblue. Denne ble positiv. Den har vist blinkende smilefjes i 3 dager, og i dag et fast smilefjes. Men strimmeltesten er fortsatt ikke helt positiv! Streken er ganske sterk, men ikke like sterk som kontrollstreken.

Kan jeg berolige meg med at clearblue er positivt eller er det grunn til bekymring?

Fastlege sier jeg ikke har prøvd lenge nok til å få undersøkt meg hos gynekolog 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er syklusen din jevn? Hvis du får mensen når du skal så har du mest sannsynlig eggløsning. Ville i så fall anbefalt å ha sex annenhver dag uavhengig av eggløsningstestene. Du kan også bestille gynekologtime privat om du ønsker å få «fortgang» / bare sjekke hvordan det står til. Du må bare betale litt ekstra selv, men det er nok verdt det om du er utålmodig 😊

Anonymkode: 09995...626

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøvehøne
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er syklusen din jevn? Hvis du får mensen når du skal så har du mest sannsynlig eggløsning. Ville i så fall anbefalt å ha sex annenhver dag uavhengig av eggløsningstestene. Du kan også bestille gynekologtime privat om du ønsker å få «fortgang» / bare sjekke hvordan det står til. Du må bare betale litt ekstra selv, men det er nok verdt det om du er utålmodig 😊

Anonymkode: 09995...626

Ja, syklusen er jevn, på 25-26 dager. Så håper det stemmer som du sier. Det er et godt råd å ha hver 2. dag ja, det har vi hatt hele tiden. Men bare redd for om noe kan være galt med eggløsning siden testen ikke blir helt positiv... Takk for svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge du har regelmessig mensen, så har du nok hatt eggløsning.. Mensen kommer gjerne 10-14 dager etter eggløsning når man har regelmessige syklus. 

Jeg har opplevd begge deler, digital som blir positiv - og ikke strimmel, strimmel blir positiv men ikke digital test.. Jeg stoler mest på de digitale da jeg slipper analysere den streken, men bruker begge deler. 

Anonymkode: 4d121...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsningstesterkan være litt vanskelig å ta «riktig» og noen får de lett positive og andre ikke, det betyr ikke at du ikke har eggløsning! Jeg kunne få digitale positive samtidig som strimmeltesten fremdeles var negativ. Noen ganger ble strimmeltesten positiv etter kort tid, andre ganger fikk jeg falsk positiv digital test. Men strimmeltestene ble på meg aldri positive på morgen, kun på ettermiddag når jeg ikke hadde druknet eller vært på do på fire timer! Så de var litt mer krevende å få positive, men da ble de også positive! Har du forsøkt å ta testen på ettermiddagen med konsentrert urin?

Det er selvfølgelig lov til å ta en tur til legen hvis du føler deg bekymret (jeg gjorde det selv), men jeg har både en søster og ei venninne som ble gravide selv om de aldri fikk positiv EL-test, men de må ha hatt EL likevel da det ble barn på begge! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøvehøne
Sjokoladekosmos skrev (42 minutter siden):

Eggløsningstesterkan være litt vanskelig å ta «riktig» og noen får de lett positive og andre ikke, det betyr ikke at du ikke har eggløsning! Jeg kunne få digitale positive samtidig som strimmeltesten fremdeles var negativ. Noen ganger ble strimmeltesten positiv etter kort tid, andre ganger fikk jeg falsk positiv digital test. Men strimmeltestene ble på meg aldri positive på morgen, kun på ettermiddag når jeg ikke hadde druknet eller vært på do på fire timer! Så de var litt mer krevende å få positive, men da ble de også positive! Har du forsøkt å ta testen på ettermiddagen med konsentrert urin?

Det er selvfølgelig lov til å ta en tur til legen hvis du føler deg bekymret (jeg gjorde det selv), men jeg har både en søster og ei venninne som ble gravide selv om de aldri fikk positiv EL-test, men de må ha hatt EL likevel da det ble barn på begge! 😊

Tusen takk for svar!

Jeg har prøvd å ta dem på ettermiddagen, men jeg pleiet å drikke mye, så har ikke ofte konsentrert urin, uten om morgenen... men det var godt å høre. Tror du jeg kan stole på den digitale? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
prøvehøne skrev (14 timer siden):

Hei. Jeg har i 3 måneder prøvd å teste meg med eggløsning-strimmeltester.  På 4 måneden nå, men jeg får aldri positiv test.

Jeg har i tillegg tatt en digital test fra clearblue. Denne ble positiv. Den har vist blinkende smilefjes i 3 dager, og i dag et fast smilefjes. Men strimmeltesten er fortsatt ikke helt positiv! Streken er ganske sterk, men ikke like sterk som kontrollstreken.

Kan jeg berolige meg med at clearblue er positivt eller er det grunn til bekymring?

Fastlege sier jeg ikke har prøvd lenge nok til å få undersøkt meg hos gynekolog 

Klinikkene jeg har hatt når jeg har vært gjennom ivf og fryseforsøk, sier jeg bør bruke clearblue digital eggløsningstest, den gir ett mest mulig sikkert svar. 

Anonymkode: 32215...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er nok den vanlige positiv. Den digitale slår tidlig ut, gjerne 2-4 dager før el egentlig skjer. De andre slår ofte ut samme dag eller dagen før. Er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte også eggløsningstester, men fikk aldri en eneste positiv. Gravid ble jeg likevel, uke 9 nå, så har jo åpenbart hatt eggløsning😄

Anonymkode: 7bf56...9ba

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri greid å få en positiv eggløsningstest, men ble gravid etter et år med prøving og sex ca 3 ganger/uken.

Anonymkode: b29b5...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøvehøne
AnonymBruker skrev (På 23.7.2023 den 17.49):

Jeg brukte også eggløsningstester, men fikk aldri en eneste positiv. Gravid ble jeg likevel, uke 9 nå, så har jo åpenbart hatt eggløsning😄

Anonymkode: 7bf56...9ba

Er det sant! Gratulerer så mye😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøvehøne
AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 11.30):

Har aldri greid å få en positiv eggløsningstest, men ble gravid etter et år med prøving og sex ca 3 ganger/uken.

Anonymkode: b29b5...ae4

Så fint å høre at det går ann. Tok du eggløsningstest hver dag?

Gratulerer så mye med graviditet❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...