AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #1 Skrevet 22. juli 2023 Har noen erfaring med å starte på nytt, og klare å bygge opp noe nytt igjen etter at man har gått fra hverandre? Hvordan, i så fall? Vil gjerne høre fra dere som har forsøkt. Jeg har nok av argumenter mot, vil gjerne høre om noen har fått det til! Anonymkode: 42661...9aa
Gjest Middelmådig Skrevet 22. juli 2023 #2 Skrevet 22. juli 2023 Mitt søsken har gjort det. Gifte seg, skilt seg og deretter blitt sammen igjen med den hen giftet seg meg, fikk nytt barn og bor nå sammen. Bodd sammen i 15-20 år nå, som skilt. Så hos dem funket det bra. Men aner ikke hva som fikset det. De hadde sikkert en krise og skilte seg men innså at de var ment for hverandre.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #3 Skrevet 22. juli 2023 Jeg kjenner noen 🥰👍 Giftet seg unge, det skar seg ( ikke vold / utro, men bare ville forskjellige ting ). Hun flyttet avsted, begge fikk barn på hver sin kant, ble enslige igjen, hun flyttet tilbake hit - og de fant tilbake til hverandre. Vært gift igjen i kanskje 10 år nå tror jeg. Det må nok være relevant hvorfor man gikk fra hverandre - ting endrer seg jo, så det er ikke sikkert man ønsker det samme nå som man gjorde flere år siden.. Anonymkode: 0335a...ce2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #5 Skrevet 22. juli 2023 Og folk lurer på hvorfor nye kjærester reagerer på at ekser omgås etter at de har slått opp. Anonymkode: efff5...513 2 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #6 Skrevet 22. juli 2023 Vi gikk fra hverandre og fant sammen igjen etter 7 måneder. Ble altså bare separert. Vært mye jobb. Hatt hjelp av familieterapi, og begge to har gått veldig i seg selv og inn for å forstå hverandre. Vi har nå, 7 år senere, et bedre forhold enn noen gang, men det krevde mye av begge to i starten. Kunne ikke gått om bare ene var veldig dedikert til å fikse opp i alt som hadde gått galt. Vi måtte snu hver sten liksom, og bygge forholdet opp på nytt, på en grunnmur av betydelig større forståelse for hverandre og hva et levedyktig forhold krever. Anonymkode: 32327...5be 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #7 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Vi gikk fra hverandre og fant sammen igjen etter 7 måneder. Ble altså bare separert. Vært mye jobb. Hatt hjelp av familieterapi, og begge to har gått veldig i seg selv og inn for å forstå hverandre. Vi har nå, 7 år senere, et bedre forhold enn noen gang, men det krevde mye av begge to i starten. Kunne ikke gått om bare ene var veldig dedikert til å fikse opp i alt som hadde gått galt. Vi måtte snu hver sten liksom, og bygge forholdet opp på nytt, på en grunnmur av betydelig større forståelse for hverandre og hva et levedyktig forhold krever. Anonymkode: 32327...5be Så fint å høre! Kan du fortelle mer om hvordan man gjør det? Kan man endre seg varig, ikke bare for en kort stund mens man er veldig bevisst hvordan man er? Går usikkerheten over? Altså om den andre kommer til å angre igjen og forlate deg på nytt? Hvordan bygger man forholdet opp på nytt, sånn helt konkret? Anonymkode: 42661...9aa
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #9 Skrevet 24. juli 2023 Hvis den som gjorde det slutt klarer å overbevise om at den de vil tilbake til IKKE er plan B, reserve , back up er det en sjanse. Gjorde det slutt for å knulle rundt, fikse en kløe og "leve" litt??? Så ønske seg eksen tilbake UTEN å gjøre bot eller ha forståelse for at den som ble forlatt sitter igjen med vonde følelser. Den som gjorde det slutt føler ikke noe behov for å fikse ting fordi hun/han ikke gjorde noe galt. De var jo ikke sammen. Den som stakk og pulter rundt klarer sikkert å manipulere seg tilbake. Men hvis det ikke blir grundig snakket om vil forholdet ALDRI bli bra. Er ikke den som stakk villig til å gjøre jobben med å fikse det de ødela, ikke prøv. Anonymkode: 45b7f...549
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #10 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis den som gjorde det slutt klarer å overbevise om at den de vil tilbake til IKKE er plan B, reserve , back up er det en sjanse. Gjorde det slutt for å knulle rundt, fikse en kløe og "leve" litt??? Så ønske seg eksen tilbake UTEN å gjøre bot eller ha forståelse for at den som ble forlatt sitter igjen med vonde følelser. Den som gjorde det slutt føler ikke noe behov for å fikse ting fordi hun/han ikke gjorde noe galt. De var jo ikke sammen. Den som stakk og pulter rundt klarer sikkert å manipulere seg tilbake. Men hvis det ikke blir grundig snakket om vil forholdet ALDRI bli bra. Er ikke den som stakk villig til å gjøre jobben med å fikse det de ødela, ikke prøv. Anonymkode: 45b7f...549 Dette går vel begge veier? Det er jo en grunn til at personen stakk. Bør ikke den grunnen fikses opp i? Det stikker jo oftere dypere enn at man ønsker å pule rundt. Ofte er det helt motsatt etter min erfaring. Den som går bruker lang tid på å bli klar for å date igjen. om man skal få det til å funke med eksen så må begge være villig til å jobbe for det. Man bør snakke om rotårsaken til at det ble slutt i utgangspunktet, men å drive å grave i hva den andre gjorde mens det var slutt virker nok mot sin hensikt og vil bare skape fremtidige konflikter. Man må snakke om hva begge trenger for at det skal fungere og være klar for å sette en strek over fortiden. Gamle konflikter og hva man eventuelt gjorde i perioden det var slutt bør ikke være noe man fokuserer på. Da kan jeg love at det blir slutt igjen ganske snart. Begge parter må være rause og tilgivende. Det oser bitter eks av innlegget ditt. Anonymkode: f8fc3...e4a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #11 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis den som gjorde det slutt klarer å overbevise om at den de vil tilbake til IKKE er plan B, reserve , back up er det en sjanse. Gjorde det slutt for å knulle rundt, fikse en kløe og "leve" litt??? Så ønske seg eksen tilbake UTEN å gjøre bot eller ha forståelse for at den som ble forlatt sitter igjen med vonde følelser. Den som gjorde det slutt føler ikke noe behov for å fikse ting fordi hun/han ikke gjorde noe galt. De var jo ikke sammen. Den som stakk og pulter rundt klarer sikkert å manipulere seg tilbake. Men hvis det ikke blir grundig snakket om vil forholdet ALDRI bli bra. Er ikke den som stakk villig til å gjøre jobben med å fikse det de ødela, ikke prøv. Anonymkode: 45b7f...549 Dersom det du beskriver er tilfelle, så nei - da ville jeg ikke tatt eks tilbake.. Derimot er det jo mange grunner til å gå fra noen, kanskje man oppriktig ikke følte seg klar, visste hva man ville osv? Så går tiden litt, man kjenner på savn, og innser at eksen nok var den riktige likevel. Da ser jeg ikke noe problem med å prøve på nytt dersom begge vil? Anonymkode: 0335a...ce2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #12 Skrevet 24. juli 2023 Min bror har ikke vært gift. Men han var sammen med kjøresten sin i to år. Så gjorde de det slutt og hun flyttet til en annen by. De hadde ingen kontakt de fire årene. Nå har de vært samboere i 5 år. Anonymkode: 6bf16...6ce
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #13 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 22.02): Så fint å høre! Kan du fortelle mer om hvordan man gjør det? Kan man endre seg varig, ikke bare for en kort stund mens man er veldig bevisst hvordan man er? Går usikkerheten over? Altså om den andre kommer til å angre igjen og forlate deg på nytt? Hvordan bygger man forholdet opp på nytt, sånn helt konkret? Anonymkode: 42661...9aa Begge to MÅ ha et like sterkt ønske om å få det til å funke. For min del ønsket jeg, min x var litt der at han kunne prøve for barna. Det var ikke nok. Etter 1 år bestemte vi oss for å flytte tilbake sammen, da han under dette året virkelig passet på hvordan han oppførte seg, etter dette var det tilbake til det gamle, 4 nye, lange år hvor jeg prøvde mens han gikk tilbake til hvordan han var før. Så nytt brudd, og enda verre for barna. Jeg tror virkelig at nøkkelen ligger i at ønsket må være like sterkt hos begge - ellers ender man bare opp med å såre seg selv på nytt. Anonymkode: 19721...92b
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #14 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dersom det du beskriver er tilfelle, så nei - da ville jeg ikke tatt eks tilbake.. Derimot er det jo mange grunner til å gå fra noen, kanskje man oppriktig ikke følte seg klar, visste hva man ville osv? Så går tiden litt, man kjenner på savn, og innser at eksen nok var den riktige likevel. Da ser jeg ikke noe problem med å prøve på nytt dersom begge vil? Anonymkode: 0335a...ce2 Stikkordet er vel begge vil. Hvis eksen min ikke følte seg klar eller ikke visste hva han ville osv, og derfor gikk så langt som å slå opp, ville jeg ikke sittet på rompa og håpet han kom til å savne meg. Og ihvertfall ikke tatt ham tilbake hvis det eneste han hadde å si var savnet deg, baby. Anonymkode: f31d4...e3c
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #15 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stikkordet er vel begge vil. Hvis eksen min ikke følte seg klar eller ikke visste hva han ville osv, og derfor gikk så langt som å slå opp, ville jeg ikke sittet på rompa og håpet han kom til å savne meg. Og ihvertfall ikke tatt ham tilbake hvis det eneste han hadde å si var savnet deg, baby. Anonymkode: f31d4...e3c Nei, selvfølgelig hvis du ikke vil, så vil du jo ikke , da er det bare å takke nei? Ingen som må sitte på rompa og vente heller, begge kan jo ha levd livet sitt i mellomtiden. 😉 Anonymkode: 0335a...ce2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #16 Skrevet 25. juli 2023 Var ikke gift. En vi var sammen to år. DDT ble slutt pga litt mye i blanding av andre på ikke så positiv måte. Og ble håndtert dårlig oss imellom. Jeg var fortsatt glad i han. Men gikk videre. 3 år etter møttes vi og han hadde fått litt annet perspektiv på ting. Så vi ble sammen igjen, på 30året nå Anonymkode: 01ff5...d8d
Fremmed fugl Skrevet 25. juli 2023 #17 Skrevet 25. juli 2023 Det er lavere risiko for skilsmisse etter giftemål nummer to, så ja folk får det til.
Fremmed fugl Skrevet 25. juli 2023 #18 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 21.14): Og folk lurer på hvorfor nye kjærester reagerer på at ekser omgås etter at de har slått opp. Anonymkode: efff5...513 Tror det er få som lurer på det i den virkelige verden.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #19 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, selvfølgelig hvis du ikke vil, så vil du jo ikke , da er det bare å takke nei? Ingen som må sitte på rompa og vente heller, begge kan jo ha levd livet sitt i mellomtiden. 😉 Anonymkode: 0335a...ce2 Bedre med en fugl i handa enn en vinglete eks på taket. Anonymkode: f31d4...e3c
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #20 Skrevet 25. juli 2023 Det kommer jo an på grunnen til at en blir skilt. Er det svik, utroskap og slikt, blir det ofte bortimot umulig å finne tilbake til å stole på igjen. Men mange par idag blir jo mer fanget i hverdagen, glemmer å være kjærester og bare ønsker seg forandring og noe bedre. De klarer ofte å se hverandre med nye øyne etter litt avstand. Anonymkode: 43146...cdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå