Gjest Gjesta Skrevet 2. november 2002 #1 Skrevet 2. november 2002 i hvilken måned får man ikke lenger lov og fly når man er gravid ?
Gjest Zalomine Skrevet 2. november 2002 #2 Skrevet 2. november 2002 Varierer litt med hvor langt du skal og sånn. Undersøk med flysekapet.
Gjest Gjesta Skrevet 2. november 2002 #3 Skrevet 2. november 2002 jeg fant det > Gravid og fly Det er litt forskjellig praksis i flyselskapene avhengig av hvor mange uker det er til beregnet nedkomst, og av hvor frisk du føler deg. Her er noen eksempler: SAS Dersom man har to til fire uker igjen før nedkomsten, blir det krevd legeattest. Deretter blir det flyforbud. SINGAPORE AIRLINES Frem til 34. uke kan du fly med Singapore Airlines uten legeattest, forutsatt at graviditeten har vært problemfri, og at du føler deg frisk. Etter det er det ingen begrensninger, men det blir krevd legeattest. FINNAIR Er alt i orden, kan du gå om bord i et Finnair-fly uten legeattest helt fram til fire uker før beregnet nedkomst. Er flytiden ikke lenger enn en time, er det fritt fram å fly to uker før forløsningen. LUFTHANSA Helt stopp etter 35. uke uansett legeattest. Før det er det helt problemfritt å fly fram til fire uker før beregnet nedkomst, dersom det ikke har vært noen problemer under graviditeten. BRITISH AIRWAYS Du kan fly helt fram til uke 28 uten legeattest, deretter blir reglene noe strengere. Du må ha en legeattest på engelsk med dato for beregnet nedkomst dersom du har planer om å fly med British Airways etter uke 28. Etter uke 36 får du ikke fly i det hele tatt. AMERICAN AIRLINES Hvis det bare er fem uker igjen, krever flyselskapet at det blir gjort en legeundersøkelse, helst 48 timer før avreise.
Juli-79 Skrevet 3. november 2002 #6 Skrevet 3. november 2002 Tror du i tillegg må høre med legen om det er greit at du flyr.
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #7 Skrevet 6. november 2002 Men hvordan vet de at du er gravid? Og hvor langt du er kommet? Med litt store ytterklær trenger man ikke å se at man er gravid i uke 28. Det kan ikke være for din egen helses skyld British Airways ikke vil du skal fly etter uke 28. Hos de andre kan man jo fly mye lenger...
Klips Skrevet 6. november 2002 #8 Skrevet 6. november 2002 Reglene er ikke for din egen helse, men for at de skal slippe at du føder ombord :D
Gjest Zalomine Skrevet 6. november 2002 #9 Skrevet 6. november 2002 Jeg vil nå anse det litt som "for at du skal slippe å føde ombord" også da, ikke bare at de skal slippe at du føder ombord. Vel, uansett, om du føder ombord påvirkes neppe av hvilket flyselskap du flyr med, men overhold de reglene som gjelder. Er det et stort probelm å skaffe en attest på når barnet forvetnes født? Nemlig, dersom du sier at 'de ser da vel ikke om jeg er 27 eller 28 uker på vei under en løs genser', og så skulle du være så uheldig at noe skjer, hva om fødsenen uheldigvis starter, eller lufttrykket opp og ned og diverse greier fører til store ubehag i alle fall.... uansett, om du skulle være uheldig, er det da helt smart å oppleve at 'oi, nei, jeg er mer gravid enn dere tillater uten legeattest, men jeg tenkte at dere ikke så det?' Skaff en attest om flyselskapet krever det. for din egen skyld. Det er ikke bare bare å fly som høygravid uansett... Lykke til med ferie og mage, for alle som skal ut og fly...
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #10 Skrevet 6. november 2002 >om du føder ombord påvirkes neppe av hvilket flyselskap du flyr med Ja, det er det jeg mener. Tullete at man ikke skal kunne fly i uke 28. >Er det et stort probelm å skaffe en attest på når barnet forvetnes født? Nei, men det er et problem at man ikke kan fly i uke 28
Gjest Zalomine Skrevet 6. november 2002 #11 Skrevet 6. november 2002 Gjest: British airways krever LEGEATTEST på engelsk for å kunne fly etter uke 28, etter uke 36 får du ikke fly. Dvs, den siste månenden før fødsel, pga... da kan du føde når som helst. Jeg hadde ikke villet ønske å fly siste måenden heller... såpass må man da klare å unngå de siste uken før barnet kommer? I så måte er de stort sett ikke strengere enn andre selskaper. Altså, det er ikke noe problem å sly i uke 28 dersom du har en lege som kan engelsk (attesten må være på engelsk). Med andre ord, null problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå