Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiver ønsker at jeg skal være tilgjengelig, for enkle spørsmål, utenfor arbeidstiden. Ved avspasering eller ferie, kan det komme spørsmål fra kollegaer, hvis «mine kunder» kommer innom eller det skjer utvikling i noen av mine prosesser. Pga dette har arbeidsgiver tilbudt seg å betale for ny telefon til meg, noe jeg egentlig stiller meg positiv til, men hva er da vanlig prosedyre hvis eks skjermen på telefonen får sprekk og må byttes, deksel går i stykker eller man mister telefonen/den blir stjålet? Er det vanlig at man må levere telefonen dersom man slutter? Hvordan er prosedyren på din arbeidsplass??
(sjefen tilbudte meg dette da han ringte meg dag to av ferien min, og sa vi sku diskutere det nærmere når jeg er tilbake, og da vil jeg vite hva jeg kan kreve/vente meg).

Anonymkode: 98e44...d62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er telefon arbeidsgiver sin eiendom, så knust skjerm etc dekkes av arbeidsgiver. Det forutsettes selvfølgelig at man behandler telefonen slik man ville gjort med sin egen, og dersom man kommer med knust skjerm for tredje uka på rad kan det være at arbeidsgiver krever at man dekker det selv.

Telefon må leveres inn ved opphør av arbeidsforhold. I noen tilfeller kan de kjøpes ut, det er litt avhengig av hvilken avtale vi har med de vi leaser telefonene fra. De siste årene har ikke utkjøp vært mulig.

Anonymkode: de058...de3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hos oss er telefon arbeidsgiver sin eiendom, så knust skjerm etc dekkes av arbeidsgiver. Det forutsettes selvfølgelig at man behandler telefonen slik man ville gjort med sin egen, og dersom man kommer med knust skjerm for tredje uka på rad kan det være at arbeidsgiver krever at man dekker det selv.

Telefon må leveres inn ved opphør av arbeidsforhold. I noen tilfeller kan de kjøpes ut, det er litt avhengig av hvilken avtale vi har med de vi leaser telefonene fra. De siste årene har ikke utkjøp vært mulig.

Takk for erfaring!!! Hva om dere er uheldige å mister telefonen eller den blir stjålet? Jeg antar telefonen også forsikres av arbeidsgiver, og dette ikke går på deres private forsikring?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt dekt telefon så lenge jeg kan huske via arbeidsgiver. 

Skal du bruke telefonen privat, eller har du separert privattelefon? Jeg har min privat, men må da derfor betale skatt (tror det er ca. 400 i måneden). Arbeidsgiver har forsikring på telefonen slik vi får dekket eventuelle skader (aldri skjedd meg). Vi får dekt inntil et vist beløp og utover det må vi betale selv på ny telefon, og kan ta ut ny hvert 2 år. Telefonen har aldri blitt krevd tilbake når jeg har byttet arbeidssted. Mulig det hadde blitt gjort om den var flonka ny. 

Anonymkode: 7366b...599

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Jeg håper for din skyld at du har en lønn som tilsvarer at du kan være tilgjengelig utenfor arbeidstid? Ja, jeg vet at det ikke var det du spurte om, men jeg vil bare minne deg og andre om at lønn i arbeidstid er noe annet enn lønn utenfor arbeidstid.

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt dekt telefon så lenge jeg kan huske via arbeidsgiver. 

Skal du bruke telefonen privat, eller har du separert privattelefon? Jeg har min privat, men må da derfor betale skatt (tror det er ca. 400 i måneden). Arbeidsgiver har forsikring på telefonen slik vi får dekket eventuelle skader (aldri skjedd meg). Vi får dekt inntil et vist beløp og utover det må vi betale selv på ny telefon, og kan ta ut ny hvert 2 år. Telefonen har aldri blitt krevd tilbake når jeg har byttet arbeidssted. Mulig det hadde blitt gjort om den var flonka ny. 

Anonymkode: 7366b...599

Samme her. Har alltid fått beholde telefonen når det har gått 2 år og ny telefon blir bestilt. Noen krever kanskje en ubetydelig sum for å kjøpe ut.

400kr er ikke det man betaler i skatt, men man betaler skatt av ca. 400kr inntekt (altså rundt kanskje 130kr/mnd). Men det er jo billig til telefonabonnement å være og det pleier å være greit med data inkludert. Man kan jo da kutte ut det private abonnementet. De fleste steder kan man overføre sitt private nummer til firmaabonnementet, og få nummeret tilbake om man slutter.

Anonymkode: 856fb...2e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er pålagt å ha telefon via arbeidsgiver pga noen tilganger til interne systemer vi må ha + epost. 

Dette pga datasikkerhet, og det er også kun 5-6 forskjellige telefonmodeller vi kan velge mellom.

Vi må levere tilbake tlf når vi slutter eller får ny uansett årsak.

Vi kalkulerer med at tlf holder i 3 år, men om du er uheldig og ødelegger tlf får du ny uten kostnad for arbeidstaker. 

Anonymkode: f8fed...fa3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for erfaring!!! Hva om dere er uheldige å mister telefonen eller den blir stjålet? Jeg antar telefonen også forsikres av arbeidsgiver, og dette ikke går på deres private forsikring?

Stemmer - det går på arbeidsgiver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...