Gå til innhold

Har butikkansatte så vondt i beina hver dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 31 år, så det er en del år siden jeg sist jobbet i butikk. Nå har jeg sommerjobb i en butikk, og jeg vet at det kan være tungt å stå og gå på harde flater hele dagen, men jeg har aldri opplevd at det er så ille som nå. Jeg har nå jobbet tre 8-timers dager på rad, og spesielt hælene mine stikker og verker så intenst. I natt verket det også oppover beina. Jeg har generelt alltid hatt litt lett for å få smerter i hælen, men nå er det så ille at jeg må bite meg gjennom arbeidsdagene og gå på tå noen ganger. Jeg føler selv at jeg har en relativt høy smerteterskel, men dette føles direkte feil. Opplever dere andre i butikk også en slik smerte hver dag? Altså ikke ukomfortabelhet, men ren smerte. Og går det over/blir jeg vandt til det? 

Jeg gikk i Ecco sko i 2 dager, og i dag har jeg brukt joggesko med enda bedre demping i. Kjennes ikke ut som at det hjalp på. 

Anonymkode: b8533...b6e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må nok tilvennes, men uansett viktig med gode sko og skift sko i løpet av dagen! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har samme problem, bare at jeg jobber på kjøkken. Verker noe jævlig i føttene etter jobb. Håper at det går seg litt til etterhvert. 

Anonymkode: b6a7c...640

• Hjerte 1
Skrevet

Går seg til etter en uke eller to.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare 31 år og verker i beina etter 3 dager jobbing...

Anonymkode: 284de...f08

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare 31 år og verker i beina etter 3 dager jobbing...

Anonymkode: 284de...f08

Du burde kanskje utfordres til å gjøre noe annet og mye tyngre enn det du alltid har gjort, (eller et kurs i folkeskikk.)

Anonymkode: afbcf...60c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du burde kanskje utfordres til å gjøre noe annet og mye tyngre enn det du alltid har gjort, (eller et kurs i folkeskikk.)

Anonymkode: afbcf...60c

Hva er det for ett svar???

Ts får du nok variasjon i løpet av arbeidsdagen?

Anonymkode: 879f3...585

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig om du ikke er vant til det, går over innen 3-4 uker. Sett deg med beina høyt da du kan, gjerne opp etter veggen og skift sko så ofte du kan

Anonymkode: eb991...690

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn hadde jeg det og, da jeg begynte i butikk som 16-åring. Første lørdagen jeg jobbet (8) timer klarte jeg nesten ikke å stå oppreist på slutten av dagen. Men det går seg til. Fortsett med gode sko. 

Anonymkode: b5541...166

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har samme problem, bare at jeg jobber på kjøkken. Verker noe jævlig i føttene etter jobb. Håper at det går seg litt til etterhvert. 

Anonymkode: b6a7c...640

Plantar fascitt?

Anonymkode: ef22c...6d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. 10 timer på stående fot om dagen. Kan ikke huske at jeg hadde like vondt som 20- åring, men veier også 10kg mer nå hvilket sikkert gjører sitt. 

Anonymkode: 05be6...9ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva er det for ett svar???

Ts får du nok variasjon i løpet av arbeidsdagen?

Anonymkode: 879f3...585

Tipper det var et svar til vedkommende som var syrlig mot ts.

Ts: det tar tid å venne seg til å stå/gå på harde gulv hele dagen igjen. 

Anonymkode: 44772...36d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 kg overvektig og jobber 60-80 timer i uken på flisgulv, i begynnelsen hadde jeg lyst å legge meg ned i fosterstilling å grine men etter en stund har det gått vekk. Nå blir jeg bare litt sliten i bena de siste par timene på jobb.

Anonymkode: a4ddf...37c

AnonymBruker
Skrevet

Det blir bedre etter noen uker, men få deg noen gode sko. 

Anonymkode: ebb15...5b8

AnonymBruker
Skrevet

Folk reagerer nok forskjellig på ulik type gulv og arbeidsforhold. Jeg jobbet i butikk fra jeg var 16-22, og utviklet kronisk betennelse i beina. Fikk alltid høre at man blir vant til det, men jeg er idag 28 år og har ødelagt beina for alltid. Men jeg jobber jo enda, bare med smerter i beina😋 En kollega jeg hadde de årene i butikk slet med samme greia som meg, men er idag uføre pga beina 🙃🙃 Men så hadde jeg jo ganske mange andre kolleger som ikke har utviklet noen helseproblemer, som bare er «normalt slitne» i beina etter en dag på jobb.

Anonymkode: 9976d...04b

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Start med øvelser mot plantar fascitt og ikke vent på at det skal gå over. 

Anonymkode: d78f8...5ad

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...