Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stusser litt på alle disse trådene her der folk synes at det er helt greit at de lever som en storfamilie når de har brutt med en x man har barn med. De som oftest synes dette er greit og skriker det ut er jo gjerne barnemødrene - typisk nok. Men hvor mye skal man finne seg i som en ny kjæreste til en person med barn fra før av? Når en person involverer seg med en annen så bør begge ivareta hverandre som kjærester istedenfor å prioritere det gamle livet og rutinene man hadde, til enhver tid.
Er det virkelig sånn at alt man gjør gjør man «for barnas skyld» for å skylde det på noe eller ligger det gjerne noe bak det?

Dette er et oppriktig spørsmål fra en godt gift person som aldri har vært involvert i noe i sånt - og det er derfor jeg spør :) 

Anonymkode: 9f102...16d

• Liker 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er en tid for alt, når barna er små settes de først. Har man lyst til å være kjæreste og den viktigste i partnerens liv får man finne seg noen uten barn, tenker jeg. 

Anonymkode: 27dae...1f7

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

*

Endret av Lacy
AnonymBruker
Skrevet

En ny kjæreste trenger ikke å finne seg i at den nye kjæresten har samvær med den andre forelderen «for barnas skyld» kg syns at dette er helt på sin plass. Den nye kjæresten må finne seg i alt som har med barn og den andre forelderen å gjøre. Det er heller ikke lov å reagere på at  din  kjæreste drar på sydenferie med barn og x, det er trossalt «for barnas skyld» 

nei, en skal finne regler SAMMEN! 

Anonymkode: a3c8d...afa

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke sånn piss. Da får de fortsette å være sammen de to.  Adjø!

Anonymkode: 6f6e9...110

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En ny kjæreste trenger ikke å finne seg i at den nye kjæresten har samvær med den andre forelderen «for barnas skyld» kg syns at dette er helt på sin plass. Den nye kjæresten må finne seg i alt som har med barn og den andre forelderen å gjøre. Det er heller ikke lov å reagere på at  din  kjæreste drar på sydenferie med barn og x, det er trossalt «for barnas skyld» 

nei, en skal finne regler SAMMEN! 

Anonymkode: a3c8d...afa

For noe tull

Anonymkode: f1778...27c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For noe tull

Anonymkode: f1778...27c

Da får foreldren som ikke klarer å slippe taket i det gamle familielivet tåle å bli singel nok en gang.

• Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Som kjæreste til en med barn fra før så må du finne deg i å være nummer to på prioriteringslisten ja.

Det er ikke snakk om ‘prioritere det gamle livet enn hadde’ - da ser du på dette fra en veldig feil vinkel. Men å samarbeide om at ungene også skal få ha noen fine opplevelser sammen med begge foreldrene sine. Foreldre som fikser det, gir ungene det beste grunnlaget og har skilsmissebarn som sliter minst.

Tåler du ikke det, og driver og mistror og spinner sjalu fantasier, da er det nok best å ikke involvere seg med noen med barn.

Kjæresten min har hovedfokus størsteparten av tiden, og vi er hverandres. Hun støtter meg heldigvis i at ungene av og til skal få oppleve ting samme med begge foreldrene sine, for deres skyld. Noen ganger er hun med, andre ganger ikke. Men det er jo ikke noe som tar veldig mye tid vekk fra hverdagen vår sammen, sånn i det store bildet. For ungene derimot betyr det uendelig mye, helt tydelig at det gir dem ro.

Anonymkode: 32f8f...97e

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da får foreldren som ikke klarer å slippe taket i det gamle familielivet tåle å bli singel nok en gang.

Ser ikke problemet.

Hvorfor skulle en med barn fra før gidde å være sammen med noen som tenker slik?

Anonymkode: 32f8f...97e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Enhver kan bestemme hva man synes er greit å leve med i et forhold, og velge å bli eller gå. Men når to som har barn sammen  har funnet en velfungerende måte å ivareta barnas beste på, kommer man ikke som ny kjæreste særlig godt ut av å kreve at de skal nedprioritere barna og heller tilpasse seg følelsene til en annen voksen. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg stusser litt på alle disse trådene her der folk synes at det er helt greit at de lever som en storfamilie når de har brutt med en x man har barn med. De som oftest synes dette er greit og skriker det ut er jo gjerne barnemødrene - typisk nok. Men hvor mye skal man finne seg i som en ny kjæreste til en person med barn fra før av? Når en person involverer seg med en annen så bør begge ivareta hverandre som kjærester istedenfor å prioritere det gamle livet og rutinene man hadde, til enhver tid.
Er det virkelig sånn at alt man gjør gjør man «for barnas skyld» for å skylde det på noe eller ligger det gjerne noe bak det?

Dette er et oppriktig spørsmål fra en godt gift person som aldri har vært involvert i noe i sånt - og det er derfor jeg spør :) 

Anonymkode: 9f102...16d

Jeg og eksen min er svært gode venner. Vi er glade i hverandre og har flere års historie i tillegg til at vi har barn sammen.

At vi er gode venner er jo ingen hindring for våre nye kjærester. 

Hvordan mener du det ikke er å ivareta kjæresten fordi man er venn med en eks? Jeg Skjønner ikke helt hva du mener?

Anonymkode: e47a7...d78

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ofte ting blir vinklet så rart - så vidt meg bekjent er det vel frivillig om man vil gå inn i et forhold eller ikke? Og like frivillig om man vil forbli i dette forholdet? 😅 Treffer du noen med barn er det vel ganske logisk at det er anderledes enn noen uten? Dersom du tenker at dette koster mer enn det smaker, så gå ut av forholdet og finn noen du passer med! Ikke vær den der personen som går rundt misfornøyd og har det vondt selv, og kanskje også i samme slengen forsurer forholdet mellom ny partner og barn ( og kanskje eksen dersom de hadde et greit samarbeid ) 😁 Det er nok av muligheter til å leve et godt liv. 

Anonymkode: ce7d8...d24

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Enhver kan bestemme hva man synes er greit å leve med i et forhold, og velge å bli eller gå. Men når to som har barn sammen  har funnet en velfungerende måte å ivareta barnas beste på, kommer man ikke som ny kjæreste særlig godt ut av å kreve at de skal nedprioritere barna og heller tilpasse seg følelsene til en annen voksen. 

Dette syns jeg var veldig konkret og godt sagt. Det handler ikke om at den nye «skal måtte finne seg i alt», men at de tross alt kommer inn i en allerede etablert situasjon - og kan frivillig velge å være der eller ikke. 😊 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en del tradisjoner sammen (slutt i 9 år). Ingen av oss har ny (seriøs) kjæreste og vi fungerer bra på tur og i familiesettinger. Utenom ferie er det snakk om 7-8 dager i året sammen, ikke alle år vi tar felles ferie.

Jeg hadde lett trådt til side for en ny kjæreste, ev. hun kunne blitt inkludert om hun ville. Full forståelse for at det føles rart, selv om det er 100% slutt romantisk sett. Ungene er uansett store nok til å forstå og akseptere at vi ikke ferierer sammen, så lenge det legges frem som en positiv ting fra meg og faren.

Jeg må ha en kjæreste som aksepterer at jeg er venn med eksen, men så lenge det finnes et alternativ for oss to så kan jeg kutte ut mye. Jeg sitter derimot ikke alene uten ungene julaften f.eks. om han ikke inviterer meg et annet sted, bare for at jeg ikke skal/får feire med eksen.

Anonymkode: 32b97...7b5

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gidder ikke sånn piss. Da får de fortsette å være sammen de to.  Adjø!

Nettopp. Hvis to foreldre klarer å henge sammen flere ganger i uka, ha ferie og høytider sammen, så klarer de også å bo sammen, for barnas og familiens skyld. Å ha en sånn halvveisopplegg hadde jeg ikke giddet å være en del av. 

Anonymkode: da371...4af

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg og eksen min er svært gode venner. Vi er glade i hverandre og har flere års historie i tillegg til at vi har barn sammen.

At vi er gode venner er jo ingen hindring for våre nye kjærester. 

Hvordan mener du det ikke er å ivareta kjæresten fordi man er venn med en eks? Jeg Skjønner ikke helt hva du mener?

Anonymkode: e47a7...d78

Men hvis dere er svært gode venner og glade i hverandre (!), hvorfor ikke bo sammen, da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men hvis dere er svært gode venner og glade i hverandre (!), hvorfor ikke bo sammen, da?

Kanskje de ikke er kjæreste-glad i hverandre…? Det er mange grunner til at folk velger å gå fra hverandre - og det trenger sletts ikke være noe dramatisk. Tvert i mot kan det være lurt å gå mens man fremdeles er venner, før det skjærer seg helt 😅🙈 Min eks og jeg har også et godt forhold - og mye samme vennekrets, så det hadde vært mer komplisert å unngå hverandre 😅

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nettopp. Hvis to foreldre klarer å henge sammen flere ganger i uka, ha ferie og høytider sammen, så klarer de også å bo sammen, for barnas og familiens skyld. Å ha en sånn halvveisopplegg hadde jeg ikke giddet å være en del av. 

Nei, da er jo selvfølgelig du i din fulle rett til å velge å ikke være en del av det 👍 Alle har det best med en partner med noenlunde like holdinger til slike ting. Og så må de som vil ha « sånn halvveisopplegg» som du sier, få lov til det 😊 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje de ikke er kjæreste-glad i hverandre…? Det er mange grunner til at folk velger å gå fra hverandre - og det trenger sletts ikke være noe dramatisk. Tvert i mot kan det være lurt å gå mens man fremdeles er venner, før det skjærer seg helt 😅🙈 Min eks og jeg har også et godt forhold - og mye samme vennekrets, så det hadde vært mer komplisert å unngå hverandre 😅

Det er egoistisk å gå fra hverandre når man klarer å være venner og er glad i hverandre, for å få en kjæreste og ny partner å pule på. 

AnonymBruker
Skrevet
avfinne seg med
finne seg i (noe); (måtte) akseptere (noe)

innfinne seg
 møte opp; vise seg
EKSEMPEL
  • du har å innfinne deg her klokken 12 presis!

Å innfinne seg betyr altså ikke det dere i tråden tror. Dette er dessverre en utbredt feil, men det er en feil som skaper en helt annen mening i innlegget så det er viktig å bruke det korrekte ordet. 

Er dere usikre på et ord, så anbefaler jeg at dere slår opp i ordboken. Www.naob.no

Anonymkode: b8a20...863

• Liker 2
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...