Gå til innhold

Bør jeg melde fra til BV?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Fikk akkurat høre fra min kusine at hennes 12 år gamle sønn og en like gammel kamerat hadde vært på telttur med to overnattinger i sommer, uten noen voksenpersoner tilstede. Dette er vel omsorgssvikt? Bør jeg melde dette til BV? 

Anonymkode: f9d3c...9ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: dc5fb...cf7

• Liker 8
  • Nyttig 25
AnonymBruker
Skrevet

Nei!

Anonymkode: 9bd1c...edd

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke omsorgssvikt.

Anonymkode: 9e26f...b89

• Liker 5
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Mister seriøst hjerneceller hver gang jeg er på KG. Vi var da på teltur flere ganger alene på den alderen

Anonymkode: c4d2d...8d6

• Liker 37
  • Nyttig 7
Skrevet

Nei.... fysj...du mener de koste seg alene...på telt tur..der de fikk være litt alene..i naturen...ja dette må meldes til bv

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde meldt

Anonymkode: 715d2...538

• Liker 2
Gjest Elooon
Skrevet (endret)

Hva som er omsorgssvikt med det?😂Da driver de fleste foreldre med omsorgssvikt så lykke til med å anmelde alle sammen som lar barna i den alderen overnatte i telt eller andre steder alene. Du får en slitsom jobb foran deg.

Vi overlevde å sove alene som barn. Tror dagens 12 åringer klarer det også eller var vi sterke før? Vi storkoste oss❤️

Endret av Elooon
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hadde meldt

Anonymkode: 715d2...538

Det er det jeg også tenker. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva f*n???? Får være grenser til hva en melder om til BV. Er det sommerferien som gjør at folk oppretter tåpelige tråder, eller er det kjedsomhet og et stusselig liv?

Anonymkode: e8f71...2ef

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du er omsorgssvikt med dette? Vet du hvor de teltet? Hvordan de kom dit? Hvor lenge de var der? Sultet de? Osv osv. 

Anonymkode: 2f465...5d3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sånn egentlig, hva er omsorgssvikt med det?

De fikk sikkert legge ifra seg putene de hadde underarmene før de dro (umulig å sove i sovepose alene med puter under armene). 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dette må være to over gjennomsnittet selvstendige og ansvarsfulle barn siden de klarte dette.

Anonymkode: 23d7d...f3b

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med dere som leter med lupe etter hva som kan meldes inn til barnevernet?!

Anonymkode: ec37b...e1a

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. 

Fikk akkurat høre fra min kusine at hennes 12 år gamle sønn og en like gammel kamerat hadde vært på telttur med to overnattinger i sommer, uten noen voksenpersoner tilstede. Dette er vel omsorgssvikt? Bør jeg melde dette til BV? 

Om du melder inn det der så mister bv tid og ressurser til viktigere saker. Tenk at det finnes et lite barn som lever i vold fra to ustabile foreldre i samme by. Som ikke får nødvendig hjelp fordi folk melder inn så dumme ting som det her. 

Anonymkode: 32a9e...6fa

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Jeg har akkurat meldt søstera mi, hun fikk ungene på 11 og 13 til å smøre sin egen niste i går! Grusomt, men jeg kan hvertfall legge meg og vite at jeg har gjort mitt for å hjelpe de ut av den uutholdelige situasjonen deres. 

Anonymkode: a526b...7b2

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Absolutt. Jeg har akkurat meldt søstera mi, hun fikk ungene på 11 og 13 til å smøre sin egen niste i går! Grusomt, men jeg kan hvertfall legge meg og vite at jeg har gjort mitt for å hjelpe de ut av den uutholdelige situasjonen deres. 

Det er en risiko for at TS ikke vil oppfatte at du er sarkastisk så jeg påpeker det for sikkerhetsskyld😅

Anonymkode: 23d7d...f3b

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvis skivene var ferdig oppskåret er det vel greit?

Skrevet

I dagens samfunn så er nok dette omsorgssvikt når pappa var 12 år gammel i 1957 så var han på telttur alene 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...