Minamemina Skrevet 22. juli 2023 #1 Skrevet 22. juli 2023 Jeg har en valp på 4 mnd som snorker om natten. Noen ganger høres det ut som om han er forkjølet for lyden er snorklete. Han er også ekstremt rolig og blir kalt " oksen ferdinand " av andre. Jeg har vært hos veterinær for helsesjekk og hun mente han var helt frisk og at den snorklete lyden kunne være kronisk. Han spiser og drikker og er flink på turer. Men jeg begynner å tro at han kanskje burde få en mer grundigere sjekk og se om han kanskje sliter med pusten? Det er foresten en dachshund. Noen råd?
Wildanden Skrevet 23. juli 2023 #2 Skrevet 23. juli 2023 Snorker han hver natt? Varierer det med hvilken posisjon han ligger i? De snorker jo ofte mer om de ligger på ryggen. Du kan forsiktig og uten å vekke ham forsøke å snu ham til å ligge på siden. Hvordan er tennene? Regner med at veterinær sjekket. Nyser han ofte? Snorking hos hund trenger ikke være farlig, du har heller ikke en brachycephalisk hund (flat snute/fjes). Mange hunder snorker uten at det er problem. Høres også ut som han har bra allmenntilstand 😊 Men siden du påpeker at det er en gurglete lyd høres det ut som det kan være noe væske et sted, så jeg synes godt veterinæren kunne gitt en bedre forklaring på akkurat den biten. Tror jeg ville bedt om en second opinion hvis jeg var deg. Eventuelt kan du ta opp lyd av snorkingen og spille av for veterinæren. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå