krissah Skrevet 22. juli 2023 #1 Skrevet 22. juli 2023 (endret) Jeg er en gutt på 18 år som har blitt utsatt for utpressing på Snapchat og Instagram. En som utga seg for å være en annen truet med å dele seksuelle bilder av meg. På ingen av disse seksuelle bildene er ansiktet mitt synlig og er av svært dårlig kvalitet. Men han har et selfie bilde av meg som ikke innebærer noe seksuelt. Alt dette skjedde for 2 dager siden. Jeg ble sjokket da han(som utga seg for å være hun) truet med å dele bildene/videoene til mine venner på Instagram. Han sente også bilde av vennelisten min. Først opprettet han en liten gruppe på Instagram med ca 10 av mine venner. Her lastet han opp det selfie bilde, sikkert som en trussel. Jeg var på vei til å betale men stoppet i siste liten. Da sa jeg at jeg har kontaktet politiet, blokkerte han på både Snap og Instagram. Sa også at jeg hadde løyet om alderen min og sa jeg er 16… Så forberedte jeg meg på at resten av bildene/vidoene som jo var seksuelle skulle bli delt. Dette skjedde aldri! Har gjort alt av tiltak som å skjule venneliste på både Instagram og også FB nå og anmeldt til politiet. Må jeg forvente at han deler disse videoene nå i etterkant? Har gått 2 dager men klarer ikke falle til ro…. Håper på å høre fra folk som har opplevd det samme eller om du har noen tanker rundt dette! 🙂 Endret 27. september 2023 av krissah 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #2 Skrevet 22. juli 2023 Veldig kjipt å høre at du har opplevd dette. Skjønner at du tenker mye på det. I og med at du har gjort som du har gjort, har svindleren ikke lenger noe incentiv for å lekke bildene. Han skjønner at du ikke kommer til å betale. Da ville det å gjøre alvor av trusselen og publisere bildene kun hjelpe han hvis han kunne gjort det igjen mot deg. Ala: "Du så hva om skjedde sist". Siden det heller ikke kommer til å skje, blir det jo bare styr for han å legge dem ut. Og potensielt veldig alvorlig siden du har sagt at du er så ung. Man vet jo aldri hva som foregår oppe i hodet på folk, men tror ikke du trenger å være så bekymret. Anonymkode: 003f4...9c7
Trolltunge Skrevet 22. juli 2023 #3 Skrevet 22. juli 2023 Virker som du har gjort alt det rette når det først ble utpressing. Jeg som mor til tenåringer ville også ønske at de fortalte det til meg. Jeg ville ikke fordømt, bare støttet, beroliget og vært innstilt på å å bidra til å få et slikt menneske dømt. 2
krissah Skrevet 22. juli 2023 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2023 Ja skjønner, er dette jeg også har fått inntrykk av etter å ha snakket med politiet og lest litt. Men det jeg er bekymret for er jo om han rett og slett gir pur faen, kun for å være slem mot meg å deler med de følgerne mine han har skjermbilde av. Virket som han jobbet veldig systematisk og fort da jeg kun fikk 5-10 minutter på å betale. Så tror dette er en som driver organisert sammen med andre kriminelle. Med tanke på alle han sikkert er i kontakt med daglig så håper jeg at han bare ikke gjør noe mer..
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #5 Skrevet 22. juli 2023 Sikre bevis. Lagre all kommunikasjon. Hvis han kontakter deg igjen kan du fortelle ham at du ha fortalt det til dine foreldre og at dere går til politiet hvis han ikke dropper saken. Hvis bildene blir sendt til tredjeperson, ikke nøl med å anmelde. Da kan kommunikasjonen dere har hatt benyttes for å spore ham opp. Sist, men ikke minst: ikke send slikt materiale til noen heretter. Anonymkode: c85a3...408
krissah Skrevet 22. juli 2023 Forfatter #6 Skrevet 22. juli 2023 Til siste kommentar: Har blant annet den brukeren (en lang rekke med tall) som han ville jeg skulle sendte kryptovaluta til. Instagram brukeren har jeg også, samt id tallene eller hva man kaller det av Snapchat profilen. Den første tror jeg kan være ganske nyttig for politiet
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #7 Skrevet 22. juli 2023 Uff, så ekkelt! Bra reagert av deg, du har gjort alt riktig. Jeg tror ikke noe blir lekket nå, de er bare ute etter kjappe penger, de har ingen andre motivasjoner enn det. Får de ikke penger så tar de ikke hevn eller noe, det gjør dem jo bare mer utsatt. De er videre på neste offer nå, de har mange på gang samtidig og hopper bare videre hver gang de ikke får napp. Det er derfor det er bra du anmelder, for det er ikke som om du er den eneste de har gjort dette mot. Håper du kan hjelpe politiet med å stoppe dem. Anonymkode: 65078...9ec 1
AnonymAnonymesen Skrevet 25. juli 2023 #8 Skrevet 25. juli 2023 Heisann. Jeg hadde en helt lik opplevelse i går kveld. Utrolig ubehagelig. Det verste er at jeg ble såpass stresset at jeg sendte penger, før jeg deretter fjernet personen over alt og gjorde ting mer privat. Man føler jo seg litt dum etterpå… Jeg lurte på om du fortsatt ikke har sett eller hørt noe om bildene dine i ettertid? Klarer ikke å finne roen helt, i frykt av at gjerningsmannen har sendt til følgere på insta etc.. Har du snakket med noen? Håper det går bra med deg:-)
Minitroll Skrevet 25. juli 2023 #9 Skrevet 25. juli 2023 Aldri dele seksuelt innhold med et menneske dere ikke har møtt før. Mange som blir lurt nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå