Gå til innhold

Hvor lenge må jeg vente til de lager serie/filmer av Sagaen om Isfolket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 8.09):

Hun spilte Hege i Rådebank.

Sånn ser jeg for meg Villemo:

image.thumb.png.254d01a0b0d1fb964ed2af1b1b5d0e17.png

Anonymkode: 95be2...22b

Jeg ser henne for meg som dette, med gule øyne bare.

 

IMG_6838.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 12.37):

Jeg husker at jeg gledet meg til det når jeg leste bøkene. Det må da være gull verdt for serie og filmskapere?!

Noen som vet noe om hvorfor dette ikke har skjedd, om det kommer til å skje eller hva som helst?

Anonymkode: 2b1b9...8ac

Ingen som har planer om det. For kostbart og for mye jobb siden det er snakk om ørten bøker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er enormt skeptisk, men kommer til å les de.

Håper de bare ikke blir en flopp som ødelegger hele den gode følelsen med Isfolket.

Anonymkode: b0f19...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha huska jeg " fantaserte" om sagaen om isfolket filmatisert  da jeg var 15- 16 år .

Ikke så mange norske jeg ser for meg som kunne spillt  de forskjellige. 

Men da jeg var yngre" såg "jeg for meg modellen Marcus schenkenberg som Marco. Og vokalisten  i evanecense  som Sol . Tengel den gode måtte  ha vært  " penstygg" . Med svartmusket utseende  og buede øyenbryn. 

Endret av Rogadame
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 8.09):

Hun spilte Hege i Rådebank.

Sånn ser jeg for meg Villemo:

image.thumb.png.254d01a0b0d1fb964ed2af1b1b5d0e17.png

Anonymkode: 95be2...22b

Ja, hun kunne funket som Villemo!

Har begynt på serien som lydbok nå, hører på den når jeg pendler til jobb. Virkelig et nostalgisk tilbakeblikk! Jeg hopper litt, da. Velger yndlingsbøkene mine. Nå er jeg på #12! 

Anonymkode: 40a96...31d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2023 den 14.25):

Og Grimar, slektning og knullevenn til Hanna 🤢

Anonymkode: 9f6c6...730

Han var jo ikke det? Benektet ikke Hanna det?

Anonymkode: 40a96...31d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2023 den 14.31):

Solens sønn, hvem kan det være? Targenor?

Anonymkode: 0e8f3...ea3

Neppe, i artikkelen sto det at forfatteren hadde fordypet seg i Norge på 1500-tallet.

Anonymkode: 40a96...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være veldig spennende når favorittbøker blir til serier eller filmer! Dessverre har jeg ingen informasjon om eventuelle planer for å lage en serie eller film basert på Sagaen om Isfolket. Det kan være flere grunner til at det ikke har skjedd ennå, som rettighetsproblemer eller manglende interesse fra produsenter. Men man vet aldri hva fremtiden bringer, så det er alltid mulighet for at det kan skje i fremtiden!

Anonymkode: 00521...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på at det blir, men jeg koser meg med lydbøkene for tiden! Veldig nostalgisk. Det er ikke alle bøkene jeg gidder høre på, da, jeg velger favorittene. 
Hvilke bøker er deres favoritter, forresten? Mine er: 

1-2

5

8

11-12

41

Anonymkode: 40a96...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien om Heike er min favoritt. Tror det var bok 19 den startet? 

En annen favoritt er 33 Nattens Demon 

Jeg syns serien ble utvannet og dårlig fra bok 41 og utover. De har jeg bare lest en gang hver tror jeg, alle de andre bøkene har jeg lest 2-3 eller 4 ganger eller noe sånt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polly Ester skrev (På 7.11.2023 den 11.04):

Historien om Heike er min favoritt. Tror det var bok 19 den startet? 

En annen favoritt er 33 Nattens Demon 

Jeg syns serien ble utvannet og dårlig fra bok 41 og utover. De har jeg bare lest en gang hver tror jeg, alle de andre bøkene har jeg lest 2-3 eller 4 ganger eller noe sånt. 

Ja, 33 liker jeg! Men jeg syntes det ble altfor mange bøker om Heike. Og de fleste bøkene på 30-tallet var tildels ganske kjedelige. Noen unntak er det selvsagt, men de fleste av de bøkene har jeg bare lest 1-2 ganger. 
 

Nå hører jeg på lydbøkene, og hun som leser er helt ok - men innimellom blir jeg så distrahert av at hun uttaler noen av navnene helt annerledes enn det jeg gjør. Særlig Tula, men også Vinga. 

Anonymkode: 40a96...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hører også på bøkene på lydbok nå,og får helt fnatt over hvor mange ganger ordet "eiendommelig" blir brukt. Noen andre som har hengt seg opp i det? 😅

Anonymkode: 73b01...8b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hører også på bøkene på lydbok nå,og får helt fnatt over hvor mange ganger ordet "eiendommelig" blir brukt. Noen andre som har hengt seg opp i det? 😅

Anonymkode: 73b01...8b8

Nei, det har jeg ikke lagt merke til, men det hender det dukker opp rare ting. 🤣 Margit var nok aldri noen Nobel-kandidat, og innimellom merker man det. Men underholdning likevel! 
Ulvhedin er et annet eksempel, jeg har alltid uttalt navnet med trykk på E’en, mens oppleser sier Ulvhediiiiin, noe som gjør navnet mye «finere» og mindre rått, så det synes jeg ikke passer… Hvordan uttaler dere det navnet?

Anonymkode: 40a96...31d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det har jeg ikke lagt merke til, men det hender det dukker opp rare ting. 🤣 Margit var nok aldri noen Nobel-kandidat, og innimellom merker man det. Men underholdning likevel! 
Ulvhedin er et annet eksempel, jeg har alltid uttalt navnet med trykk på E’en, mens oppleser sier Ulvhediiiiin, noe som gjør navnet mye «finere» og mindre rått, så det synes jeg ikke passer… Hvordan uttaler dere det navnet?

Anonymkode: 40a96...31d

UUlvhédin 🥰

Hilsen TS :)

Anonymkode: 2b1b9...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engler med svare vinger, hvor var den i rekken? Var det om Tula?

TS.

Anonymkode: 2b1b9...8ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...