Gå til innhold

DHTML Effects

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg skal laste en WEB side jeg har laget over på ftp serveren. Det går bra uten feilmeldinger. Det som er problemet er at når jeg går inn å titter så er ikke siden min fullstendig på nettet. På sidene så har jeg et par DHTML effekter som ikke vil fungere på nettet (det fungerer fin når jeg kjører siden fra egen maskin) .

Et eks. En side lastes på nettet så skal teksten "fly inn" fra venstre. Dette funker ikke, slik at siden min blir stående uten tekst. Jeg har ikke så veldig stor peiling på dette, da jeg er egentlig på amatørstadiet. Jeg har jobbet litt med hjemmesider i en liten tid, men det er første gang jeg forsøker meg med DHTML effekter.

Det første jeg tenkte på var at siden jeg ikke har HTML ending på filene mine, men HTM at det kunne være noe. Men det er nok sikkert ikke grunnen. Jeg har laget siden i Frontpage (jeg vet, ikke en web grafikers beste verktøy, men nå er jeg som sagt amatør da...), og bruker online.no ' s ftp for å legge inn siden.

Er det noen glupinger her på KG som kan fortelle meg hva i all verden jeg kan gjøre, eller ikke har gjort rett.

Har hørt en gang at det er ikke alle hjemmeside serverne som tar "avanserte" script. Ikke det at det jeg har gjort er så avansert, men har en annen side der jeg skulle kjøre et script med et lysbilde show, og det funket ikke der...MEN nå var det ikke det jeg lurte på, det var DHTML. Det er litt krise da det er jobbens side jeg arbeider med akkuratt nå :-?

Takker på forhånd for evt. hjelp :)

MVH

lilliB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligvis har ikke serveren støtte for Frontpage-effekter. Hvis du lager siden uten å sette inn slike effekter, eventuelt lager dem i HTML, vil den nok fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dr. ian

Hei!

Medmindre scriptene du har laget er serverside (og det er ikke dhtml), vil de kjøre på alle webservere.

Egentlig har ikke dhtml noe med serveren å gjøre i det hele tatt - det er klienten (browseren) som kjører slike scripts.

Tror nok heller det er noe galt med linkingen til scriptene, dvs. at ikke all koden som kreves er blitt med til serveren.

Hva med å poste litt av koden her?

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takker for svar :D jeg har ikke skrevet kodene selv. Det er laget i frontpage der jeg kun har merket teksten og brukt hjelpemidlene fra verktøylinjen i frontpage.

Her er koden på at en overkrift skal "fly inn" fra venstre når siden lastes:

<script language="JavaScript" fptype="dynamicanimation">

<!--

function dynAnimation() {}

function clickSwapImg() {}

//-->

</script>

<script language="JavaScript1.2" fptype="dynamicanimation" src="../animate.js">

</script>

Noen som forstår dette ????

MVH

LilliB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dr. ian

Jadda, dette skjønner vi! :ler:

Eller ..æh nesten.

Det du må gjøre er å se på denne setningen:

<script language="JavaScript1.2" fptype="dynamicanimation" src="../animate.js">

Når det står ../animate.js vil det si at dette javascriptet ligger i katalogen ovenfor websiden din.

Hvis du legger det i samme katalog som siden ligger i, og forandrer koden til:

<script language="JavaScript1.2" fptype="dynamicanimation" src="animate.js">

så kan det hende det funker :briller:

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hva er det du ikke kan Dorian. :D :D Dette skal jeg forsøke meg på seinere i kveld. Går det ikke da ja da griner jeg. :( og beklager min nød nok engang i denne tråden.

Takker for hjelpen. Kjempesnillt at du bruker tid på å hjelpe!!!

LilliB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...