AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #1 Skrevet 22. juli 2023 Lurer jeg meg selv? Bør jeg gå? Vi har vært gift lenge og er begge rundt 50. Vi har sex 1x per måned. Det er i og for seg ikke problemet. Problemet er at det KUN er jeg som tar initiativ, og det er helt, helt, helt nederst på prioriteringslista. Sånn har det vært i 10 år nå. Hun har ikke noe problem med sex i og for seg. Hun sier akkurat hva hun trenger og hun får orgasme. Vi snakket nylig litt sammen. Hun sier at vi har vært sammen veldig lenge, at hun ikke er samme person som da vi ble sammen. Hun sa til og med at hun blir skremt av at vi skal være sammen hele livet. Hun ønsker ikke å gjøre det slutt. Vi har vært der også. Jeg har sagt at selv om jeg har følelser så hjelper ikke det hvis hun ikke har det. Jeg har ikke turt å ta den samtalen videre foreløpig. Samtidig opplever jeg at det er en positiv stemning i hverdagen. Vi har ingen store konflikter. Vi er ganske ulike, men jeg har tenkt at det kan være bra. Vi gjør ting sammen hele tiden. Det forvirrer meg at vi kan ha kjempestemning, ha en helg alene, snakke godt sammen og le. Til og med flørting og tulling. Allikevel nei til å ha sex fordi hun heller vil se gamle repriser på Tv. Det er sårende at det er grunnen. Jeg maser ikke. Jeg spør én gang og får jeg nei så lar jeg det ligge og prøver å ikke virke for skuffet. Noen ganger blir jeg nedtrykt og blir ganske stille den dagen. Jeg skjønner at det kan være kjedelig etter 30 år, men hvorfor ikke prøve å gjøre det mer spennende? Hun kommer også med kommentarer som tyder på at hun synes sex hører til i et forhold. Det forvirrer meg. Hva er dette for noe? Hvem er jeg oppi dette? Bør jeg bare gå? Eller kanskje jeg skal tøffe meg opp, bryte mønsteret og foreslå nye ting? Det har fungert bra før, men føles skummelt med tanken på å bli avvist. Anonymkode: 6ae02...bf6 3
Fioljenta Skrevet 22. juli 2023 #2 Skrevet 22. juli 2023 For meg høres det ut som om dere har det fint sammen, men at det er noen behov som ikke blir dekket. Kanskje dere kan gå til en ekteskapsrådgiver? Dere har jo et bra fundament å bygge på. For meg er det sånn at hvis vi ikke har sex på en stund, så slår jeg av lysten og det med sex virker nesten litt sært å holde på med. Men når vi kommer i gang igjen, så virker de tankene så fjerne og jeg elsker sexen. Jeg aner ikke om hun har det sånn og jeg er heller ikke ekspert på andre enn meg selv. Men kan det være en ide å vær fysisk nær uten å gjøre tilnærmelser? Altså, klemme og kysse, holde rundt og sitte inntil. Det er ting jeg setter pris på også når lysten min er avslått. Og noen ganger vekker det litt lyst også. Jeg skjønner at det er skummelt å frykte avvisning. Jeg har det sånn selv iblant. Men hvis man ønsker en endring, må man våge å være litt sårbar. Jeg håper dere tar en god og sårbar prat sammen. Kanskje du kan fortelle henne det du har skrevet her? Hos oss er det som regel jeg som tar initiativ til praten og jeg gjør det helst når vi går/kjører en tur. Det er som om det er litt lettere. Håper dere finner en løsning begge trives med! 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #3 Skrevet 22. juli 2023 Dere er jo 50 😅 Og vært sammen evig. Hva forventer du? Det er jo null spenning og interesse rundt sexen da. Det er jo bare kjedelig og repetitivt. Som å spasere opp samme fjelltur for 700’e gang. Er heller ikke behov for sex i forhold som har vart så lenge. Er ikke derfor man er sammen. Anonymkode: ec841...58f
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #4 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere er jo 50 😅 Og vært sammen evig. Hva forventer du? Det er jo null spenning og interesse rundt sexen da. Det er jo bare kjedelig og repetitivt. Som å spasere opp samme fjelltur for 700’e gang. Er heller ikke behov for sex i forhold som har vart så lenge. Er ikke derfor man er sammen. Anonymkode: ec841...58f Mener du at en på 50 bare skal legge sex på hylla liksom? For alltid? Anonymkode: 8a2f1...b30 10
Gjest Raptuss Skrevet 22. juli 2023 #5 Skrevet 22. juli 2023 Hvorfor virker det som du synes det er enklere å skille seg enn å snakke skikkelig om sex? Hvis alt annet er fint og du egentlig ikke vil skille deg så har du bare to valg. Snakke med kona di eller forsone deg med fortsette som nå.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #6 Skrevet 22. juli 2023 Raptuss skrev (1 minutt siden): Hvorfor virker det som du synes det er enklere å skille seg enn å snakke skikkelig om sex? Hvis alt annet er fint og du egentlig ikke vil skille deg så har du bare to valg. Snakke med kona di eller forsone deg med fortsette som nå. Det verste er at du har litt rett. Jeg synes det er vanskelig å ta opp. Hva skal jeg si? Jeg vil ikke at hun skal ha pliksex. Kanskje prøve en positiv vri før jeg tar det opp som et problem. Det blomstret opp en gang jeg introduserte noe nytt (leketøy). Da våknet hun ordentlig en liten periode, men det ble fort gammelt. Jeg kunne kanskje vært mer modig som @Fioljenta sier. Blir litt demotivert og resignert av å være eneste pådriver. Anonymkode: 6ae02...bf6 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #7 Skrevet 22. juli 2023 Finn deg en dame som virker, livet er for kort Anonymkode: d678d...b57 4 2
Gjest Raptuss Skrevet 22. juli 2023 #8 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det verste er at du har litt rett. Jeg synes det er vanskelig å ta opp. Hva skal jeg si? Jeg vil ikke at hun skal ha pliksex. Kanskje prøve en positiv vri før jeg tar det opp som et problem. Det blomstret opp en gang jeg introduserte noe nytt (leketøy). Da våknet hun ordentlig en liten periode, men det ble fort gammelt. Jeg kunne kanskje vært mer modig som @Fioljenta sier. Blir litt demotivert og resignert av å være eneste pådriver. Anonymkode: 6ae02...bf6 Ja, jeg pakket det ikke så fint inn. Poenget er at du taper lite på å faktisk ta det opp om skilsmisse er ett alternativ. Klart du blir demotivert og resignert, det er vont å bli avvist. Skjønner godt du kvier deg for å ta det opp. Jeg skal ikke si det er lett, men jeg tror som sagt det er lettere enn å gå gjennom en skilsmisse. Tror du kommer langt med å være litt sårbar, si hva du føler, hva du savner. Spør henne hva hun ønsker seg også. Er du modig nå og hopper i det så kan det jo faktisk hende det ordner seg. Om ikke annet så vet du at du gjorde alt du kunne for å få det bedre.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #9 Skrevet 22. juli 2023 etter så mange år er sex og kjærlighet to forskjellige ting. Dere må tenke utenfor boksen Anonymkode: 61373...3a6 1
FrøkenFri Skrevet 22. juli 2023 #10 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dere er jo 50 😅 Og vært sammen evig. Hva forventer du? Det er jo null spenning og interesse rundt sexen da. Det er jo bare kjedelig og repetitivt. Som å spasere opp samme fjelltur for 700’e gang. Er heller ikke behov for sex i forhold som har vart så lenge. Er ikke derfor man er sammen. Anonymkode: ec841...58f Man er ferdig med sex når man er 50 mener du? 4
Fioljenta Skrevet 23. juli 2023 #11 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva skal jeg si? Jeg vil ikke at hun skal ha pliksex. Hva med å spørre henne hva som tenner henne? Og hvis hun svarer at hun «er ferdig med sånt», kan du jo si at det ikke trenger være sånn og at det er viktig for deg at dere gir sexlivet en sjanse til. Så hvis hun ser tilbake, hva var det som har tent henne tidligere? Og, superviktig, mange kvinner er ikke klar for fysisk nærhet før de opplever emosjonell nærhet. Kjepphesten min er kjærlighetsspråk. Hvis du ikke har hørt om det før, så vil jeg anbefale deg å lese deg litt opp på det. Det kan være lurt å lære deg å snakke hennes kjærlighetsspråk slik at hun virkelig forstår at at du elsker henne før du tar praten om sexlivet. (Se f.eks. her.) Det har vært veldig viktig for oss og absolutt verd det forsøk, mener jeg. 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #12 Skrevet 23. juli 2023 Fioljenta skrev (1 minutt siden): Hva med å spørre henne hva som tenner henne? Og hvis hun svarer at hun «er ferdig med sånt», kan du jo si at det ikke trenger være sånn og at det er viktig for deg at dere gir sexlivet en sjanse til. Så hvis hun ser tilbake, hva var det som har tent henne tidligere? Og, superviktig, mange kvinner er ikke klar for fysisk nærhet før de opplever emosjonell nærhet. Kjepphesten min er kjærlighetsspråk. Hvis du ikke har hørt om det før, så vil jeg anbefale deg å lese deg litt opp på det. Det kan være lurt å lære deg å snakke hennes kjærlighetsspråk slik at hun virkelig forstår at at du elsker henne før du tar praten om sexlivet. (Se f.eks. her.) Det har vært veldig viktig for oss og absolutt verd det forsøk, mener jeg. Jeg kan være distré og fjern. Det er nok turnoff. Jeg er helt klart den som gir mest oppmerksomhet utenom sex. Jeg vil si jeg er en "kjæresteperson" mens hun er mer jordnær. Jeg tror det har noe med henne å gjøre. Ikke bare vårt forhold. Jeg tror ikke hun ser problemet. Samtidig blir det kanskje sånn at hun tror all kos er forsøk på sex. Det blir jo fort sånn at jeg griper enhver åpning når det har gått en måned. Hun har tent på at jeg eksperimenter mer, men det krever jo at man faktisk setter av litt tid til sex. Jeg tror det er en bedre vei enn å true med å gå eller problematisere for mye. Jeg kunne funnet en ny, men ønsker ikke det. Jeg tror hun er glad i meg. Hun vil gjøre ting sammen. Vi har store felles prosjekt med hus, hytte og barn så klart. Det oppleves som positivt. Anonymkode: 6ae02...bf6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #13 Skrevet 23. juli 2023 Dere bør prøve terapi. Hadde det på samme måte, kanskje litt sjeldnere sex enn dere - 2-3 ganger i året. Etter hvert smittet det over på all fysisk kontakt, vi ble kjeitete ovenfor hverandre. Jeg syntes også at det var vanskelig å snakke med henne om det. Og da vi endelig kom oss i terapi, så merket jeg at jeg hadde trukket meg vekk på så mange måter. Mangel på sex i et forhold kan handle om bare sex, men det er veldig ofte symptom på andre ting. Som for eksempel at kommunikasjonen er for dårlig. Hvis man ikke klarer å få den bedre selv, så trenger man hjelp. Anonymkode: 346ef...842 3 1
Rosa Dartle Skrevet 23. juli 2023 #14 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Finn deg en dame som virker, livet er for kort Anonymkode: d678d...b57 Og kaste alt dette på båten? Jeg synes dette høres ut som et veldig godt ekteskap, og at de bare må finne litt gnisten igjen. De er jo heldige som har et ekteskap uten konflikter og der de fortsatt kan flørte etter så mange år. Det er litt vanskelig å komme med råd om hva som skal til, men spør du direkte om dere skal ha sex og så blir avvist? For min del blir jeg mest tent hvis mannen min virker «sulten» på meg og vil ha meg, og det viser han med kjærtegn. Tar dere på hverandre gjennom dagen, kysser hver dag osv.? 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #15 Skrevet 23. juli 2023 Rosa Dartle skrev (7 minutter siden): Og kaste alt dette på båten? Jeg synes dette høres ut som et veldig godt ekteskap, og at de bare må finne litt gnisten igjen. De er jo heldige som har et ekteskap uten konflikter og der de fortsatt kan flørte etter så mange år. Det er litt vanskelig å komme med råd om hva som skal til, men spør du direkte om dere skal ha sex og så blir avvist? For min del blir jeg mest tent hvis mannen min virker «sulten» på meg og vil ha meg, og det viser han med kjærtegn. Tar dere på hverandre gjennom dagen, kysser hver dag osv.? Ja. Det har vel vært en utvikling gjennom år hvor hverdager utgår fordi man skal tidlig opp. Så røyk fredagskvelden fordi man er trøtt. Så røyk alle helger vi er borte eller har besøk (hotell etc). Står igjen med lørdag kveld hvis alt er 100%. Jeg har lært meg å bare ta insj da, og blir sjelden avvist. Det blir typ 1x per måned. Nå er det ikke mer å gå på. Jeg vil si jeg gir en del kjærtegn. Får lite tilbake. Anonymkode: 6ae02...bf6 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #16 Skrevet 30. juli 2023 Det høres ut som en god ide å snakke med noen. En ekteskapsrådgiver eller et samlivskurs, kanskje? Hvis dere kvinner ikke har lyst på sex må dere kanskje tenke på hvorfor? Og hvis interessen og lysten er borte, men ikke har lyst til å skilles, kan dere kanskje tillate at han har sex med en annen? Menn som ikke får sex hjemme vil nok få dekket behovet sitt utenfor hjemmet uansett. Anonymkode: dd438...69d
Topper og daler Skrevet 30. juli 2023 #17 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 10.58): Dere er jo 50 😅 Og vært sammen evig. Hva forventer du? Det er jo null spenning og interesse rundt sexen da. Det er jo bare kjedelig og repetitivt. Som å spasere opp samme fjelltur for 700’e gang. Er heller ikke behov for sex i forhold som har vart så lenge. Er ikke derfor man er sammen. Anonymkode: ec841...58f Hæ? Er over 50 og har vært sammen med samme kvinne i 30 år. Vi har sex hver eneste dag. Vi har spennende og deilig sex. Vi eksperimenterer og finner på nye ting. Det du skriver er jo bare rør. Så klart er sex viktig også i lange forhold. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #18 Skrevet 30. juli 2023 Du kommer ikke til å skille deg uansett, så det er ikke et alternativ. Noe bedre/hyppigere sexliv kan du bare glemme. Åpent forhold kan du bare glemme som alternativ, fordi du finner ingen kvinner som vil ha sex med deg. (gifte menn er uattraktivt) skal du har mer sex må du være utro. Enten må du kjøpe sex, eller finne en elskerinne som gidder å ha et seksuelt hemmelig forhold med deg ( veldig liten sjans) Anonymkode: 74d2c...37a 1 1
Blåtrå Skrevet 30. juli 2023 #19 Skrevet 30. juli 2023 Enten så må du godta at det er sånn, eller skille deg. Hva vil du mest? 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #20 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 10.58): Dere er jo 50 😅 Og vært sammen evig. Hva forventer du? Det er jo null spenning og interesse rundt sexen da. Det er jo bare kjedelig og repetitivt. Som å spasere opp samme fjelltur for 700’e gang. Er heller ikke behov for sex i forhold som har vart så lenge. Er ikke derfor man er sammen. Anonymkode: ec841...58f Hææ? Hvor gammel er du? Mannen min og jeg er begge over 50, har vært sammen i ca 30 år og har sex ca annenhver dag. Anonymkode: 3417b...b48 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå