Gå til innhold

Rart jeg blir lei meg over attituden til mannen min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi gir mme og morsmelk. Jeg pumper edle dråper, men grunnet for tidlig født barn, fikk jeg aldri opp produksjonen.

Mannen min har aldri tatt seg tid til å lunke morsmelken jeg setter i kjøleskapet og gir barner konsekvent mme. Nå er det helg og han tar seg knapt tid til å følge retningslinjene og blander mye mer kaldt enn varmt for å få gitt barnet mat umiddelbart før skriking. 

I natt pumpet jeg mye melk, og på grunn av så mye stress klarte jeg å velte morsmelken fordi han nektet å vente, men pøste på med mme.

Hadde vi enda samarbeidet, men føler han driter i meg og barnet når han kjører eget show for å slippe skrik

Anonymkode: 5db10...3e0

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her ville jeg valgt én kamp først, og det er å få han til å blande MME riktig. Hadde tenkt at morsmelken får jeg bare ta ansvar for selv. Jeg mener ikke at han ikke burde klare det også, men det er sånn jeg hadde løst det, for å sikre det helsemessige, for å dempe konfliktnivået noe og for å ivareta meg selv. Jeg har lettere for å være i bedre humør når jeg vet at jeg må ta ansvar selv, fremfor å stadig bli skuffet når den andre ikke gjør det. Rett og galt henger ikke alltid sammen med hva som gir meg mest «sjelefred». Men før jeg gjorde det, ville jeg satt meg ned i fredstid og snakket om det, spurt hva dere kan gjøre annerledes for at han også skal prioritere morsmelk og at du blir fortvilet når det føles som han blåser fullstendig i barnets behov og innsatsen du legger ned for å møte det. Samtidig.. Hvis han er en god pappa pg tar ansvaret sitt på de fleste andre områder, ville jeg vært mildere enn om han er en sånn som gjør det meste halvveis og overlater alt mulig til deg. 

Anonymkode: 34d88...c8e

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Du har en skikkelig lat mann, hvis man ikke orker det for sitt eget for tidlig fødte barn da gidder man ikke mye her i livet

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi gir mme og morsmelk. Jeg pumper edle dråper, men grunnet for tidlig født barn, fikk jeg aldri opp produksjonen.

Mannen min har aldri tatt seg tid til å lunke morsmelken jeg setter i kjøleskapet og gir barner konsekvent mme. Nå er det helg og han tar seg knapt tid til å følge retningslinjene og blander mye mer kaldt enn varmt for å få gitt barnet mat umiddelbart før skriking. 

I natt pumpet jeg mye melk, og på grunn av så mye stress klarte jeg å velte morsmelken fordi han nektet å vente, men pøste på med mme.

Hadde vi enda samarbeidet, men føler han driter i meg og barnet når han kjører eget show for å slippe skrik

Iom at du bruker ordet attituden, bruker engelske ord for å virke kul, er dere nok begge for unge til å være foreldre. 

Anonymkode: 1aba3...14c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flytt fra han. Det blir enklere å bo alene. 

Anonymkode: de442...c12

AnonymBruker
Skrevet

Og for Guds skyld ikke få en unge til med han.

Anonymkode: de442...c12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere får ta det opp på helsestasjonen, så skal du se at helsesykepleier backer deg på dette. Spesielt ille når barnet er prematurt. Utrolig viktige at mme blandes riktig. Kan få trøbbel med mage om dette slurves med. Alternativt kjøp ferdig blandet mme til natt

Anonymkode: 1ff66...98c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Iom at du bruker ordet attituden, bruker engelske ord for å virke kul, er dere nok begge for unge til å være foreldre. 

Oioi! Alt bra med deg ? Klem fra TS

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har du fortalt han at morsmelk gir et mye bedre immunforsvar og friskere barn enn erstatning? Det er faktisk viktig å prioritere det

Anonymkode: 82b5c...d41

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med han. Hva sier han når du tar det opp? Jeg tenker også som noen over - kanskje man må ta sine kamper. Han bidrar jo, han gir MME. Det er ikke slik han ikke gidder det.

Men det høres ut som om ingen av dere blander MME riktig når du snakker om varmt og kaldt vann. 

Anonymkode: bdb27...431

AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes både leit og sårt ut! Ta han med på samtale på hs eller fvk! ❤️

Anonymkode: 0c48d...611

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil han unngå skrik? Er det fordi han blir irritert eller fordi han er redd baby har det fælt.

Ville snakket med ham om at det er bedre at baby gråter litt enn at hen blir alvorlig syk av feil blandet MME. Det er viktig å gjøre det riktig. Er jo egentlig lettere å gi morsmelk da det er ikke like "strengt" med bakterier osv... 

Se også på om dere kan lage maten før baby gråter. Det krever kanskje litt samarbeid og struktur da, vet det er vanskelig den første tiden. Til natt anbefaler jeg ferdig mme på små bokser de er sterile og skal bare varmes litt. Du kan og lage opp MME med varmt vann på forhånd men det må gjøres riktig da, se helsenorge for retningslinjer. Man skal ikke blande i noe kaldt vann. Med prematur ville jeg vært ekstra nøye på det.

Anonymkode: 1ed0b...137

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt satans forbanna. Hans velvære er åpenbart viktigere for ham enn babyens helse og ditt slit.

Anonymkode: 610b9...b42

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Skjønner virkelig ikke greia folk har med å gå inn i slike tråder, på denne delen av forumet, og være stygge og nedlatende mot mennesker i denne fasen i livet. Burde ikke være lov med anonymfunkjon her.

Jeg synes det første rådet du fikk var veldig fint og konstruktivt jeg, spar de edle dråpene til du selv får gitt dem, frys de ned i poser, eller sterile sprøyter har jeg og sett har blitt brukt. Og kan være godt å få hs med for å få mannen din til å gi mme riktig, godt for deg å få den støtten, og kanskje han endelig forstår. Så utholden du har vært, og for en god jobb du har lagt inn, du og baby fortjener at de dråpene kommer godt med.  ❤️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Mannen min gir også mme i stedet for mm og blander 1/3 varmt og 2/3 kaldt vann. Om vi ikke har laget opp på forhånd da.  Kanskje dere kan lage opp på forhånd? 

Så lenge han ikke gir vann fra springen i mme, men at det er kokt fra før ville jeg latt han holde på.  Men det er meg. Vi har flere barn, men baby nå er første jeg ikke fullammet.

Anonymkode: 59f09...d05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mannen min gir også mme i stedet for mm og blander 1/3 varmt og 2/3 kaldt vann. Om vi ikke har laget opp på forhånd da.  Kanskje dere kan lage opp på forhånd? 

Så lenge han ikke gir vann fra springen i mme, men at det er kokt fra før ville jeg latt han holde på.  Men det er meg. Vi har flere barn, men baby nå er første jeg ikke fullammet.

Anonymkode: 59f09...d05

Man kan ikke lage opp mme på forhånd! 

Anonymkode: 4d123...b84

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jo, hvis det avkjøles raskt, kan man ha ferdig mme i kjøleskapet i et døgn.

Anonymkode: c2ac3...833

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tror du må ta en prat med mannen din.

Anonymkode: 66b2d...0a9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jooo det kan man. Man kjøler det ned fort og har det i kjøkeskap i inntil 24 timer 

Anonymkode: 54750...900

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jooo det kan man. Man kjøler det ned fort og har det i kjøkeskap i inntil 24 timer 

*kjøleskap*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...