AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #21 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 8.34): I lang tid har jeg vært plaget med kløe i hodebunnen min. Har vært hos lege, tatt blodprøver for vitaminer og jeg mangler ingenting. Legen skrev ut til meg Diprosalic liniment, brukte den som jeg skulle men det hjalp ikke. Så jeg bestilte time hos hudlege i Oslo. Hun så på min hodebunn og sa jeg har Seboreisk eksem, hodebunnen er oljete, blir fort fett og derfor jeg mister hår og at det klør. Fikk beskjed om å bruke Elocon liniment i minst 2 mnd, 3 ganger i uken, og vaske håret med Ducray shampo, men den hun skrev i resept finnes ikke i Norge. Jeg brukte linimentet i en mnd, følte ikke det hjalp på håravfall men at det hjalp på kløe, kløen ble borte. Da jeg sluttet med den etter en mnd, så gikk det en uke eller litt mer og jeg sluttet å miste hår. Jeg ble så glad! Det varte i ca. 2 mnd så kom både kløen og håravfallet tilbake. Det klør så vanvittig! Jeg tok kontakt med hudlegen og hun ble så sur for at jeg sluttet å bruke linimentet etter en mnd, når vi ble enig om 2 mnd. Jeg sa at jeg følte det ikke hjalp. Også ble hun sur for at jeg ikke brukte shampoen, men jeg sa den ikke finnes i Norge, hun bare jo jo, den finnes på farmasiet.no. Noe det ikke gjør, iallfall den hun skrev i resepten finnes ikke, det sa de på apoteket også. Så jeg har funnet 2 type shampo på farmasiet, men usikker på hvilken jeg skal gå for? Den ene er for flass, noe jeg ikke har og den andre er for oljete hodebunn, men i den så er det methylisothiazolinone stoffet som jeg reagerer allergisk mot, brukte for en del år siden en shampo med dette stoffet og utviklet allergi. Legger ved bilde av shampoen som hun skrev i resepten, men som ikke finnes. Unnskyld hvis innlegget mitt virker rotete men vær så snill kom med tips/råd til meg, hva skal jeg gjøre? Jeg er desperat, av både håravfallet og kløingen, og at håret mitt ser fett ut dagen etter jeg har vasket det. Ingen volum og håret klistrer seg til hodebunn og ser flatt ut. Vær så snill hjelp! 😞 Anonymkode: 31918...acb Finn ut av hvilken matvare som trigger immunforsvaret ditt. Anonymkode: 15b9c...caf 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #22 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Finn ut av hvilken matvare som trigger immunforsvaret ditt. Anonymkode: 15b9c...caf Det samme tenkte jeg. Kan være autoimmunt også, cøliaki. Anonymkode: 6b7e4...e14
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #23 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 9.44): Kutte ut alt det? Hva har jeg igjen da?😔🥶 Jeg har vært hos privat hudlege, i Oslo city. Anonymkode: 31918...acb Farger du håret? I så fall kutt ut det. Kjenner ei som måtte droppe nettopp det. Anonymkode: 1265e...e9d
lillevill Skrevet 2. september 2024 #24 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 8.34): I lang tid har jeg vært plaget med kløe i hodebunnen min. Har vært hos lege, tatt blodprøver for vitaminer og jeg mangler ingenting. Legen skrev ut til meg Diprosalic liniment, brukte den som jeg skulle men det hjalp ikke. Så jeg bestilte time hos hudlege i Oslo. Hun så på min hodebunn og sa jeg har Seboreisk eksem, hodebunnen er oljete, blir fort fett og derfor jeg mister hår og at det klør. Fikk beskjed om å bruke Elocon liniment i minst 2 mnd, 3 ganger i uken, og vaske håret med Ducray shampo, men den hun skrev i resept finnes ikke i Norge. Jeg brukte linimentet i en mnd, følte ikke det hjalp på håravfall men at det hjalp på kløe, kløen ble borte. Da jeg sluttet med den etter en mnd, så gikk det en uke eller litt mer og jeg sluttet å miste hår. Jeg ble så glad! Det varte i ca. 2 mnd så kom både kløen og håravfallet tilbake. Det klør så vanvittig! Jeg tok kontakt med hudlegen og hun ble så sur for at jeg sluttet å bruke linimentet etter en mnd, når vi ble enig om 2 mnd. Jeg sa at jeg følte det ikke hjalp. Også ble hun sur for at jeg ikke brukte shampoen, men jeg sa den ikke finnes i Norge, hun bare jo jo, den finnes på farmasiet.no. Noe det ikke gjør, iallfall den hun skrev i resepten finnes ikke, det sa de på apoteket også. Så jeg har funnet 2 type shampo på farmasiet, men usikker på hvilken jeg skal gå for? Den ene er for flass, noe jeg ikke har og den andre er for oljete hodebunn, men i den så er det methylisothiazolinone stoffet som jeg reagerer allergisk mot, brukte for en del år siden en shampo med dette stoffet og utviklet allergi. Legger ved bilde av shampoen som hun skrev i resepten, men som ikke finnes. Unnskyld hvis innlegget mitt virker rotete men vær så snill kom med tips/råd til meg, hva skal jeg gjøre? Jeg er desperat, av både håravfallet og kløingen, og at håret mitt ser fett ut dagen etter jeg har vasket det. Ingen volum og håret klistrer seg til hodebunn og ser flatt ut. Vær så snill hjelp! 😞 Anonymkode: 31918...acb Er det sopp? Hører på tiktok at head and shoulders skal være veldig bra for mot sopp i hodebunnen. https://headandshoulders.com/en-us/healthy-hair-and-scalp/scalp-concerns-health/seborrheic-dermatitis
Sen ve ben Skrevet 2. september 2024 #25 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Finn ut av hvilken matvare som trigger immunforsvaret ditt. Anonymkode: 15b9c...caf Og hvordan gjøres det? 1
PusheenPusheen Skrevet 2. september 2024 #26 Skrevet 2. september 2024 Olje! Jeg er kvitt håravfall OG eksem etter at jeg startet å olje hodebunnen før vask, to ganger i uka. Mandelolje. Funker sikkert med andre oljer også. Masserer det inn, lar det virke i 30 min, og så vasker jeg. Vet ikke om det kanskje er massasjen som gjør trikset, at jeg stimulerer blodtilførselen akkurat i de områdene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå