Gå til innhold

Bekymret over nattesvette, lege skylder på fødsel men 5 mnd siden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fødte for 5 mnd siden og har etter dette vært plaget med ekstremt nattesvette. Måtte bytte på senga flere ganger i uka, kliss gjennomvåt dyne og alt. Etter 4 mnd ble det bedre noen uker, jeg fikk tilbake mensen og etter dette har jeg nattesvette igjen - men ikke like mye som før.

Legen sier det er pga hormonforandringer etter fødsel men kan dette vare så lenge etterpå? Leser bare om andre som har nattesvette etter fødsel i noen få mnd. Føler meg redd siden det varer så lenge og som han ikke tar det seriøst. Har folsyremangel, jernmangel og anemi etter fødsel 

Anonymkode: c71ee...d6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fødte for 5 mnd siden og har etter dette vært plaget med ekstremt nattesvette. Måtte bytte på senga flere ganger i uka, kliss gjennomvåt dyne og alt. Etter 4 mnd ble det bedre noen uker, jeg fikk tilbake mensen og etter dette har jeg nattesvette igjen - men ikke like mye som før.

Legen sier det er pga hormonforandringer etter fødsel men kan dette vare så lenge etterpå? Leser bare om andre som har nattesvette etter fødsel i noen få mnd. Føler meg redd siden det varer så lenge og som han ikke tar det seriøst. Har folsyremangel, jernmangel og anemi etter fødsel 

Er 7 mnd siden jeg fødte, og har fortsatt nattesvette av og til. Men var helt ekstremt de første mnd! Ble bedre rundt 5-6 mnd. Så det er nok helt normalt! Men kan du ikke bare kreve at legen kan ta noen blodprøver å sjekke da? Så du får slappe av! Det gjorde jeg ☺️

Anonymkode: a313e...3b8

AnonymBruker
Skrevet

Det gir mening at det er pga fødsel når det startet etter fødsel. 

Anonymkode: 2b462...d16

AnonymBruker
Skrevet

Det tok et halvt år før alt var litt mer balanse hos meg!

Anonymkode: d71f7...f0c

AnonymBruker
Skrevet

Ammer du forresten?

Anonymkode: d71f7...f0c

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, 4,5 måneder etter fødsel. 🙋🏻‍♀️

Jeg er ikke helsepersonell, men av egen erfaring, så vet jeg at nattsvette kan utløses hormonelt. Jeg har vært plaget med svette i månedsvis underbarseltiden med tre av mine fire barn, og for meg så varte det helt til barna var oppe i 4 faste måltider og ammingen var redusert. Men jeg ammet altså alle mine barn, så mulig det er annerledes for de som gir MME, det kan jeg ikke svare på. 

Anonymkode: f2521...4c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du sjekket stoffskiftet ditt? Mange

gravide får Noe som heter post partum tyeroditt. Les litt på det 

Anonymkode: 59eec...cdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...