AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #1 Skrevet 22. juli 2023 Fødte for 5 mnd siden og har etter dette vært plaget med ekstremt nattesvette. Måtte bytte på senga flere ganger i uka, kliss gjennomvåt dyne og alt. Etter 4 mnd ble det bedre noen uker, jeg fikk tilbake mensen og etter dette har jeg nattesvette igjen - men ikke like mye som før. Legen sier det er pga hormonforandringer etter fødsel men kan dette vare så lenge etterpå? Leser bare om andre som har nattesvette etter fødsel i noen få mnd. Føler meg redd siden det varer så lenge og som han ikke tar det seriøst. Har folsyremangel, jernmangel og anemi etter fødsel Anonymkode: c71ee...d6c
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #2 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fødte for 5 mnd siden og har etter dette vært plaget med ekstremt nattesvette. Måtte bytte på senga flere ganger i uka, kliss gjennomvåt dyne og alt. Etter 4 mnd ble det bedre noen uker, jeg fikk tilbake mensen og etter dette har jeg nattesvette igjen - men ikke like mye som før. Legen sier det er pga hormonforandringer etter fødsel men kan dette vare så lenge etterpå? Leser bare om andre som har nattesvette etter fødsel i noen få mnd. Føler meg redd siden det varer så lenge og som han ikke tar det seriøst. Har folsyremangel, jernmangel og anemi etter fødsel Anonymkode: c71ee...d6c Er 7 mnd siden jeg fødte, og har fortsatt nattesvette av og til. Men var helt ekstremt de første mnd! Ble bedre rundt 5-6 mnd. Så det er nok helt normalt! Men kan du ikke bare kreve at legen kan ta noen blodprøver å sjekke da? Så du får slappe av! Det gjorde jeg ☺️ Anonymkode: a313e...3b8
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #3 Skrevet 22. juli 2023 Det gir mening at det er pga fødsel når det startet etter fødsel. Anonymkode: 2b462...d16
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #4 Skrevet 22. juli 2023 Det tok et halvt år før alt var litt mer balanse hos meg! Anonymkode: d71f7...f0c
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #5 Skrevet 22. juli 2023 Ammer du forresten? Anonymkode: d71f7...f0c
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #6 Skrevet 22. juli 2023 Samme her, 4,5 måneder etter fødsel. 🙋🏻♀️ Jeg er ikke helsepersonell, men av egen erfaring, så vet jeg at nattsvette kan utløses hormonelt. Jeg har vært plaget med svette i månedsvis underbarseltiden med tre av mine fire barn, og for meg så varte det helt til barna var oppe i 4 faste måltider og ammingen var redusert. Men jeg ammet altså alle mine barn, så mulig det er annerledes for de som gir MME, det kan jeg ikke svare på. Anonymkode: f2521...4c1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #7 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fødte for 5 mnd siden og har etter dette vært plaget med ekstremt nattesvette. Måtte bytte på senga flere ganger i uka, kliss gjennomvåt dyne og alt. Etter 4 mnd ble det bedre noen uker, jeg fikk tilbake mensen og etter dette har jeg nattesvette igjen - men ikke like mye som før. Legen sier det er pga hormonforandringer etter fødsel men kan dette vare så lenge etterpå? Leser bare om andre som har nattesvette etter fødsel i noen få mnd. Føler meg redd siden det varer så lenge og som han ikke tar det seriøst. Har folsyremangel, jernmangel og anemi etter fødsel Anonymkode: c71ee...d6c Har du sjekket stoffskiftet ditt? Mange gravide får Noe som heter post partum tyeroditt. Les litt på det Anonymkode: 59eec...cdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå