Gå til innhold

hjelp!! opplevd dette??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen uker siden behandlet jeg meg for bakteriell vaginose (dalacin) og fikk etter én uke ca. soppinfeksjon, det har jeg behandlet med diflucan og kjenner at kløen og svien begynner å gi seg, MEN det begynner smått å lukte som bakteriell vaginose igjen.. Hva gjør jeg nå? Er livredd for at det skal bli en evig runddans.. Noen med erfaring? 

Anonymkode: 71986...db7

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For en normalt frisk person, er det immunforsvaret som hindrer utbrudd av vaginose og soppinfeksjoner.

Hvis ikke immunforsvaret ditt er i stand til å produsere immuncellene som trengs for å bekjempe nye infeksjoner, hjelper det ikke å kurere infeksjonene med medisiner. Da vil infeksjonene blomstre opp igjen når du slutter med medisinene og runddansen er i gang. 

På linken under finner du et webinar med den prisbelønte norske professoren og immunologen Anne Spurkland. Her forklarer Spurkland på 20 minutter hvordan immunforsvaret produserer immunceller: Immunforsvaret bruker vitamin D som hormon til å utløse celledeling.

Spurkland påstår at hvis du har nok vitamin D i blodet, vil immunforsvaret kunne produsere nok immunceller til å ordne opp med infeksjoner "i bakgrunnen", uten at infeksjonene blir til problemer som merkes.

Kanskje det betyr at immunforsvaret ditt kan få kontroll på bakterier og sopp i underlivet ditt hvis immuncellene dine får større tilgang til D-vitamin, slik at de kan formere seg effektivt og bli mange nok? 

Videoen er fra et webinar som legemiddelprodusenten Viatris arrangerte og målgruppen er allmennleger. 

https://www.viatrisconnect.no/nb-NO/Webinar-foredrag/Norske-foredrag/Immunsystemet-og-D-Vitamin-del-2/Immunsystemet-og-D-Vitamin-del-2

Endret av Lonehill
Rettet skrivefeil.
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. 

Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...