AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #1 Skrevet 22. juli 2023 Jeg har nylig blitt sammen med en mann som har voksne barn boende hos seg. Jeg er alene med to små men klarer likevel å få til barnevakt for at vi to kan være sammen. Kjæresten min derimot gjør ikke det samme, hans voksne barn bor hos han og selvom de har en mor også så er de sjeldent hos henne da hun har fått nytt kull med ny mann og virker å være fornøyd med at barna hun har med kjæresten min kun kommer på besøk og ikke overnatter over eller noe. Er det riktig at jeg som er alene med to små på 2 og 4 år hele tiden skal finne barnevakt for at vi kan treffes, eller bør jeg be han om å invitere meg over også? Han tar ikke initiativ til det selv ettersom hans voksne barn bor fast hos han. Vet virkelig ikke hvordan jeg skal ta tak i dette her. Anonymkode: 59fb0...fef 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #2 Skrevet 22. juli 2023 Ja det er rett. Om det ikke er rett for deg kan du ikke ha et forhold med han! Anonymkode: 5e4b5...c86 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #3 Skrevet 22. juli 2023 Det bør gå begge veier om dette skal vare, men det er opp til han om han vil ha sende barna ut av huset eller ikke. Så er det opp til deg om du gidder dette om han ikke prøver å tilpasse seg litt også. Men dere møtes vel ute i tillegg til hjemme hos deg? Må jo ikke alltid være hjemme. Anonymkode: c480b...9c8 2
Biloba Skrevet 22. juli 2023 #4 Skrevet 22. juli 2023 Du må vel ha barnevakt om dere skal treffes hos ham også? Akkurat den biten skjønte jeg ikke. 24 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #5 Skrevet 22. juli 2023 Skulle tro det var motsatt? At du må ha barnevakt når dere skal treffes hos ham, men ikke hos deg? Så klart kan han ikke sende store/voksne barn som bor hjemme ut av huset. Anonymkode: e213c...ec6 15
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #6 Skrevet 22. juli 2023 Hvor voksne er barna hans? De flytter vel snart ut? Kan dere være der når de er med venner i helgene? Anonymkode: 5c4d0...d9d
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #8 Skrevet 22. juli 2023 Kommer an på hvor voksne barna hans er. Har selv en på 17 og en på 19. Jeg sender ikke dem ut av huset, de bor jo her. Men hadde jeg hatt en kjæreste, ville jeg etterhvert latt dem truffet ham. Da kunne jo besøk gått begge veier. Men jeg er alltid tilgjengelig for mine store barn, og alltid kjørbar. Det er faktisk lettere med små barn, fordi dem legger man på et tidspunkt. De store lever sine egne liv, man må bare være tilgjengelig for dem. Anonymkode: b420d...932 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #9 Skrevet 22. juli 2023 Hvorfor er du sammen med en som ikke prioriterer deg? Ha mer selvrespekt. Anonymkode: 0f4a9...8f4 2
Gjest ti10 Skrevet 22. juli 2023 #10 Skrevet 22. juli 2023 Hva mener du egentlig han skal gjøre med de "voksne" barna sine? Ut fra det du skriver, antar jeg at de ikke er voksne, men ungdommer. Han kan jo ikke akkurat sende dem ut av huset eller på overnatting hos andre fordi han skal ha damebesøk? Når dere har vært sammen en stund, er det naturlig at du får møte dem, og da kan du jo besøke ham når de er hjemme. Fram til da får dere være hos deg når du har barnevakt, etter sengetid eller ungene dine er hos faren. Synes du fremstår litt urimelig her.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #11 Skrevet 22. juli 2023 Mener du at du har mer rett til å være i huset hans enn barna hans som BOR der? Dessuten må du jo uansett ha barnevakt dersom du skal på besøk hos han, skjønner ikke denne problemstillingen… Anonymkode: 81f78...c15 6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #12 Skrevet 22. juli 2023 Du må jo ha barnevakt uansett? Enda mer når du skal bort til han i stedet for å være hjemme.. ?? Han kan ikke kaste ut barna for og ha damebesøk, du skaffer ikke barnevakt til voksne barn liksom.. De bestemmer selv hva de vil gjøre. Og dersom han spør om de kan evakuere boligen fordi han skal ha en dame på besøk, så er jo det samme dagen han må introdusere deg for dem også. Og det må han bestemme når blir (du har vel heller ikke introdusert han for dine?). Nei, eneste han kan gjøre er å prøve å planlegge litt rundt når de finner på ting eller er hos moren, eller så må han spandere en weekend i Hemsedal på dem eller noe. Men du skjønner vel at han ikke kan sette dem bort hos en barnevakt.. du har det enklere sånn sett. Anonymkode: 16aea...cf7 3
Januar2 Skrevet 22. juli 2023 #13 Skrevet 22. juli 2023 (endret) De barna bor jo der det er dems hjem, hos pappaen sin føler de trygghet, de føler seg ønsket og elsket De er det viktigste og hans pri 1 Endret 22. juli 2023 av Januar2 2
Rotemor Skrevet 22. juli 2023 #14 Skrevet 22. juli 2023 ti10 skrev (14 minutter siden): Hva mener du egentlig han skal gjøre med de "voksne" barna sine? Ut fra det du skriver, antar jeg at de ikke er voksne, men ungdommer. Han kan jo ikke akkurat sende dem ut av huset eller på overnatting hos andre fordi han skal ha damebesøk? Når dere har vært sammen en stund, er det naturlig at du får møte dem, og da kan du jo besøke ham når de er hjemme. Fram til da får dere være hos deg når du har barnevakt, etter sengetid eller ungene dine er hos faren. Synes du fremstår litt urimelig her. ☝️ 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #15 Skrevet 22. juli 2023 Han vil vel kanskje ikke presentere deg for barna sine enda? Kanskje du er 'nok en kjæreste' han har? Anonymkode: 3b99b...04f 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #16 Skrevet 22. juli 2023 Jeg har ny kjæreste, som min hjemmeboende sønn ikke har truffet. Jeg kommer til å invitere henne hit, og vi skal garantert lage mye kleine lyder, og gå halvnakne til badet etc. Så får vi se om det blir et insentiv til å flytte ut, eller om han velger å leve med det. Anonymkode: 1268b...b54 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #17 Skrevet 22. juli 2023 Januar2 skrev (4 timer siden): De barna bor jo der det er dems hjem, hos pappaen sin føler de trygghet, de føler seg ønsket og elsket De er det viktigste og hans pri 1 Ja, hellandussan duttelutten.. Viktig å gi sine voksne barn denne tryggheten. Anonymkode: 03719...644 10
Trolltunge Skrevet 22. juli 2023 #18 Skrevet 22. juli 2023 Må dere alltid treffes hjemme hos hverandre da? Vi har hjemmeboende store barn (felles barn), men tar ganske ofte dater andre steder. Leier også hotellrom innimellom, for å få alenetid og en annen opplevelse. Det positive med store barn er akkurat at de ikke trenger barnevakt. Det negative er at de er "alltid der". Det er ikke til å regne med at det blir noe alenetid, uansett på døgnet. Skal vi være garantert alenetid hjemme må vi satse på tidsrommet 04- 08, og da vil vi gjerne sove også. 😄
Cata Skrevet 22. juli 2023 #19 Skrevet 22. juli 2023 Det riktige er jo at han etterhvert presenterer deg for de voksne barna sine som "sin nye kjæreste", men siden du skriver at forholdet er temmelig ferskt så vil han nok ikke gjøre det enda i fall det ikke varer. Enkelt og greit. 2 1
Rødstrupa Skrevet 22. juli 2023 #20 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har nylig blitt sammen med en mann som har voksne barn boende hos seg. Jeg er alene med to små men klarer likevel å få til barnevakt for at vi to kan være sammen. Kjæresten min derimot gjør ikke det samme, hans voksne barn bor hos han og selvom de har en mor også så er de sjeldent hos henne da hun har fått nytt kull med ny mann og virker å være fornøyd med at barna hun har med kjæresten min kun kommer på besøk og ikke overnatter over eller noe. Er det riktig at jeg som er alene med to små på 2 og 4 år hele tiden skal finne barnevakt for at vi kan treffes, eller bør jeg be han om å invitere meg over også? Han tar ikke initiativ til det selv ettersom hans voksne barn bor fast hos han. Vet virkelig ikke hvordan jeg skal ta tak i dette her. Anonymkode: 59fb0...fef Du har nylig blitt sammen med en mann. Hallo, da tar dere tiden til hjelp før du introduseres for hans barn mm … 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå