AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Skrevet 21. juli 2023 Føler litt på dette selv for tiden. Opplever at jeg er grei å være rundt, hvis de må tømme seg eller trenger hjelp til noe. Blir jeg en sjelden gang invitert med på ting ellers, virker det som det enten er fordi ingen andre kunne eller en slags form for plikt-invitasjon. De få gangene vi treffes utenom dette, er fordi jeg tar initiativet. Anonymkode: ed206...a5e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #3 Skrevet 22. juli 2023 Åja, det har jeg og en vanskelig situasjon ble det. Omfattet flere folk også etter hvert, men jeg tenkte meg grundig om og trakk meg ut av alt der. Eneste rette tingen for meg å gjøre, så fikk de klare seg selv. Anonymkode: 0fe35...963
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #4 Skrevet 22. juli 2023 Sånne ting har jeg også opplevd. For eksempel hvis man spør om noen andre har planer, men de sier nei og at de bare skal være hjemme. Så er de negative til hvis man foreslår å finne på ett eller annet sammen. Men senere viser det seg at de faktisk hadde andre planer, bare at jeg aldri var en del av disse planene. For eksempel at de skulle på cafe eller på kino, bare ikke sammen med meg. Anonymkode: 6388b...309 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #6 Skrevet 23. juli 2023 Slik har jeg kjent på hele livet. Har stort sett alltod hatt en vennegjeng, men har aldri blitt prioritert og har opplevd de har løyet til meg fordi jeg ikke har vært ønsket med. Jeg har også avslørt baksnakk. Det har ført til at jeg har holdt med unna venninner siste 6 årene og i dag er jeg 40 år. Prioriterer selv mann og barn og det føles greit. Godt å slippe å kjenne på svik og utenforskap. Anonymkode: cc5e1...daa
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #7 Skrevet 23. juli 2023 Ja. Kuttet henne ut etter flere år. Utrolig slitsomt med et vennskap som bare går en vei. Jeg var en psykolog føltes det som. Fikk ingenting tilbake. Med en gang jeg sluttet å ta kontakt faset vennskapet ganske fort ut. Anonymkode: a440c...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #8 Skrevet 23. juli 2023 På en måte. Jeg har 2 være venner som var blitt invitert av en siste person som også er venn/godt bekjent av meg, men som jeg ikke har like tett kontakt med. Denne tredje personen hadde invitert kun de to, pluss en del andre av sine venner på en hyttetur. Det er ikke all verdens soveplass der, så jeg kan forstå at det også var litt praktiske utfordringer rundt det. Ting var veldig merkelig stille den helgen, for vi har ofte mye kontakt. De prøvde å holde hele turen hemmelig. Jeg så bare noe som ble skrevet av noen andre igjen på facebook, og skjønte da tegningen. Jeg synes det var litt rart at mine to nærmeste venner reiste uten å si noe. Jeg bebreider ikke de, for de gjorde det sikkert i beste mening. Men den tredje personen kunne ha tenkt seg om, de vet at vi alltid er en trio som går sammen. Når de prøver å holde det skjult så er det også slik at jeg tenker at de egentlig VET at det ikke er helt innafor. Jeg hadde heller satt pris på at de hadde sagt ting som det var, at det ikke var plass til alle, og at flere hadde takket ja til turen før meg. Anonymkode: d190e...762
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #9 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Slik har jeg kjent på hele livet. Har stort sett alltod hatt en vennegjeng, men har aldri blitt prioritert og har opplevd de har løyet til meg fordi jeg ikke har vært ønsket med. Jeg har også avslørt baksnakk. Det har ført til at jeg har holdt med unna venninner siste 6 årene og i dag er jeg 40 år. Prioriterer selv mann og barn og det føles greit. Godt å slippe å kjenne på svik og utenforskap. Anonymkode: cc5e1...daa Så utrolig trist å høre! Jeg har slitt mye med ensomhet i ordets rette forstand, så vet også hva dette kan innebære av emosjonelle nedturer. Det er fælt at de har behandlet deg så dårlig. Forstår godt at du har valgt å holde deg unna de, da man etter hvert får nok av slik oppførsel. Opplevelsen av å hele tiden være lengst bak i køen er aldri god. Dog er jeg veldig glad for at du har en flott mann, og barn, du kan bruke tiden din på. Kjernefamilien kan være meget god å ha i vanskelige tider. Tipper de setter stor pris på å ha en så flott kone og mor som deg, for det er inntrykket jeg får av ditt innlegg. Håper at du etter hvert stifter bekjentskap med noen, som du vet er der for deg, og behandler deg som et likeverdig menneske hele tiden. Om det så bare er en venninne, eventuelt venn, så er det mye bedre enn ti falske eller halvgode. Varme klemmer fra meg Anonymkode: ed206...a5e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #10 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja. Kuttet henne ut etter flere år. Utrolig slitsomt med et vennskap som bare går en vei. Jeg var en psykolog føltes det som. Fikk ingenting tilbake. Med en gang jeg sluttet å ta kontakt faset vennskapet ganske fort ut. Anonymkode: a440c...fa0 Huff! Man blir jo matt av slike ting, når man ser på det i etterkant. Håper alt står bra til med deg nå! Anonymkode: ed206...a5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå