Gå til innhold

Har bestilt tur alene til annet kontinent - begynt å få kalde føtter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går opp for meg at det ikke er Spania eller Kreta, men en faktisk helt annen kultur. Hvordan overleve best mulig?

Noen andre som har reist langt avgårde alene og kan dele erfaringer? 

Anonymkode: 174c1...ec1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En venninne dro til sør Amerika alene, 2 mnd, hun sa det er det beste som har skjedd henne. 

Anonymkode: 0a763...d10

AnonymBruker
Skrevet

Reist alene i sør- Amerika, Asia og Midtøsten fra flere uker til et par måneder. Helt supert.

Anonymkode: a276e...e49

Skrevet

Tøft gjort!

Ei venninne dro alene til Zanzibar ifjor, hadde en kjempefin tur!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Går opp for meg at det ikke er Spania eller Kreta, men en faktisk helt annen kultur. Hvordan overleve best mulig?

"Overleve" ? 

Du snakker som om du skal til en krigssone. Altså en helt frivillig ferie der du selv har bestemt destinasjon og lengde....

Anonymkode: fcb61...7c0

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du tar forhåndsregler, så er det ikke noe problem.

Anonymkode: 4b2b2...5be

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for hyggelige svar❤️

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så lenge du tar forhåndsregler, så er det ikke noe problem.

Anonymkode: 4b2b2...5be

Eller forholdsregler ;)

Anonymkode: a5c53...5d9

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har reist aleine i Europa, Usa, Asia og Australia. Bare gode opplevelser

Anonymkode: a5c53...5d9

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Ikke vær bekymret, bare kjør på.

Jeg gjorde det samme og angrer ikke, bortsett fra avslutningen, dette var en god gammel roadtrip, rundt omkring i Sverige, kjørte og kjørte uten noen egentlig destinasjon, fikk sett og snakket med mange interessante mennesker, kjørte fra Norge, til Örebro, videre til Stockholm, ned til Kalmar, Ystad, Helsingborg....så en tur innom "harry" Ullared og til slutt Göteborg.

Da jeg kom til Ski i Norge ble jeg tatt i laserkontroll, 15000,- i forenklet forelegg og inndragning av førerkortet.

Den mest interessante ferie turen jeg har hatt alene.

Hilsen Mann 39 😉

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

En venninne dro til sør Amerika alene, 2 mnd, hun sa det er det beste som har skjedd henne. 

Anonymkode: 0a763...d10

🤣

Anonymkode: 49077...a05

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært alene på alle kontinentene (unntatt Antarktis da, men kanskje en dag)! Dette blir bra! Kos deg masse!

Anonymkode: c96e8...10f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

🤣

Anonymkode: 49077...a05

Hø? 

Anonymkode: 87cd1...6d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt etter hvor du reiser. Nord Amerika, Australia og visse deler av Asia er ingen problemer.

Anonymkode: d0ab8...b7e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilket kontinent skal du til?

Skrevet

Les deg opp om destinasjonen før du drar så du lærer om eventuelle kulturelle og religiøse forskjeller. Sørg for å booke trygge overnattingssteder. Deretter er det bare å ta vanlige forholdsregler og legge igjen nervøsiteten hjemme. Det blir nok en helt strålende tur og minner for livet ❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal du? Jeg har reist alene flere ganger i Latin-Amerika og Sør-Øst Asia. Elsker det og prøver å få til én lengre tur hvert år, fortsatt alene!  Definitivt beste måten å reise på 🙌

Anonymkode: 61573...828

Skrevet

Dette kommer til å gi så mye mersmak at dette blir din første tur av mange. Garanterer deg det. 

God tur :)

AnonymBruker
Skrevet

Følger en dansk kvinnelig youtuber som dro til Asia alene i 3 mnd i år. Hun er bare 21 og greide seg veldig fint. Hun har en video der hun gir en del tips til hva hun gjorde for å føle seg trygg. Katharina Schneider heter hun. Husker hun blant annet anbefalte kvinnelige hosteller varmt, for kvinner som reiser alene. 

Anonymkode: 44faf...f1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En viktig reise. Bare hopp i det, uansett hvor mye du evnt gruer deg. Du kommer godt ut av det i andre enden

Anonymkode: 0b4e4...2c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...