Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mer vondt? Må man ha epidural?

Har født før men aldri blitt satt igang så tidlig, legen sjekket meg men var ikke moden kun avflatet. 

Anonymkode: 9ecf1...2b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du umoden? Jeg fødte i uke 37 da ting satte igang av seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Sofakona said:

Hva mener du umoden? Jeg fødte i uke 37 da ting satte igang av seg selv. 

Å bli igangsatt når man ikke er moden. Ikke ha åpning. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes mine igangsatte fødsler da jeg var umoden var svært mye vondere enn den som kom i gang av seg selv. Det var akkurat som man presset og dyttet kroppen inn i en fødsel som den ikke var klar for. Fikk mye drypp, svært sterke smerter og måtte ha epidural. Epidural er helt greit når man har så vondt. 

Fødselen som kom i gang av seg selv var veldih mye mindre smertefull.

Anonymkode: 3fe7c...148

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er avflatet er du jo moden. :) Var det åpning du mente kanskje? 

Blitt satt igang to ganger: som førstegangs i uke 37, endte med ks og som andregangs i uke 38 som ble vaginal fødsel. Hadde epidural. Synes det var en fin fødsel, men kan jo ikke sammenligne med spontan fødsel for det har jeg aldri opplevd.

Anonymkode: 3ca0b...500

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis du er avflatet er du jo moden. :) Var det åpning du mente kanskje? 

Blitt satt igang to ganger: som førstegangs i uke 37, endte med ks og som andregangs i uke 38 som ble vaginal fødsel. Hadde epidural. Synes det var en fin fødsel, men kan jo ikke sammenligne med spontan fødsel for det har jeg aldri opplevd.

Legen sa jeg var avflatet når hun undersøkte meg men ingen cm åpning. 😊 Betyr det at man er litt moden da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Legen sa jeg var avflatet når hun undersøkte meg men ingen cm åpning. 😊 Betyr det at man er litt moden da?

Modning går på lengden av livmorhalsen, åpning er hvor stor selve åpningen er, så hvis du er avflatet har du modning, ja og det er jo positivt! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vite fra legene at spontan fødsel er å foretrekke for igangsettelse kan gjøre veldig vondt. Kroppen er ikke klar og man tvinger i gang riene. Jeg hadde spontan fødsel, men riene gav seg noe mot slutten og jeg måtte få riedrypp. Det var de verste og vondeste riene :( 

Anonymkode: 720ca...897

AnonymBruker
Skrevet

Ble satt i gang i uke 37 ved barn nr 2, totalt umoden, første var spontan fødsel. Fikk ballong i 24 timer og så piller annenhver time i 12 timer. Ingen effekt. Så plutselig smalt det og ungen kom raskt og fryktelig vondt til verden. Rakk ikke epidural, det gikk så fort. Helt sykt vondt, mye verre enn første, men formen etterpå var veldig mye bedre. 

Anonymkode: 61f91...b7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...