AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Skrevet 21. juli 2023 Jeg kjøpte utstyr til hobby på finn, på annonsen stod det at produktet var str medium. Men da det kom fram viser det seg at størrelsen er "barn medium". Er jeg urimelig som tenker at her har selger gjort en feil?. Selger vil ikke refundere noe fordi hun "ikke gjorde det med vilje", og sier det er like mye kjøpers ansvar å finne manglende info. Hadde info om størrelsen manglet hadde jeg selvsagt spurt, men siden det var oppgitt at produktet var medium hadde jeg ingen grunn til å spørre. (Det lå i kategorien for sport og fritid ikke i barn og utstyr. Og ingenting ved teksten eller bildene tydet på at dette ikke var en vanlig medium.) Det var ikke bilde av lappen med størrelsen på. Voksen medium ser helt likt ut, men koster mer nytt enn barn medium. Anonymkode: 1ad81...df1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #2 Skrevet 21. juli 2023 Brukte du fiks ferdig? Anonymkode: 868de...336
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #3 Skrevet 21. juli 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Brukte du fiks ferdig? Anonymkode: 868de...336 Ja. Jeg har satt betalingen på vent, og kontaktet selger men hun tar ikke ansvar. Anonymkode: 1ad81...df1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #4 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja. Jeg har satt betalingen på vent, og kontaktet selger men hun tar ikke ansvar. Anonymkode: 1ad81...df1 Da kontakter du kundeservice Anonymkode: 868de...336 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #5 Skrevet 21. juli 2023 Lurte bare på om det var urimelig av meg/min feil, før jeg kontakter de. Anonymkode: 1ad81...df1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #6 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lurte bare på om det var urimelig av meg/min feil, før jeg kontakter de. Anonymkode: 1ad81...df1 Ikke din feil, om det ikke var mulig å se utfra bildet og det heller ikke var opplyst om. Det er selgers feil, selv om det ikke var gjort med vilje Anonymkode: 8c2b3...694 1 2
Handful Skrevet 21. juli 2023 #7 Skrevet 21. juli 2023 Enig i at det var selgers feil. Dessuten kan hun selge på nytt og fortsatt få pengene sine. Du kan ikke bruke varen og må betale dobbelt for å få ny. 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #8 Skrevet 21. juli 2023 30 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke din feil, om det ikke var mulig å se utfra bildet og det heller ikke var opplyst om. Det er selgers feil, selv om det ikke var gjort med vilje Anonymkode: 8c2b3...694 Selger påstår at annonsen ikke er feil for det står bare medium på annonsen, og ikke medium voksen. Selger sier at det er min feil fordi jeg ikke spurte om det var medium voksen eller medium barn. Men når jeg handler klær til voksne heter det jo bare "medium" og ikke "medium voksen" Anonymkode: 1ad81...df1 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #9 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selger påstår at annonsen ikke er feil for det står bare medium på annonsen, og ikke medium voksen. Selger sier at det er min feil fordi jeg ikke spurte om det var medium voksen eller medium barn. Men når jeg handler klær til voksne heter det jo bare "medium" og ikke "medium voksen" Anonymkode: 1ad81...df1 Det er for dumt. Det er sjelden at barnestørrelser er medium. Som regel er de av type 4 år eller 104. Vi har kanskje to t-skjorter med den type størrelse, og jeg har tre barn med et berg med klær… ville ikke godtatt den «forklaringen», her ligger ansvar på selger. Samtidig må du vurdere hvor mye styr du gidder lage ut av det. Hva betalte du? Anonymkode: 71777...bc3 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #10 Skrevet 22. juli 2023 Jeg tenker det er du som har rett her. Selger har en plikt til å gi fullstendige opplysninger om varen. Hvis produktet er en barneutgave og det overhodet ikke er nevnt i annonsen, er det vesentlig informasjon som er utelatt. Anonymkode: 47966...622 3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå