Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

Jeg vil gå rett på saken.

Jeg skilte meg fra mannen min for et år siden og har 2 barn.

For tre måneder siden har jeg blitt kjent med en mann gjennom Tinder. Etter 2 uker tok vi en date på en restaurant og spist middag. Alt gikk ganske bra for første gang, syntes jeg. Jeg hadde en to måneders reise foran meg, og en uke før jeg dro møttes vi i parken og snakket litt og tok en tur.

Etter det følte jeg at ingenting var det samme som før. Jeg spurte ham årsaken, og han sa at forholdet vårt er mye varmere når det gjelder chatting. Han sa at han vil ha et ekte forhold i den virkelige verden, ikke et forhold bak en mobiltelefon. Jeg er sjenert. Jeg er mer en lytter enn en foredragsholder. Han har rett. Jeg vet ikke hvordan jeg skal overvinne dette problemet!?

Hvordan kan jeg behandle ham på en slik måte at han ikke føler at det er en hindring mellom oss? Selv er jeg plaget av denne oppførselen. I tillegg kan jeg ikke norsk perfekt og jeg lærer foreløpig.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver i hvert fall på godt norsk, så det står ikke på det. 

Mulig at følelsene hans kjølnet mens du var på reise? To måneder er lang tid. Men sa han at han ikke følte at han ville gå videre med forholdet? Da har han rett og slett avvist deg, og uansett grunn så bør du komme deg videre. 

Det er ingenting galt med å være sjenert. Du skal ikke måtte endre personligheten din for en mann. 

Anonymkode: 23c5a...61b

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke endre deg for andre.. det er nok ikke den riktige mannen for deg, dessverre.

jeg er selv en sjenert person som liker best å lytte. Ingen kan forandre deg fra en du er, finn en som liker deg for den du er.

Anonymkode: af398...279

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det går an å si rett ut at du bare er sjenert/introvert og bruker lang tid på å varme deg opp med andre menensker. Ingenting galt med det.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg ut i den virkelige verden. Lær deg og kommuniser med FOLK ikke skjermer.

Instagram generasjonen skaper problemer for seg selv som forfedrene hadde grått seg til døde av fortvilelse for. 

Anonymkode: f4ece...1ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det litt som deg før, TS.

Noe som hjalp meg var å innse at jeg  må ta ansvar for kommunikasjonen i et forhold, og at hvis jeg ikke greier å kommunisere ordentlig, da vil det være vanskelig for en partner å vite hvor han har meg. For motsatt er det jo ganske opplagt - hvis du møter en mann som ikke kommuniserer godt med deg, TS, da antar jeg at du føler noe ikke stemmer, og du kanskje går videre.

Jeg tok et oppgjør med hvilket forhold jeg ønsker meg - og det var et forhold hvor det å kommunisere godt var viktig. Da innså jeg at jeg må gi like mye som jeg forventer av mannen. Og ikke minst - hvis jeg skal leve sammen med en person, kanskje resten av livet, da må jeg jo kunne kommunisere med ham og vi med hverandre. Jeg innså at jeg kunne kommunisere godt med personer som jeg kjenner godt og vet hvilken relasjon vi har. Ergo var det bare min egen usikkerhet som stoppet meg fra å kommunisere bra med en jeg ikke visste helt hvor vi stod i relasjonen. Så jeg fant ut at jeg jo kan snakke med folk, at hvis jeg ikke greier å snakke med en jeg håper skal bli en varig relasjon, da er det ikke riktig mann. Jeg innså at jeg risikerte å miste en god mann hvis jeg ikke tørte å gå utenfor egen komfortsone når det gjaldt dette. Og så gikk det opp for meg at det egentlig ikke er så farlig om jeg skulle si noe dumt eller tåpelig. Og ikke minst, hvis en mann ikke liker hvem jeg er når jeg kommuniserer slik jeg gjør når jeg kjenner noen godt, da gjør det heller ikke så mye å ev. bli dumpet.

Kast deg uti det, utfordre deg selv, kom deg ut av din egen komfortsone :)

Anonymkode: 1dd60...559

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du skriver i hvert fall på godt norsk, så det står ikke på det. 

Mulig at følelsene hans kjølnet mens du var på reise? To måneder er lang tid. Men sa han at han ikke følte at han ville gå videre med forholdet? Da har han rett og slett avvist deg, og uansett grunn så bør du komme deg videre. 

Det er ingenting galt med å være sjenert. Du skal ikke måtte endre personligheten din for en mann. 

Anonymkode: 23c5a...61b

Takk gor det.

Noen ganger sender han meg meldinger om at han savner meg og forventer at jeg kommer tilbake fra turen. Han sier han hater å chatte. Jeg har fortalt ham at jeg er sjenert og at det ikke er mulig for noen å endre oppførsel med en gang og tar tid. Han svarte at jeg er en fantastisk kvinne og han vil vente til alt går bra.

Han har rett til å få det han gir i forholdet og det er det jeg forstår godt. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal holde et forhold varmt i den virkelige verden.

Slik at forholdet ikke er kjedelig og monotont

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også sjenert og det var jeg ærlig om tidlig om til nåværende kjæreste. Han var da tålmodig med meg og nå etter 4 måneder er jeg ganske komfortabel med han. Jeg opplever i hvert fall at med litt tålmodighet så blir jeg mer og mer komfortabel.

Mas om at jeg må snakke mer eller generelt at kommunikasjon ikke fungerer gjør at jeg ikke blir særlig komfortabel med en person. Nå er det ikke alle man kommuniserer like godt med og det er helt greit. Folk har også ulike behov og noen har nok ikke den tålmodigheten man trenger for å komme ut av skallet sitt.

Det skal ikke være sånn at man må endre seg helt for en mann for at man skal beholde han. At man kan justere på ting og bli bedre på andre ting er greit nok, men tidlig i fasen så synes jeg at man bør være litt mer tålmodig og finne ut av ting.

Anonymkode: da8e5...123

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det mangler litt kontekst her. Hvorfor er du på en 2 mnd lang reise? Er du på jobbtur? Hva skjer med barna når du reiser så lenge? Var reisa planlagt før du møtte kjæresten? 

Anonymkode: b93cf...403

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det mangler litt kontekst her. Hvorfor er du på en 2 mnd lang reise? Er du på jobbtur? Hva skjer med barna når du reiser så lenge? Var reisa planlagt før du møtte kjæresten? 

Barna er med meg. Jeg reiser til hjemlandet mitt for å besøke familien min.  Den første dagen jeg pratet ham fortalte jeg ham at jeg skulle reise.

Han sa at han hadde en bittersøt følelse. Bittert at jeg forlater ham og søtt at jeg skal besøke familien min. Jeg kommer tilbake til Norge om tre uker. Og i løpet av denne tiden jeg er på reise så langt, snakket vi nesten ikke med hverandre. Fordi han ikke liker å chatte

AnonymBruker
Skrevet
Queen1 skrev (58 minutter siden):

Barna er med meg. Jeg reiser til hjemlandet mitt for å besøke familien min.  Den første dagen jeg pratet ham fortalte jeg ham at jeg skulle reise.

Så du har fri hele skoleferien? Er du lærer?

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så du har fri hele skoleferien? Er du lærer?

Nei. Jeg er student og starter igjen 17. august

AnonymBruker
Skrevet
Queen1 skrev (7 minutter siden):

Nei. Jeg er student og starter igjen 17. august

Så det er mange usikre momenter her. Du er nyskilt, heltidsstudent, barn fra før og utilgjengelig for live dating den neste mnd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så det er mange usikre momenter her. Du er nyskilt, heltidsstudent, barn fra før og utilgjengelig for live dating den neste mnd.

Men han sier at han ikke vil miste meg og vil vente på meg. Forrige uke sa han at han ikke har nok tid til å chatte med meg på grunn av den travle timeplanen hans, og det betyr ikke at han ikke liker meg.

Jeg vet virkelig ikke om jeg skal tro ham eller ikke

AnonymBruker
Skrevet
Queen1 skrev (9 minutter siden):

Men han sier at han ikke vil miste meg og vil vente på meg. Forrige uke sa han at han ikke har nok tid til å chatte med meg på grunn av den travle timeplanen hans, og det betyr ikke at han ikke liker meg.

Jeg vet virkelig ikke om jeg skal tro ham eller ikke

Han prøver vel da. Dere får ta opp tråden ordentlig når du er tilbake igjen. Hvis du har tid til ham når studiene starter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han prøver vel da. Dere får ta opp tråden ordentlig når du er tilbake igjen. Hvis du har tid til ham når studiene starter. 

Håper alt går bra videre🥲

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv, men for meg er det en deal breaker hvis jeg må bære hele samtalen og dra ting ut av den andre. Hvis en person ikke klarer å være engasjert, stille spørsmål og svare annet enn ja/nei så blir det neppe noen flere dater (om du hadde forklart grunnen til atferden og jeg i tillegg følte at det kanskje muligens var noe mer med deg kunne jeg strukket meg til å treffes igjen under heldigere omstendigheter, men generelt er jeg ikke interessert i mennesker som skyver ansvaret for samtalen og stemningen over på den andre). Livet er for kort.

Anonymkode: b2fd9...c3c

AnonymBruker
Skrevet

Snakker dere sammen på tlf eller ala skype eller er det kun chatting ? 
Du forteller at du har vært gift tidligere . 
Hvordan greide du å holde kommunikasjon og forholdet i gang da? 

Anonymkode: e013a...6bd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Snakker dere sammen på tlf eller ala skype eller er det kun chatting ? 
Du forteller at du har vært gift tidligere . 
Hvordan greide du å holde kommunikasjon og forholdet i gang da? 

Anonymkode: e013a...6bd

Jeg er i Iran og Internett-hastigheten var ikke sterk nok til å snakke i telefonen. Vi chatter bare noen ganger.

Som sagt skilte jeg meg fra mannen min for et år siden. Og for tre måneder siden kjente jeg denne fyren gjennom Tinder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...