AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Skrevet 21. juli 2023 Dette skjedde meg da jeg kom hjem fra jobb i kveld Jeg pusset opp badet her jeg bor (blokkleilighet) og håndverkerne hadde visst holdt på å drille og bråke litt en søndag. Jeg var ikke klar over det da jeg var bortreist. Fikk en sint klage fra naboen og at hun sa hun skulle anmelde meg. Jeg beklaget at det ble sånn og sa det ikke skal skje igjen. Oppussingen er ferdig nå. Men, etter dette så har denne naboen lagt meg for hat, selv om jeg gjør alt for å være stille. Hun har sendt meg melding på messenger, på sms og skriftlig brev i posten om at det er viktig å respektere søndagsro og at jeg ikke bare kan ta meg til rette. Veldig spydige meldinger som "Tenkte bare minne deg på, i tilfelle du skal pusse opp mer etterhvert, at følgende regler gjelde i vårt borettslag. Siden du sliter med å finne reglene så har jeg printet de ut for deg." Da jeg kom hjem fra jobb i stad så frådet hun nesten da hun så meg, "neimen er det ikke bråkmakeren! Damen som ikke vet å respektere sine naboer. Skal du ødelegge helgen min nå eller? Oppføre deg som et rasshøl?" Jeg ble veldig satt ut og begynte å gråte. Bare låste meg kjapt inn i leiligheten. Jeg har som sagt bedt om unnskyldning og skal ikke bråke på søndager igjen, men denne aggressive oppførselen er veldig slitsom. Hva hadde dere sagt til en sånn person? Er det vits å si noe, eller virker det bare provoserende? Anonymkode: 151b6...9f6 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #2 Skrevet 21. juli 2023 Hadde oversett det glatt Anonymkode: 96cfc...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #3 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde oversett det glatt Anonymkode: 96cfc...a2e Jeg syns det er så utrolig ubehagelig bare Jeg får jo ikke gjort noe med det som har skjedd, og jeg har lagt meg flat. Med en gang jeg fikk melding så sa jeg fra til de som holdt på at de skulle gi seg og det hadde de gjort. Om det hadde vært gjentatt bråk så hadde jeg forstått det mer, men det var den ene gangen. Virker som hun aldri kommer over det. Er redd hver gang jeg går ut av døra. Hvis hun fortsetter, kan jeg anmelde henne for å skremme meg? Er det en hjemmel for sånt? Politiet vil neppe bry seg men.. Anonymkode: 151b6...9f6 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #4 Skrevet 21. juli 2023 Du har gjort alt riktig sånn sett i etterkant. Så bare gå forbi vedkommende, ha AirPods i øra eller noe så du ikke hører hu. Forhåpentligvis gir hu seg snart. Hvis hu ikke gir seg så tar du kontakt med styret eller noe sånt. Hvis hu fortsatt ikke gir seg så sier du ifra til hu at du vil anmelde henne om hu ikke gir seg. Men ikke prat noe mer med hu, altså ikke si noe som helst til hu Anonymkode: 96cfc...a2e 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #5 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dette skjedde meg da jeg kom hjem fra jobb i kveld Jeg pusset opp badet her jeg bor (blokkleilighet) og håndverkerne hadde visst holdt på å drille og bråke litt en søndag. Jeg var ikke klar over det da jeg var bortreist. Fikk en sint klage fra naboen og at hun sa hun skulle anmelde meg. Jeg beklaget at det ble sånn og sa det ikke skal skje igjen. Oppussingen er ferdig nå. Men, etter dette så har denne naboen lagt meg for hat, selv om jeg gjør alt for å være stille. Hun har sendt meg melding på messenger, på sms og skriftlig brev i posten om at det er viktig å respektere søndagsro og at jeg ikke bare kan ta meg til rette. Veldig spydige meldinger som "Tenkte bare minne deg på, i tilfelle du skal pusse opp mer etterhvert, at følgende regler gjelde i vårt borettslag. Siden du sliter med å finne reglene så har jeg printet de ut for deg." Da jeg kom hjem fra jobb i stad så frådet hun nesten da hun så meg, "neimen er det ikke bråkmakeren! Damen som ikke vet å respektere sine naboer. Skal du ødelegge helgen min nå eller? Oppføre deg som et rasshøl?" Jeg ble veldig satt ut og begynte å gråte. Bare låste meg kjapt inn i leiligheten. Jeg har som sagt bedt om unnskyldning og skal ikke bråke på søndager igjen, men denne aggressive oppførselen er veldig slitsom. Hva hadde dere sagt til en sånn person? Er det vits å si noe, eller virker det bare provoserende? Anonymkode: 151b6...9f6 Bare la det roe seg, dette var ikke noe du var klar over og du har sagt unnskyld. Mer får du ikke gjort. Men man snakker ikke sånn eller oppfører seg ikke sånn som ett voksent menneske som hun er. Skjønner godt du blir skremt. Anonymkode: 3b59d...b8d 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #6 Skrevet 21. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg syns det er så utrolig ubehagelig bare Jeg får jo ikke gjort noe med det som har skjedd, og jeg har lagt meg flat. Med en gang jeg fikk melding så sa jeg fra til de som holdt på at de skulle gi seg og det hadde de gjort. Om det hadde vært gjentatt bråk så hadde jeg forstått det mer, men det var den ene gangen. Virker som hun aldri kommer over det. Er redd hver gang jeg går ut av døra. Hvis hun fortsetter, kan jeg anmelde henne for å skremme meg? Er det en hjemmel for sånt? Politiet vil neppe bry seg men.. Anonymkode: 151b6...9f6 Naboen din høyrest ut som ei som likar å klage. Du har beklaga, det burde vore ferdig der. Om ho sender fleire påminningar, kan du gjerne sei at du ikkje trenger fleire påminningar. Det meste provoserar slike personar uansett, har eg inntrykk av. Om du er ein del av eit borettslag, og om ho fortsetter å plage deg, så kan du jo evt. gi beskjed til nokon i styret, spørje om dei kan hjelpe deg:) Anonymkode: e8431...470 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #7 Skrevet 21. juli 2023 Forsøk å ignorere henne noen ganger når du går forbi, ikke si noe i det hele tatt og la henne rase fra seg. Dersom hun ikke stopper og oppfører seg truende, ødelegg henne. Anonymkode: 63110...0c2 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #8 Skrevet 21. juli 2023 Vi har en nabo som kjeftet og ropte til oss da vi skulle male felles garasjen, han mente vi hadde kjøpt dårlig maling da han måtte ha flere strøk. Mannen min ropte han tilbake og sa: ikke snakk til meg på den måten! Og ikke gå når du snakker! Han: ja… men malingen.. mannen: veggen har ikke vært malt på 30 år, den står i solveggen og plankene er tørr.. ikke noe å hisse deg opp for! Han roet seg ned og blei flau. Neste gang du ser naboen din har du to valg.. ignorere, eller rett og slett be henne holde kjeft og pelle seg inn i leiligheten igjen. Anonymkode: 9e784...a51 1 2
Tomas77 Skrevet 21. juli 2023 #9 Skrevet 21. juli 2023 (endret) Hadde vært veeeeldig fristet til å dra dette lenger siden dama tydeligvis er sprø som kjeks. Men har du barn som kan bli lidende eller bil/ting hun kan komme til å skade så ville jeg bare ignorert henne. Endret 21. juli 2023 av Tomas77 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #10 Skrevet 21. juli 2023 Jeg hadde oppriktig ledd av henne og spurt om hun trenger en bekymringsmelding til psykiatrien i kommunen, for hun er definitivt en nutcase og neste gang hun i det hele tatt ser min vei blir det anmeldelse fir trakassering OG en bekymringsmelding om hennes psykiske helse. Anonymkode: 87eef...b10 6 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #11 Skrevet 21. juli 2023 Ringt purken og sagt at en rabiat, ustabil person fyller meg med frykt og at jeg er redd for livet mitt. Naboen roer seg ned når purken kommer med gunnere og bikkjer. Anonymkode: 06d18...99f 2
Mjalloh Skrevet 21. juli 2023 #12 Skrevet 21. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette skjedde meg da jeg kom hjem fra jobb i kveld Jeg pusset opp badet her jeg bor (blokkleilighet) og håndverkerne hadde visst holdt på å drille og bråke litt en søndag. Jeg var ikke klar over det da jeg var bortreist. Fikk en sint klage fra naboen og at hun sa hun skulle anmelde meg. Jeg beklaget at det ble sånn og sa det ikke skal skje igjen. Oppussingen er ferdig nå. Men, etter dette så har denne naboen lagt meg for hat, selv om jeg gjør alt for å være stille. Hun har sendt meg melding på messenger, på sms og skriftlig brev i posten om at det er viktig å respektere søndagsro og at jeg ikke bare kan ta meg til rette. Veldig spydige meldinger som "Tenkte bare minne deg på, i tilfelle du skal pusse opp mer etterhvert, at følgende regler gjelde i vårt borettslag. Siden du sliter med å finne reglene så har jeg printet de ut for deg." Da jeg kom hjem fra jobb i stad så frådet hun nesten da hun så meg, "neimen er det ikke bråkmakeren! Damen som ikke vet å respektere sine naboer. Skal du ødelegge helgen min nå eller? Oppføre deg som et rasshøl?" Jeg ble veldig satt ut og begynte å gråte. Bare låste meg kjapt inn i leiligheten. Jeg har som sagt bedt om unnskyldning og skal ikke bråke på søndager igjen, men denne aggressive oppførselen er veldig slitsom. Hva hadde dere sagt til en sånn person? Er det vits å si noe, eller virker det bare provoserende? Anonymkode: 151b6...9f6 Ville gitt beskjed om at jeg kontakter styret hvis hun ikke skjerper seg, og gjort nettopp det dersom det gjentok seg. Håper du har tatt vare på alle brev/lapper. Dama kan jo ikke være vel bevart, håper det går bedre med deg nå ♥️ 4 2
Lea Skrevet 21. juli 2023 #13 Skrevet 21. juli 2023 Jeg skjønner at dette er veldig ubehagelig med sånne naboer❤️. Jeg hadde noe lignende med noen tidligere naboer og jeg måtte flytte tilslutt fordi orka ikke gå ut av døra omtrent.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #14 Skrevet 21. juli 2023 Jeg kan være tålmodig lenge, men når jeg først får nok blir alle sluser åpnet. Så siden du spør hva folk her ville gjort i en sådan situasjon, er mitt svar at dersom oppførselen hennes pågikk over lengre tid, med skriking, banning og diverse, ville jeg både skreket tilbake til henne, returnert diverse banneord til avsender, samt vist utysket finger’n. Noen gangermå man dessverre bare vise litt tenner tilbake for å få fred. Anonymkode: a7f2a...2e7 4
Trolltunge Skrevet 21. juli 2023 #15 Skrevet 21. juli 2023 For å svare helt ærlig hadde jeg fortalt om det til min mann. Da hadde jeg garantert ikke blitt plaget av den naboen mer etter at han hadde snakket til naboen. Hvilket han hadde gjort umiddelbart. Litt flau løsning egentlig, men det er sannheten. 🤭 1 1
Frida Skrevet 21. juli 2023 #16 Skrevet 21. juli 2023 Jeg ville kjøpt en blomsterbukett til dama, kill them with kindness 2 1
Skjold Skrevet 21. juli 2023 #17 Skrevet 21. juli 2023 Hadde hun sagt ifra 1 gang hadde jeg fått dårlig samvittighet og beklaget. Hadde hun nevnt det flere ganger hadde jeg ledd hun i trynet og spurt om hun ikke har klart å fått seg noe i det siste. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #18 Skrevet 21. juli 2023 Den dama hadde fått høre det på en slik måte at hun aldri hadde ønsket å ha noe med meg å gjøre igjen. Jeg hadde en nabo fra helvete, og til slutt sprakk jeg og han har nok aldri blitt fortalt så mye negativt om seg selv som han ble da. Har aldri snakket med han siden, men alt av klaging, høy musikk til alle døgnets timer mm ble brått helt avsluttet etter utbruddet mitt. Anonymkode: 6225f...d44 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #19 Skrevet 21. juli 2023 Hun hadde fått problemer om det var meg hun snakket sånn til. En nabokjerring som tror hun kan slenge dritt til fremmede. Anonymkode: 1c79a...501 1
mmd Skrevet 21. juli 2023 #20 Skrevet 21. juli 2023 (endret) Vi har en sprø nabo som plutselig kan finne på å rope og kjefte for de merkeligste ting. Slik har han holdt op i årevis. Jeg putter AirPods i øra og smiler, eventuelt lett hoderisting. Og så går jeg. Endret 21. juli 2023 av mmd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå