AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Skrevet 21. juli 2023 Hei! Vi har reist på sommerferie til Sverige, skal være her til mandag. Idag fant vi ut at dyrlegene i Sverige har stengt lørdag og søndag, og ormekuren må gis 24 timer før innreise til Norge. Vi bor i Strømstad. Er det noen som vet hva vi kan gjøre? Er det mulig at de som jobber på apotek kan gi denne kuren? Anonymkode: 7d67d...8ef
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #2 Skrevet 21. juli 2023 Må til dyrlegen. Anonymkode: f1869...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #3 Skrevet 22. juli 2023 Det blir noen timers kjøretur, men har funnet disse to i Gøteborg som tilsynelatende har åpent i dag: https://www.tuvedjurklinik.se https://evidensia.se/klinik/goteborgs-djursjukhus-evidensia/ Anonymkode: 93129...a1e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #4 Skrevet 22. juli 2023 Man kan da ikke bare gå ut fra at dyrleger i Sverige har åpent lørdager og søndager? Det har de jo ikke i Norge heller utenom de store byene.. Anonymkode: 7ca0a...c8f 4
Sofakona Skrevet 22. juli 2023 #5 Skrevet 22. juli 2023 Jeg fikk kjøpt ormekur reseptfrie i Sverige . Bare finn apoteket i Strømstad og kjøp orm kur der:)
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #6 Skrevet 22. juli 2023 Sofakona skrev (8 minutter siden): Jeg fikk kjøpt ormekur reseptfrie i Sverige . Bare finn apoteket i Strømstad og kjøp orm kur der:) Ja det et reseptfritt. Me før innføring til Norge må en veterinær gi de. Hjelper ikke å ha medisinen hvis det ikke er en dyrlege som kan gi. Min Anonymkode: f1869...8b2 2
-jk- Skrevet 22. juli 2023 #7 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja det et reseptfritt. Me før innføring til Norge må en veterinær gi de. Hjelper ikke å ha medisinen hvis det ikke er en dyrlege som kan gi. Min Anonymkode: f1869...8b2 Det stemmer. Må føres inn i passet. Det beste er å gi to kurer før man drar ut fra Norge, da kan man reise inn inntil 28 dager etter siste kur. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #8 Skrevet 22. juli 2023 Sofakona skrev (1 time siden): Jeg fikk kjøpt ormekur reseptfrie i Sverige . Bare finn apoteket i Strømstad og kjøp orm kur der:) Og hvem skal dokumentere dette? Anonymkode: 91fd0...d43 3
Brunhilde Skrevet 22. juli 2023 #9 Skrevet 22. juli 2023 (endret) Sofakona skrev (2 timer siden): Jeg fikk kjøpt ormekur reseptfrie i Sverige . Bare finn apoteket i Strømstad og kjøp orm kur der:) Du kan ikke gå på apotek og kjøpe "kur" mot revens dvergbendelorm. Denne skal gis av veterinær. Dato og klokkeslett for når tabletten er gitt skal føres inn i hundens pass, signeres av og stemples hos veterinær som har administrert tabletten. Endret 22. juli 2023 av Brunhilde 2
-jk- Skrevet 22. juli 2023 #10 Skrevet 22. juli 2023 Brunhilde skrev (6 timer siden): Du kan ikke gå på apotek og kjøpe "kur" mot revens dvergbendelorm. Denne skal gis av veterinær. Dato og klokkeslett for når tabletten er gitt skal føres inn i hundens pass, signeres av og stemples hos veterinær som har administrert tabletten. Korrekt, men du må faktisk gå på apoteket og kjøpe kuren først da veterinærene ikke selger den. i hvert fall ikke den kjeden vi har brukt.
Brunhilde Skrevet 22. juli 2023 #11 Skrevet 22. juli 2023 -jk- skrev (8 minutter siden): Korrekt, men du må faktisk gå på apoteket og kjøpe kuren først da veterinærene ikke selger den. i hvert fall ikke den kjeden vi har brukt. Jeg har venner som drar til Danmark jevnlig, der får de tabletten hos veterinæren. Mulig det er annerledes i Sverige? Men uansett må det føres inn i passet av veterinær, det kan man ikke gjøre selv. 1
-jk- Skrevet 22. juli 2023 #12 Skrevet 22. juli 2023 Brunhilde skrev (39 minutter siden): Jeg har venner som drar til Danmark jevnlig, der får de tabletten hos veterinæren. Mulig det er annerledes i Sverige? Men uansett må det føres inn i passet av veterinær, det kan man ikke gjøre selv. Ja, virker som det er annerledes i Sverige. I Norge også selger veterinærene tablettene.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #13 Skrevet 23. juli 2023 -jk- skrev (16 timer siden): Korrekt, men du må faktisk gå på apoteket og kjøpe kuren først da veterinærene ikke selger den. i hvert fall ikke den kjeden vi har brukt. -jk- skrev (15 timer siden): Ja, virker som det er annerledes i Sverige. I Norge også selger veterinærene tablettene. Er ofte i Sverige. Får tablettene hos veterinæren der. Anonymkode: ab4ca...b4f 1
-jk- Skrevet 23. juli 2023 #14 Skrevet 23. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Er ofte i Sverige. Får tablettene hos veterinæren der. Anonymkode: ab4ca...b4f Da er det forskjell fra kjede til kjede. Vi brukte Anicura, de solgte ikke. Greit å sjekke når man bestiller timen. Endret 23. juli 2023 av -jk-
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #15 Skrevet 23. juli 2023 -jk- skrev (På 22.7.2023 den 20.15): Ja, virker som det er annerledes i Sverige. I Norge også selger veterinærene tablettene. Jepp, og det er ikke lov til å kjøpe tablettene i Sverige, ta dem med til Norge, og bruke dem hos veterinæren. Gjett om vi har hatt mange diskusjoner om det med kunder... Og ja, jeg vet at noen veterinærer gjør det, men det er som å ta med smuglersprit eller hjemmebrent til en bar, og be om at de lager en drink av det til deg... Like lite lovlig... Anonymkode: 5d60d...07b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå