AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Skrevet 21. juli 2023 Men heller sitte på rom med mobil og musikk.. Tvinger dere da tenåringen ut av rommet? «Nå skal vi se en film sammen» eller «nå skal vi spille et spill sammen»? Eller får de bare sitte der? Tenåringen vår har venner, men mange er på ferie. Vi spiser også alle måltider sammen. Anonymkode: 3fcf3...b91
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #2 Skrevet 21. juli 2023 Lar de sitte alene, og minner meg selv på at jeg også likte det da jeg var tenåring. Anonymkode: 91698...30d 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #3 Skrevet 21. juli 2023 Lar de være på rommet og komme å spise sammen. Husk at de dag ut og inn i skoleåret ikke kan velge hvem de har timer med. Anonymkode: ab132...2bc 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #4 Skrevet 21. juli 2023 En god blanding. "tvinger" de til noe, men samtidig får de rom til til å trekke seg tilbake. Anonymkode: 4b2dd...2c3 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #5 Skrevet 21. juli 2023 Jeg inviterer, men tvinger ikke. Jeg stiller meg også åpne til å være med på noe som de har lyst til. Men jeg vil gjerne at de skal få litt frisk luft og dagslys ila. dagen. Så jeg inviterer dem med på tur/stranda o.l., men hbis de ikke vil så sier jeg at de må finne på noe annet utendørs en stund. Anonymkode: 694ae...fda 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #6 Skrevet 21. juli 2023 Jeg hadde ikke likt som 14 åring om jeg ble tvunget ut slik som det. Husker jeg trivdes veldig godt med å ha litt tid alene på rommet mitt til å spille spill selv, høre på musikk og lese bøker. Bedre å spørre de og prøve å inkludere de i aktiviteter uten å tvinge de med. Det er vel ingen egentlig som liker å bli tvunget til å gjøre noe? Jeg gjør ikke det. Likte det ikke som ungdom og liker det ikke nå som voksen heller. Anonymkode: c1484...faf 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #7 Skrevet 21. juli 2023 Jeg er 32 og har ikke så gamle barn ennå. Men jeg husker tenårene og jeg hadde ikke hatt så godt forhold til mine foreldre nå hvis de hadde «tvunget» meg til alt mulig jeg ikke var interessert i. Men jeg har alltid satt pris på at jeg ble invitert og at de ønsket jeg skulle bli med/gjøre ting med dem. Ut på handletur, på shoppingsenter, på hytta, se film, gå tur osv. Eller hvis de hadde bestemt at denne helgen skal alle «barn» uansett om vi var 12 eller 17 bli med på hytta eller noe var det lettere å akseptere og ha lyst til det hvis de sa ifra litt på forhånd og ikke typ 2 timer før avreise. Anonymkode: eda3a...41e 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #8 Skrevet 21. juli 2023 Jeg tenker en god blanding, jeg legger ingen press på tenåringen her i huset. Men frister litt med felles serier/filmer vi kan se sammen, kjøpe inn litt godt å bare være oss to. Ellers er det aktiviteter jeg vet han hater, så da er det å finne noe som frister litt der å. Mye av tenårene handler mest om venner og identitet, og min rolle er egentlig bare å være den trygge basen hans nå disse årene. Anonymkode: 180ae...1ac
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #9 Skrevet 21. juli 2023 En blanding. Jeg tvinger de ikke, men finner på gøye ting jeg kan invitere de med på. Feks serie eller film som de liker og vil se. Anonymkode: d17ec...6e1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #10 Skrevet 22. juli 2023 Alle tre tenåringer i huset blir invitert, men jeg tvinger de ikke. Noen dager ser jeg de såvidt og andre dager er de som limt til meg.. Anonymkode: 85f6e...662
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #11 Skrevet 22. juli 2023 Tvinger ikke til film eller felles aktivitet. Spiser middag sammen, resten klarer alle seg selv siden vi står opp til ulik tid- kun mannen i huset som er morgenfugl. Noen ganger vil eldstemann være med, andre ikke. Datteren på 14 er mer i stua med oss og med ut av huset. Ingen av barna får sitte inne en hel dag om det er fint vær. De tvinges ut av huset, hva de gjør er frivillig, men iblant må de klippe plenen. Et par ganger i uka drar de og trener. De er ute med venner om det er fint vær, men har to introverter så de trenger tidvis tid for seg selv om de har vært ute med venner en hel dag. Anonymkode: 646e6...577
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #12 Skrevet 22. juli 2023 Tvinger ikke, men vi spiser måltider sammen, driver ikke med matservering på rommet osv Anonymkode: 15f52...000
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #13 Skrevet 22. juli 2023 Lar de være i fred på rommet. Anonymkode: d47cc...cdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå