Gå til innhold

Ekser som er mye sammen etter at de er ferdige med hverandre.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om ekser som har felles barn som er mye sammen på høytider ferier o.l lignende. Har hverandre på alle sosiale medier der de kommenterer på hverandres bilder, selvom de har fått seg nye partnere?

Kom med din ærlige mening her.

Anonymkode: 2e6ee...66c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min er min beste venn. 

Det har rent mye vann under brua siden vi var sammen, og vi bor ikke på hjemstedet lenger. Det er få i nettverket som i det hele tatt vet at vi var sammen gjennom videregående og halve studietiden, og de få som har visst det har sikkert glemt det. Så vi får ikke noen reaksjoner på vennskapet. 

Han er fadder til barna mine. 

PS: I tilelle det er interessant, mannen min og dama hans vet godt om at vi var sammen i steinalderen.

Anonymkode: 58c59...6c4

• Liker 3
Gjest diddums
Skrevet

Når forholdet er helt over og avklart, et det bare bra at folk kan samarbeide godt om barn og ha det trivelig.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet? Hvis de fortsatt hadde villet være sammen så hadde de vært det. 

Anonymkode: 83880...2f5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er omgangsvenner med min eks som jeg har barn med. Vi hadde et dramafritt brudd, samarbeider godt ang barna og har mange felles venner. Ikke nødvendig å lage problemer som ikke finnes 😉 

Anonymkode: d4f34...f52

• Liker 4
Skrevet

Hva andre gjør?

Så lenge dem følger Kardemommeloven så er det vel greit.

Som betyr:

- Ingen press eller manipulasjon av en eks å være sammen slikt som beskrevet i HI. Må være et genuint felles interesse.

- Ikke kjør med falske påstander om at man fortsatt er familie etter samlivsbruddet. Nei, hvis mor og far ikke har et felles samliv, så er ikke dem i familie.

- Vær svært varsom med å involvere seg romantisk med nye personer.

- Hvis man involverer seg romantisk med nye personer, ikke press eller manipulere dem til å akseptere noe dem opplever som ugreit.

- Ikke driv med sosial ekskludering av nye partnere. Selvfølgelig skal nye partnere være velkomne og føle seg prioriterte.

Sånn omtrent tenker jeg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (10 minutter siden):

Hva andre gjør?

Så lenge dem følger Kardemommeloven så er det vel greit.

Som betyr:

- Ingen press eller manipulasjon av en eks å være sammen slikt som beskrevet i HI. Må være et genuint felles interesse.

- Ikke kjør med falske påstander om at man fortsatt er familie etter samlivsbruddet. Nei, hvis mor og far ikke har et felles samliv, så er ikke dem i familie.

- Vær svært varsom med å involvere seg romantisk med nye personer.

- Hvis man involverer seg romantisk med nye personer, ikke press eller manipulere dem til å akseptere noe dem opplever som ugreit.

- Ikke driv med sosial ekskludering av nye partnere. Selvfølgelig skal nye partnere være velkomne og føle seg prioriterte.

Sånn omtrent tenker jeg.

Skjønte ikke helt hvorfor kardemommeloven kom inn her?😅

Anonymkode: 29b33...8e6

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Skjønte ikke helt hvorfor kardemommeloven kom inn her?😅

Anonymkode: 29b33...8e6

"Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil."

Så da skal man ikke plage sin eks med mer fellesskap enn den ønsker.

Så skal man ikke plage egen eller eksens nye partner.

Selvfølgelig skal man ikke plage barna.

Så hvis man passer på dette, så kan man gjøre hva man vil.

Derfor Kardemommeloven, da jeg selv syns de "regler" som jeg skrev, er godt forankret i den loven.

Endret av Fremmed fugl
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Eksen min er min beste venn. 

Det har rent mye vann under brua siden vi var sammen, og vi bor ikke på hjemstedet lenger. Det er få i nettverket som i det hele tatt vet at vi var sammen gjennom videregående og halve studietiden, og de få som har visst det har sikkert glemt det. Så vi får ikke noen reaksjoner på vennskapet. 

Han er fadder til barna mine. 

PS: I tilelle det er interessant, mannen min og dama hans vet godt om at vi var sammen i steinalderen.

Anonymkode: 58c59...6c4

Så bra det fungerer for dere (ikke ironisk) :)

Jeg hadde steila fullstendig. Har fortalt kona at tidligere partnere får holde seg unna, men det er meg. Det var et krav før vi ble sammen.

Anonymkode: e5bd9...4bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av oss har nye partnere, men for oss er samarbeidet om barnet veldig viktig og uansett hva vi gjør hver for oss er barnets trivsel det viktigste. Det er også viktig for oss å vise barnet at selv om vi ikke er kjærester mer så kan vi være sammen som venner uten at det er dårlig stemning. Eksen er en av mine beste venner, han er også fortsatt en trygghet for meg og en jeg kan stole på hvis det skulle dukke opp noen vanskeligheter. Det hender vi finner på ting sammen alle tre også og det er (slik jeg oppfatter det iaf) hyggelig for alle parter. Spør om han ønsker å være med, har han lyst så sier han ja, har han ikke lyst så sier han nei - og det er helt greit. 

Anonymkode: 53d3d...f92

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker stort sett ingenting om hvordan andre ordner seg.

Hadde jeg lagt merke til ville jeg nok tenkt - så fint, så flott for ungene deres - eller liknende.

Anonymkode: 605c9...682

AnonymBruker
Skrevet

Ok - nå kjente jeg litt ordentlig godt etter  her.

Og kjenner at egentlig, så er det akkurat det jeg forventer av oppførsel fra folk som har barn sammen etter brudd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva tenker dere om ekser som har felles barn som er mye sammen på høytider ferier o.l lignende. Har hverandre på alle sosiale medier der de kommenterer på hverandres bilder, selvom de har fått seg nye partnere?

Kom med din ærlige mening her.

Anonymkode: 2e6ee...66c

Min helt ærlige mening er at det er helt naturlig.

Hverken min samboer eller far til hennes barn har det minste problem med det. De har samme gode vennskapet selv. Jeg har også blitt kjent med hennes eks. Veldig hyggelig fyr og en flott pappa.

Jeg hadde blitt langt mer skeptisk til å involvere meg med en som hadde et anstrengt/distansert forhold til sine barn sin far.

Anonymkode: 1305e...fb5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som idealsituasjonen for hvordan voksne folk bør oppføre seg etter et brudd. 

Anonymkode: c7836...433

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri i min villeste fantasi tenkt å feire noe som helst med min eks og far til barna våre. Han kan ryke og reise langt dit pepperen gror. Barna feirer heller ikke dager med han.

Ferier med han kommer heller aldri til å skje. Heldigvis slapp jeg å ha noe som helst med han å gjøre etter at vi ble skilt. 

AnonymBruker
Skrevet

Har det slik med eksen, og min nye kjæreste har det slik med sin eks. Fungerer godt for oss, er ikke så opptatt av hvordan andre gjør ting.

Anonymkode: bac51...214

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Eva-Lena skrev (14 minutter siden):

Jeg har aldri i min villeste fantasi tenkt å feire noe som helst med min eks og far til barna våre. Han kan ryke og reise langt dit pepperen gror. Barna feirer heller ikke dager med han.

Ferier med han kommer heller aldri til å skje. Heldigvis slapp jeg å ha noe som helst med han å gjøre etter at vi ble skilt. 

Om den eksen ikke fungerer som forelder, så er jo selvfølgelig ting annerledes. ❤️

Heldigvis er de fleste som skiller seg likeverdige foreldre idag :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Om den eksen ikke fungerer som forelder, så er jo selvfølgelig ting annerledes. ❤️

Heldigvis er de fleste som skiller seg likeverdige foreldre idag :)

Fungerte strålende som forelder frem til han flyttet til ei ny kjærring og hennes barn. Helt utrolig å oppleve den forvandlingen hos en person på bare noen få uker. Fra verdens beste pappa til en totalt fraværende. Hadde faktisk ikke trudd det var mulig om noen fortalte meg samme historie før jeg ble skilt.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde ikke funket for meg, fordi jeg ble utsatt for utroskap med en eks hele to ganger før. Jeg hadde avsluttet forholdet hvis mannen viste seg å være bestevenn og henge masse med eksen. Men det funker sikkert for mange andre. 

Anonymkode: 6f1c1...70c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...