Gå til innhold

Det er vanlig å finne seg en partner på jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig at folk som jobber sammen også blir kjærester. Dette er jo allmennkunnskap. Hvorfor er det da fortsatt så mange som blir sjokkerte når kollegaen sjekker dem opp?

Anonymkode: b94c4...4fb

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de enkelte det gjelder bare ikke likte tilnærmingen? Noen syns ikke noe om jobbflørting, andre syns det er greit. Tror ikke det er mulig at alle er enige. 

Anonymkode: 3fb2a...ee1

Skrevet

Problemet er at folk ofte har veldig forskjellig tolkning av andres intensjoner. Jeg har sjekket opp damer uten å være klar over selv at jeg prøvde meg før jeg ble slikket på drøvelen. Jeg har sett andre drive med skamløs sjekking, helt nytteløst, også har målet i etterkant sagt noe som 'hæ, var *hun* interessert i *meg*?'

AnonymBruker
Skrevet

Javel! Er det virkelig det?

Anonymkode: 1e538...1ce

AnonymBruker
Skrevet

Her får man høre at man ikke må bæsje på sin egen fot og sånn... ikke fyre oppved siden av peisen... ikke spise godteri med 4× så mange kalorier ol. Å sjekke opp folk på sin arbeidsplass var det 11 bud i bibelen som mangler: Du skal ikke se på din kollega med lange blikk og drømme om hen i ulike sex stillinger. Det er det Gud skulle ha sagt, men glemte. 🤷‍♀️

Anonymkode: b60e9...29f

Skrevet

I eldre alder har en planer om å bli på arbeidsplassen ved fast jobb over tid. Det er derfor ikke så lurt å finne partnere på jobb. Det beste er å finne noen tilfeldig selv, utenfor institusjoner som jobb etc.

Skrevet

Ja, det er vanlig. Jeg kjenner mange par som fant hverandre på jobb.

Det er ikke noe problem så lenge man er litt ryddig.

Skrevet

Jeg synes også dette er en litt vanskelig nøtt. Vi er inne i en tid der vi er svært vare for alt sjekking på arbeidsplassen for å unngå ubehageligheter, samtidig som vi vet at en del finner hverandre på slike arenaer. Legger en til at mange virker lei av "sjekkeapper" og lignende, og virker å ønske seg tilbake til mer sjekking utenfor "kjøttmarkedene", samtidig som det kjøres kampanjer for å få slutt på nettopp slik kontakt utenfor nevnte "kjøttmarkeder" er vi inne i et ganske komplekst landskap. 

Gjest Adobyen
Skrevet

Ikke det beste for arbeidsmiljøet   

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er vanlig at folk som jobber sammen også blir kjærester. Dette er jo allmennkunnskap. Hvorfor er det da fortsatt så mange som blir sjokkerte når kollegaen sjekker dem opp?

Er det? Jeg er ikke enig. 

Anonymkode: 59285...063

AnonymBruker
Skrevet

Man finner hverandre, det er vanlig, at det utvikler seg naturlig over tid.

Det du kaller "sjekke opp" er ufint, og faller inn under metoo begrepet. 

Anonymkode: ddcdd...293

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lærte å ikke skite i eget reir på vgs. Ligger unna flørt på jobben.

Anonymkode: a1875...63e

AnonymBruker
Skrevet

Dette var vel vanlig før metoo og villebarepratelitt, i dag er det mye mindre akseptert.

Anonymkode: 4c9f8...0d0

AnonymBruker
Skrevet

Helt uaktuelt uansett

Anonymkode: 935d4...b89

Skrevet
herzeleid skrev (41 minutter siden):

Jeg synes også dette er en litt vanskelig nøtt. Vi er inne i en tid der vi er svært vare for alt sjekking på arbeidsplassen for å unngå ubehageligheter, samtidig som vi vet at en del finner hverandre på slike arenaer. Legger en til at mange virker lei av "sjekkeapper" og lignende, og virker å ønske seg tilbake til mer sjekking utenfor "kjøttmarkedene", samtidig som det kjøres kampanjer for å få slutt på nettopp slik kontakt utenfor nevnte "kjøttmarkeder" er vi inne i et ganske komplekst landskap. 

Jeg tror folk har litt panikk "overkompenserer" litt.

#metoo sakene handlet om sjefer som utnyttet stillingen til å få sex eller alle som trakasserer kvinner som er uinteressert.

Det har aldri vært en #metoo sak at to på samme nivå i et firma blir sammen. Heller ikke flørt mellom folk på samme nivå så lenge man følger normal folkeskikk og tar hint.

Jeg synes fokuset på problemer er overdrevet. Det har blitt mange par på min arbeidsplass gjennom årene. Det må være en av de vanligste stedene å finne en partner der hvor man har mange ansatte av begge kjønn. (Forskning f.eks).  Ikke så rart, for man blir jo godt kjent. Det har aldri vært et problem. Heller ikke etter at det er slutt. Folk er da voksne.

Kameratskap og allianser mellom folk som ikke er kjærster kan være minst like problematisk. I praksis har jeg opplevd det som et større problem.

• Liker 2
Skrevet
Isambard skrev (36 minutter siden):

Jeg tror folk har litt panikk "overkompenserer" litt.

#metoo sakene handlet om sjefer som utnyttet stillingen til å få sex eller alle som trakasserer kvinner som er uinteressert.

Det har aldri vært en #metoo sak at to på samme nivå i et firma blir sammen. Heller ikke flørt mellom folk på samme nivå så lenge man følger normal folkeskikk og tar hint.

Jeg synes fokuset på problemer er overdrevet. Det har blitt mange par på min arbeidsplass gjennom årene. Det må være en av de vanligste stedene å finne en partner der hvor man har mange ansatte av begge kjønn. (Forskning f.eks).  Ikke så rart, for man blir jo godt kjent. Det har aldri vært et problem. Heller ikke etter at det er slutt. Folk er da voksne.

Kameratskap og allianser mellom folk som ikke er kjærster kan være minst like problematisk. I praksis har jeg opplevd det som et større problem.

Du har nok rett i det, og de fleste skjønner nok at en ikke trenger å være så livredd kontakt selv om enkelte ønsker at det skal være slik. Jeg tror likevel en "presser" flere over i "kjøttmarkedene" når en problematiserer kjærlighetsrelasjoner på arbeidsplassen, og andre dagligdagse arenaer for den del. En ytterligere kompliserende faktor er jo at de aller færreste relasjoner er helt like eller "jevnbyrdige", særlig ikke på en arbeidsplass, og at kvinner gjerne synes det er attraktivt om han er "bedre" enn henne. En viss grad av skjevhet kommer vi dermed antagelig ikke unna, og må kanskje heller lære oss å leve med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har du statistikk på dette?

Anonymkode: 97a58...334

Skrevet

Allmennkunnskap ..? Jeg kjenner absolutt ingen som har møtt sin partner på jobb. Sier ikke at det aldri skjer, men vet ikke helt om jeg kjøper premisset i HI.

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig vanlig når man er ung, deltidsjobber, sommerjobber etc., men når man skal være et sted over lang tid, kanskje resten av livet, er det noe man unngår. Dette er jo fordi jobb er et sted man er "tvunget" til å være. Å bli sjekket opp hver dag da, er jo litt kleint da!

Skrevet

Hvem faen gidder kollega, det blir jo bare spetakkel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...