Gå til innhold

Hvor lenge fungerer leveren når den er full av kreftsvulster?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min venn har leveren full av kreftsvulster, men merker ingenting til det.

Kreften er uhelbredelig/ stadie 4, og det er ingenting å gjøre med siden cellegift ikke vil virke.

Min venn er i fin form, har mye energi og har ingen symptomer, trener to ganger daglig og faster/ketogen kost med et spisevindu mellom kl 18-20 daglig.

Jeg har ikke turt å spørre han hva legene har sagt, men jeg lurer på hvor lenge en godt trent kropp kan holde koken når leveren er full av svulster?

Han er 52 år.

Anonymkode: 2fd27...da0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig å si, men da jeg hadde kreft i leveren (uten symptomer) sa legene at jeg høyst sannsynligvis hadde under et år igjen uten behandling.

Anonymkode: ba03a...24d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min venn har leveren full av kreftsvulster, men merker ingenting til det.

Kreften er uhelbredelig/ stadie 4, og det er ingenting å gjøre med siden cellegift ikke vil virke.

Min venn er i fin form, har mye energi og har ingen symptomer, trener to ganger daglig og faster/ketogen kost med et spisevindu mellom kl 18-20 daglig.

Jeg har ikke turt å spørre han hva legene har sagt, men jeg lurer på hvor lenge en godt trent kropp kan holde koken når leveren er full av svulster?

Han er 52 år.

Min mor hadde det og fikk beskjed om ca et år, max. Hun døde etter 7 mnd. 

Anonymkode: 7ba68...b20

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig å si, men da jeg hadde kreft i leveren (uten symptomer) sa legene at jeg høyst sannsynligvis hadde under et år igjen uten behandling.

Han har ikke leverkreft, men spredning til leveren og det er metastasene der som ikke slutter å vokse.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Er du frisk nå?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Min mor hadde det og fikk beskjed om ca et år, max. Hun døde etter 7 mnd. 

Anonymkode: 7ba68...b20

Hvor gammel var hun?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er du frisk nå?

Ts

Jeg ble helt kreftfri, men jeg fikk cellegift som virket uvanlig bra og fjernet en del av leveren kirurgisk. Men tidsperspektivet var noe legene informerte meg om når jeg spurte hvor lenge jeg kunne leve uten behandling.

Veldig trist å høre om vennen din :hjerte:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ble helt kreftfri, men jeg fikk cellegift som virket uvanlig bra og fjernet en del av leveren kirurgisk. Men tidsperspektivet var noe legene informerte meg om når jeg spurte hvor lenge jeg kunne leve uten behandling.

Veldig trist å høre om vennen din :hjerte:

Det er fantastisk at du er kreftfri ❤️

Han skal vurderes av Ekspertpanelet for å finne ut om det er noen studier i Norge eller utlandet som kan være aktuelle, men det vil kun være livsforlengende.

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er fantastisk at du er kreftfri ❤️

Han skal vurderes av Ekspertpanelet for å finne ut om det er noen studier i Norge eller utlandet som kan være aktuelle, men det vil kun være livsforlengende.

Ts

Håper han kvalifiserer og at medisinen som skal prøves ut er ekstremt effektiv.

Huff, det er forferdelig tungt å gjennomgå noe sånt. Går det bra med psyken hans, og med dere rundt? Jeg fikk nok en form for ptsd som jeg måtte ta tak i, både for å ta vare på min egen psykiske helse og for å få immunforsvaret til å fungere optimalt. Stress er en enorm påkjenning for kroppen. Ta vare på dere selv.

AnonymBruker
Skrevet

Min mor fikk diagnosen sent, stadie 4, men det var ca to mnd etter symptomer med smerter i magen/ryggen. Forsøkte cellegift nesten to mnd uten respons. Hun døde tre uker etter at behandling stoppet. 

Anonymkode: e81b3...252

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Håper han kvalifiserer og at medisinen som skal prøves ut er ekstremt effektiv.

Huff, det er forferdelig tungt å gjennomgå noe sånt. Går det bra med psyken hans, og med dere rundt? Jeg fikk nok en form for ptsd som jeg måtte ta tak i, både for å ta vare på min egen psykiske helse og for å få immunforsvaret til å fungere optimalt. Stress er en enorm påkjenning for kroppen. Ta vare på dere selv.

Nå går det bedre psykisk med han, men i fjor slet han mye når han trodde at svulstene var på vei bort fordi han hadde følt seg så bra lenge, men så viste ct bildene at uansett hvor sunt han spiste og hvor mye han trente så vokste de.

Jeg har vært hans faste støtte og jeg har vært ganske nedkjørt, men har ikke vist det til han før nå.

Det er tøft for de som står rundt også.

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min mor fikk diagnosen sent, stadie 4, men det var ca to mnd etter symptomer med smerter i magen/ryggen. Forsøkte cellegift nesten to mnd uten respons. Hun døde tre uker etter at behandling stoppet. 

Anonymkode: e81b3...252

Han fikk diagnosen stadie 4 for to år siden og har fått cellegift og stråling, men har omtrent ikke hatt symptomer fordi han er sprek og spiser sunt, så regner med han lever lenger pga det, men en dag sier det vel stopp.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå går det bedre psykisk med han, men i fjor slet han mye når han trodde at svulstene var på vei bort fordi han hadde følt seg så bra lenge, men så viste ct bildene at uansett hvor sunt han spiste og hvor mye han trente så vokste de.

Jeg har vært hans faste støtte og jeg har vært ganske nedkjørt, men har ikke vist det til han før nå.

Det er tøft for de som står rundt også.

Ts

Har dere noen å snakke med? Da mener jeg hver for dere.

Det er forferdelig tungt å alltid skulle være 'den sterke'. Jeg skjønner at det har vært, og er, viktig å støtte ham, men du fortjener noen som støtter deg du også. Alvorlig sykdom tar så mye plass og da er det lett å glemme at du også har rett til å ta opp plass i ditt eget liv.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har dere noen å snakke med? Da mener jeg hver for dere.

Det er forferdelig tungt å alltid skulle være 'den sterke'. Jeg skjønner at det har vært, og er, viktig å støtte ham, men du fortjener noen som støtter deg du også. Alvorlig sykdom tar så mye plass og da er det lett å glemme at du også har rett til å ta opp plass i ditt eget liv.

Han har psykolog, mens jeg snakker en del med en kompis som har hatt kreft selv og blitt frisk.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har psykolog, mens jeg snakker en del med en kompis som har hatt kreft selv og blitt frisk.

Ts

Så bra at du har noen å snakke med. Ha lav terskel for å ta kontakt med psykolog eller lignende selv hvis du kjenner at du er veldig nedkjørt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...