AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Skrevet 21. juli 2023 Min kjære og jeg har vært sammen 2,5 år, begge har barn fra tidligere. Det jeg stusser over er at han ofte henger med x og barna. Både i juleferien, høstferien og tidligere sommerferie har de altså funnet på ting sammen. Dratt på dagsturer osv. Nå neste helg skal de dra sammen til en dagstur til Sverige. Er dette normalt egentlig? Jeg og barnas far finner aldri på noe uten om skoleavsluttninger/skolesamlinger. Ellers har vi hvert vårt liv og samarbeider kun om barna. Vi er begge i 40årene. Anonymkode: 2bbd2...199
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #2 Skrevet 21. juli 2023 Er absolutt ikke normalt. Er som oftest en barnemor som ikke klarer å gi slipp på det de engang hadde sammen. Har vært gjennom det samme med min kjæreste og ba han bestemme seg for om han ville leke familieliv med sin ex eller fokusere på vårt, heldigvis skjønte han det selv. Anonymkode: d092d...1ee 2 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #3 Skrevet 21. juli 2023 Så fint for barna! Anonymkode: ebf20...f43 20 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #4 Skrevet 21. juli 2023 Jeg feirer jul og 17 mai osv med min eks. Hender vi gjør andre ting sammen hvor det er fint med to voksne som passer på. Vi er ferdig med hverandre, men er venner. Jeg har skilte foreldre selv, som begge har nye samboere over flere tiår. De kan fortsatt finne på å henge sammen. Fint for barna tenker jeg. Anonymkode: 82b90...e05 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #5 Skrevet 21. juli 2023 Mine svigerforeldre ble skilt i 1985, og finner enda på ting med barn og barnebarn. De er begge gift og har fått to barn hver siden. Min mann og barna våre setter stor pris på det. Anonymkode: 5c480...da6 5 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #6 Skrevet 21. juli 2023 Jeg er 40 nå, og foreldrene mine gjør det enda. Annenhver julaften er de begge hos min søster fordi svigerforeldrene til min søster har en greie med at om de inviterer andre så kommer de ikke. Derimot furter de høylydt til alle de kjenner om at de blir fratatt muligheten til å være sammen med barnebarna. Så for å kunne være sammen med barnebarna i jula tropper de opp alle våre fire foreldre samlet, mor og stefar og far og stemor, til julemiddagen når det er deres tur. Og dermed kommer de også i samlet tropp til meg neste jul. Far og svigermor arrangerte ett år, stemors datter som bor i utlandet var hjemme med mann og tre barn. Både min svigermor og min mor og stefar var også der. Det var "heldigvis" svigers-år hos søsteren min. Jeg var innom hytta til min far i forrige uke, der var min mor og stefar på besøk. Far var der riktignok ikke, han var på jobb. Min stemor inviterte med seg slik at hun hadde selskap. De har også reist på cruise sammen en gang og jeg vet de treffes jevnlig uten noen spesiell grunn. De har felles interresser og trives godt sammen. Det var gnisninger da jeg var tenåring og bruddet var ferskt, men de beit det i seg og arrangerte konfirmasjonene sammen uten ustemning og var sammen alle høytider så lenge det var naturlig at vi døtre kom hjem til jul. Det var da nye partnere kom inn da jeg var i 20-åra forholdet ble såpass bra at de gjerne tilbringer tid sammen uten oss barna, og da de fire ble besteforeldre sammen ble de bestiser. Og begynte altså på nytt å feire julen sammen. Anonymkode: 04782...f81 5 1
Snok1 Skrevet 21. juli 2023 #7 Skrevet 21. juli 2023 Det spiller vel ingen rolle hvor vanlig det er eller ikke. De liker å gjøre dette, og det kan du respektere eller la være. Du har vel ikke tenkt på å protestere? 8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #8 Skrevet 21. juli 2023 Om de klarer det, så er det jo utrolig fint for ungene. Vet mange som passer på at de innimellom spiser middag sammen ved henting, gjør en aktivitet sammen med ungene. Gjør veldig godt for ungene å se at foreldrene er greie med hverandre og en er litt familie selv om de ikke bor sammen. For barna er jo mor og far hovedfamilien deres, selv om foreldrene etablere seg på nytt, med nye partnere. Anonymkode: 66e71...248 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #9 Skrevet 21. juli 2023 Snok1 skrev (5 minutter siden): Det spiller vel ingen rolle hvor vanlig det er eller ikke. De liker å gjøre dette, og det kan du respektere eller la være. Du har vel ikke tenkt på å protestere? Hvorfor skal hun ikke protestere på det hvis det ikke føles naturlig for trådstarter? Anonymkode: d092d...1ee 2 3
Snok1 Skrevet 21. juli 2023 #10 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor skal hun ikke protestere på det hvis det ikke føles naturlig for trådstarter? Anonymkode: d092d...1ee Det er svært kontraproduktivt å gå inn i et forhold med å endre gode rutiner som har fungert fint. Man skal respektere den gamle familien sine vaner. Alternativt kan man deoppe forholdet of finne en partner uten barn. Lett som en plett! 8 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #11 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Så fint for barna! Anonymkode: ebf20...f43 Ja, kjempefint!! Håpet om at mamma og pappa flytter sammen igjen fornyes hver gang. Anonymkode: 5a8e7...c52 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #12 Skrevet 21. juli 2023 Vi gjør enkelte ting sammen fortsatt. Jul/nyttår, 17. mai, bursdager og sommerferie. Det er litt fordi begge har familie langt unna vi ikke orker reise til, og ungene ville blitt triste om én av oss satt alene (personlig gjør det meg ikke noe). 17. mai er som regel for å se barna i toget, av og til spiser vi sammen. Sommerferien er litt økonomi (billigere å dra alle sammen sammen enn to utenlandsferier), vi funker bra på tur, han er sjåfør om vi leier bil… Ingen har ny kjæreste, ellers hadde det sikkert blitt avviklet litt etter hvert. Jeg kommer ikke til å klamre meg til noe av det, men synes det er hyggelig så lenge det funker. Han må gjerne ta med ny partner på alt om han finner noen, tror gan ville syntes det ble kleint om det var motsatt (eller kanskje han hadde overrasket 😄). Anonymkode: 8e90a...ef8 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #13 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja, kjempefint!! Håpet om at mamma og pappa flytter sammen igjen fornyes hver gang. Anonymkode: 5a8e7...c52 Og blir jo ordentlig stas for stemor/stefar for hver gang også! Anonymkode: d092d...1ee 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #14 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og blir jo ordentlig stas for stemor/stefar for hver gang også! Anonymkode: d092d...1ee DETTE. Anonymkode: c38eb...137 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #15 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja, kjempefint!! Håpet om at mamma og pappa flytter sammen igjen fornyes hver gang. Anonymkode: 5a8e7...c52 Det opplevde jeg aldri, hverken som barn eller nå som voksen. Foreldrene mine funker sammen når de ikke er sammen, tiden da de var et par er det ingen av oss som ønsker en reprise av. Anonymkode: 04782...f81 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #16 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så fint for barna! Anonymkode: ebf20...f43 Fint for barna ja. Men når en mann velger å involvere seg med en annen partner så bør han også ta hensyn til at hun synes det er vondt at de fortsatt leker «samlet familie». Det er ikke sånn at man føler seg så inkludert da, og kan gjøre veldig vondt, selvom det tydeligvis er tabu å skrive om det her på forumet. Anonymkode: c38eb...137 1 8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #17 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og blir jo ordentlig stas for stemor/stefar for hver gang også! Anonymkode: d092d...1ee Mine steforeldre liker både hverandre og foreldrene mine. Jeg tenker at man ikke går inn i et forhold med noen som tilbringer tid med ekspartner uten å være komfortabel med situasjonen. Å gå inn i noe sånt med mål om å endre er rett og slett både dumt og slemt. Anonymkode: 04782...f81 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #18 Skrevet 21. juli 2023 Har en bekjent som er masse sammen med eksen og deres felles barn som bor fast hos henne. De er sammen i ferier, reiser på ferier, er sammen i helger noen ganger og gjør en del felles. Mistenker jo og at de er litt friends with benefits... Merkelig nok har ingen av dem fått seg ny partner enda det er mange år siden bruddet. Det er en veldig effektiv måte å få en hver ny partner til å skygge banen tenker jeg. Anonymkode: 4e515...21b 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #19 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mine steforeldre liker både hverandre og foreldrene mine. Jeg tenker at man ikke går inn i et forhold med noen som tilbringer tid med ekspartner uten å være komfortabel med situasjonen. Å gå inn i noe sånt med mål om å endre er rett og slett både dumt og slemt. Anonymkode: 04782...f81 Om det er greit for dem så betyr det ikke at det er greit for andre. Respekt skal være gjensidig. Personen med barn må også ta hensyn til at den nye personen som kommer inn i familien, og ikke bare omvendt. Anonymkode: c38eb...137 3 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #20 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fint for barna ja. Men når en mann velger å involvere seg med en annen partner så bør han også ta hensyn til at hun synes det er vondt at de fortsatt leker «samlet familie». Det er ikke sånn at man føler seg så inkludert da, og kan gjøre veldig vondt, selvom det tydeligvis er tabu å skrive om det her på forumet. Anonymkode: c38eb...137 Enig! Anonymkode: d092d...1ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå