Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det mange som opplever å ha relativt like fødsler, graviditet som mor/søster andre kvinner i familien?

Tenker spesielt på:

- Svangerskap

- Fødsel (før/etter termin)

- størrelse på baby

Endret av Første1995
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg, søstern min og moren min var det ekstremt ulikt når det gjaldt både graviditet, fødsel og størrelse på baby .

Anonymkode: 289c4...52c

AnonymBruker
Skrevet

Mormor, min tante på morssiden og jeg kastet opp daglig gjennom svangerskapene, min mor og søster var i god form.

Svangerskapslengden har ikke vært lik. Jeg fødte mine i begynnelsen av uke 40, min mor og søster fødte i slutten av uke 41 og mormor fødte prematurt (svangerskapslengden var nok mer usikker da, men babyene var rundt 1,5 kg).

Fødselsforløp har vært ganske likt. Alle har hatt raske fødsler. Min mor hadde mye komplikasjoner, og opplevde sine fødsler som fæle, resten syns det gikk raskt og lett.

Størrelse på babyene var ikke lik. Mormors, bittesmå, min mors veldig små til å være over termin (alle under 3 kg), mine gjennomsnittlige (ca. 3.5), søsters og tante alle over 4 kg.

Anonymkode: 6dd3d...072

AnonymBruker
Skrevet

Moren min hadde relativt ukompliserte svangerskap. Hun fødte to uker etter termin, og vi var begge over fire kg da vi ble født. Langvarige fødsler som endte med hhv keisersnitt og vakuum.

Søsteren min var kvalm hele første svangerskap, kvalm store deler av neste og fikk svangerskapsdiabetes. Fødte begge to ved termin (en dag før/etter). Raske og ukompliserte fødsler. Barn på 3,5 kg.

Jeg hadde et helt ukomplisert svangerskap uten plager. Fødte tre uker før termin, keisersnitt pga seteleie. Barnet var 2,5 kg.

Så nei, ikke spesielt likt. Vi var ca. like gamle i våre svangerskap (jeg var eldst med mitt første).

Anonymkode: 8b130...346

AnonymBruker
Skrevet

Mamma har født 3 store babyer. Nå har jeg bare ett barn, foreløpig. Men hun var også stor ved fødsel. Ca like stor som jeg var. Samboeren min og hans søsken var små da de ble født. Så der her må jeg ha etter min mor! 

Å sammenligne min mors første fødsel med min blir ikke så lett, da mamma ble satt i gang pga stort barn. Jeg ble satt I gang pga overtid. Ellers måtte vi begge få ut ungen med sugekopp.

Anonymkode: 48f1e...3b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...