AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Del Skrevet 21. juli 2023 (endret) For ca en halvtime siden lå jeg i sofaen og hadde karamell sukkertøy i munnen, i det jeg tok tungen mot gjekselen for å prøve å presse bort popkorn rester fikk jeg sukkertøy ned i halsen. Jeg fikk helt panikk, var helt grusomt, er helt skjelven enda, må bare skrive får å prøve å roe ned. Jeg fikk den opp ved å legge hodet ned mot gulvet mens kroppen var i sofaen, etter en stund kom den ut. dette er det verste jeg har opplevd, trodde jeg rett og slett skulle dø, dette unner jeg ikke selv min verste fiende å oppleve. skal aldri mer forsøke å fjerne noe fra tennene mens jeg har andre ting i munnen, det er livsfarlig Anonymkode: adcd4...71e Rettet opp skrivefeil for å unngå flere avsporinger. Perelandra, mod. Endret 24. juli 2023 av Perelandra 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 21. juli 2023 #2 Del Skrevet 21. juli 2023 Ok. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #3 Del Skrevet 21. juli 2023 Har gjort nesten det samme, og det var helt forferdelig 😳 Jeg fikk hjelp, da. Kan ikke forestille meg hvordan det er hvis man er alene... Så godt det gikk bra❤️ Anonymkode: 1345d...dee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #4 Del Skrevet 21. juli 2023 Sukkertøy. Jeksel. Popcornrester. Utover det; ikke ligg og spis. Dette trodde jeg man lærte i barnehagealder. Anonymkode: e9a87...230 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #5 Del Skrevet 21. juli 2023 Så bra det gikk godt ❤️ Anonymkode: 4eb7b...c9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #6 Del Skrevet 21. juli 2023 Ok Anonymkode: a3b92...fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #7 Del Skrevet 21. juli 2023 Så ekkelt, godt at det gikk bra 🥰 Anonymkode: dfb50...6fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #8 Del Skrevet 21. juli 2023 😱 Så bra du fikk den ut. Det finnes en variant av heimlisc-manøveren man kan gjøre på seg selv, det burde egentlig være bedre kjent. Jeg husker den ikke helt, men tror man skal dunke seg mot en sofarygg eller noe slikt. Omtrent som det du gjorde, tror jeg. Anonymkode: f0562...cda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 21. juli 2023 #9 Del Skrevet 21. juli 2023 Alle burde lære seg seg Heimlichs manøver for voksne og barn for å vite hva som må gjøres hvis du er vitne til hva TS opplevde. https://sml.snl.no/Heimlichs_manøver Alene ved slike opplevelser er det 113 som gjelder om mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 21. juli 2023 #10 Del Skrevet 21. juli 2023 Hareena skrev (Akkurat nå): Alle burde lære seg seg Heimlichs manøver for voksne og barn for å vite hva som må gjøres hvis du er vitne til hva TS opplevde. https://sml.snl.no/Heimlichs_manøver Alene er det vanskeligere, men 113 gjelder alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #11 Del Skrevet 22. juli 2023 4 hours ago, Hareena said: Alle burde lære seg seg Heimlichs manøver for voksne og barn for å vite hva som må gjøres hvis du er vitne til hva TS opplevde. https://sml.snl.no/Heimlichs_manøver Alene ved slike opplevelser er det 113 som gjelder om mulig. Hvis man har noe i luftrøret får man vel ikke alltid til å snakke? Kanskje kan man ringe og håpe de skjønner at de må prøve å finne ut hvem som ringer og dra dit for å hjelpe, men er man uheldig tror de kanskje at det er noen som har ringt ved et uhell, og dermed stopper hjelpen der. Men det finnes ting man kan gjøre om man setter noe i halsen og er alene. Absolutt alle burde lære seg det. Det er minst like viktig å vite hvordan man kan prøve å redde seg selv, som å vite hvordan man redder noen andre. Og dette burde alle sammen tenke godt over nå mens vi ikke er i en panikksituasjon, men er rolige nok til å sette oss skikkelig inn i det og forhåpentligvis huske det. Gjerne øv på en forsiktig måte, vær bevisst på hva du kan gjøre i hjemmet ditt om du setter noe i halsen der og er alene. Jeg har gått inn for å spørre alle mine nærmeste om de vet hva de skal gjøre om de har satt fast mat i halsen og er alene. Synes det er noe alle burde gjøre. Trikset er nemlig å tvinge luft ut av lungene dine på en rask og sterk måte, akkurat som når det er noen andre som hjelper deg med å få ut maten. For eksempel kan man kaste seg selv over en stolrygg eller kjøkkenbenk, eller bare prøve å presse hardt inn i magen med knyttneven (Heimlich-manøveren), slå hele overkroppen hardt i en vegg (det blir som om noen slår en på ryggen), eller dette trikset: Anonymkode: be1ad...6bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøvftta Skrevet 22. juli 2023 #12 Del Skrevet 22. juli 2023 Holdt på å kvele meg selv med en dårlig tygd kanel griffel en gang. Fort gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 22. juli 2023 #13 Del Skrevet 22. juli 2023 Sånt ekke no særlig var ute og spiste og tante satte en kjøttbeta i halsen biff må tygges sa de på restauranten håper det går bra med deg ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #14 Del Skrevet 23. juli 2023 Det der har jeg og gjort. Var ute å gikk tur med hunden mens jeg hadde en mentos i munnen. Plutselig "glei" mentosen ned i svelget og satte seg fast noen sekunder. Fikk helt panikk, var helt alene. Klarte å hoste den opp, men kjente på umiddelbar dødsangst der og da. I ettertid slet jeg litt med å spise noe som helst "sånt" igjen. Er veldig trygg på at man aldri bør gjøre andre ting mens man spiser. Anonymkode: f106d...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 23. juli 2023 #15 Del Skrevet 23. juli 2023 Av trådens tittel trodde jeg du satte sokker i halsen, og holdt på å dø pga tøyet i halsen. Men sikkert skummelt med sukkertøy i halsen, eller karamell, som i ditt tilfelle (karameller er ikke sukkertøy). Jeg spiser ikke slikt liggende, fordi jeg ikke vil risikere å sette noe i halsen. Men du vet nå du ikke skal gjøre det igjen. Håper det går bra i fremtiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 24. juli 2023 #16 Del Skrevet 24. juli 2023 Tråden er ryddet for latterliggjøring, tull, brukerdebatt og avsporinger Skrivefeil i tittel og hovedinnlegg er rettet opp for å unngå nye avsporinger. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå