Rosa Sløyfe Skrevet 21. juli 2023 #1 Skrevet 21. juli 2023 Faren min har brusdag snart og da tenkte jeg og lage en gavekurv med mat siden han har litt dårlig råd så da hadde det vært fint med gode forslag på hva jeg skal fylle i den kurven takk for svar kan ikke være noe godteri siden han har diabetes
Million Skrevet 21. juli 2023 #2 Skrevet 21. juli 2023 Er dette ikke noe du er bedre på enn fremmede på internett? Du kjenner jo faren din og vet hva han liker og hva han spiser. Min egen far er veldig glad i røkelaks og spiser det ofte på brødskivene. Men det er jo håpløst å foreslå det hvis din far ikke liker fisk, for eksempel. 1
Ullvott Skrevet 21. juli 2023 #3 Skrevet 21. juli 2023 Her er noen forslag. Det er jo ikke sikkert alle tingene passer for ham, men kanskje du får noen idéer til hva du kan kjøpe, og kanskje det gir deg idéer om andre ting i tillegg: kaffe og te syltetøy en god spekepølse, eller et helt fenalår om du vil, og godt flatbrød konfekt en god ost frukt en flaske vin, cider eller øl fra polet hvis han setter pris på alkohol sild (tomatsild, sennepssild eller liknende) Til en matkurv ville jeg valgt kortreiste eller litt mer eksklusive varemerker hvis mulig. Jeg ville også prøvd å "komponere" kurven på en litt helhetlig måte, for eksempel med drikkevarer som passer sammen med noe av det spiselige. 1
Rosa Sløyfe Skrevet 21. juli 2023 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2023 jeg spørr jo fordi jeg ikke vet hva jeg skal kjøpe, jeg vil kjøpe mest mulig til han siden han har dårlig råd men jeg er jo ikke rik heller jeg har ikke så god råd selv så jeg tenkte og kjøpe for ca 500 kr jeg vet at han ikke er en kresen person, god til og lage mat og kreative
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #6 Skrevet 21. juli 2023 Dersom han liker godteri, kan det være en idé å kjøpe noe diabetesvennlig godteri han kanskje ikke har hørt om. Fribol drops selges på apotek, og påvirker ikke blodsukkeret. Anonymkode: 99af0...203
Eneri Skrevet 21. juli 2023 #7 Skrevet 21. juli 2023 Hvis han har dårlig råd, så er det kanskje ting han liker godt å spise/drikke som han ikke tar seg råd til å kjøpe? Er dette noe du kan kjøpe til ham? Hva hvis du baker grove rundstykker, kjøper spekepølse og annet godt pålegg? Samt lite-øl som vel er diabetesvennlig.
Rosa Sløyfe Skrevet 21. juli 2023 Forfatter #8 Skrevet 21. juli 2023 Eneri skrev (2 minutter siden): Hvis han har dårlig råd, så er det kanskje ting han liker godt å spise/drikke som han ikke tar seg råd til å kjøpe? Er dette noe du kan kjøpe til ham? Hva hvis du baker grove rundstykker, kjøper spekepølse og annet godt pålegg? Samt lite-øl som vel er diabetesvennlig. jeg har pleide og kjøpe pølser som han syns er gode men da får jeg ikke kjøpt så mye mer siden buskjett ikke er så stort og jeg føler ikke det er dyre gaver han tenger eller ønsker seg han har alltid vært en enkel man som drikker for eks pulverkaffe.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #9 Skrevet 21. juli 2023 Rosa Sløyfe skrev (32 minutter siden): jeg har pleide og kjøpe pølser som han syns er gode men da får jeg ikke kjøpt så mye mer siden buskjett ikke er så stort og jeg føler ikke det er dyre gaver han tenger eller ønsker seg han har alltid vært en enkel man som drikker for eks pulverkaffe. Om han drikker pulverkaffe, kjøper du pulverkaffe. Så kan du kjøpe vanlig spekeskinke, syltetøy uten sukker og et godt brød, en pose med nøtter og ett par mini-flasker konjakk som han kan ha til kaffen sin. Da har du en super gave på rundt 500kr. Med litt hverdagsmat og litt ekstra kos som han kanskje ikke unner seg så ofte. Anonymkode: 86aa4...664 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå