Gå til innhold

Dårlig humør etter dupp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

2,5-åringen strever voldsomt med dagsovingen for tiden. Eller det vil si, selve sovingen går supert. Barnet vil gjerne duppe, kan spør om det selv. Men etter dupp er det hyl og skrik i lang tid, uansett lengde på duppen. 30min, 1t, 1,5t, 2t. Spiller ingen rolle, det er like grusomt å bli vekket og vil bare sove videre. Ikke ha mat, ikke kos, ikke leke, ingenting. Tar vi barnet med ut bare løper hen tilbake og står ved senga og hyler om å få legge seg igjen.

De dagene dupp ikke er nødvendig går ofte mye bedre. Prøver noen dager å holde barnet oppe, men blir jo trøtt og sliten.

Altså... hva gjør man? Kan man vekke på en måte som ikke er så raserifremkallende?😅 

Anonymkode: 560a5...e38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan man vekke på en måte som ikke er så raserifremkallende?😅

Må du vekke? 

Anonymkode: 7147b...cc0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sett på kul barnemusikk og la barnet våkne selv av lyden og bli nysgjerrig på hva som skjer? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må du vekke? 

Jeg tror det? Ellers blir det mange timer med dupp og deretter forsinket leggetid til kvelden 😕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det? Ellers blir det mange timer med dupp og deretter forsinket leggetid til kvelden 😕

Mine kunne sove:

til 08.00

hvil 11-14

natta 19-08

Anonymkode: 08841...bc3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sett på kul barnemusikk og la barnet våkne selv av lyden og bli nysgjerrig på hva som skjer? 

Har ikke prøvd det høyt inne på rommet. Men sover tungt og våkner ikke av musikk fra andre rom. Har prøvd å sette på musikk etter vekking men blir rasende av det😅 Kanskje jeg skal prøve å bare sette på noe og se hvor lang tid det tar før barnet våkner av det. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mine kunne sove:

til 08.00

hvil 11-14

natta 19-08

Anonymkode: 08841...bc3

Ved 2,5års alder? Tror det blir for mye, lenge siden barnet kunne sove så mye og likevel sovne lett til kvelden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Må du vekke? 

De fleste vil slite enormt med nattesøvnen om de får sove alt for mye om dagen, så ja, for de fleste vil vekking være nødvendig om ungen ikke våkner av seg selv etter passe tid. Nattesøvnen er viktig.

Ta: sånn var begge våre også. Var ikke noe som hjalp, men var motivasjon til å droppe hele dagsovingen..

Anonymkode: 1930a...265

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde droppet soningen. Mange er klare for det i den alderen.

Heller litt trøtt og sliten unge man må underholde litt ekstra en time om kvelden enn en sur unge i timesvis etter dupp. De fleste er trøtte i starten når man kutter dupp, men det går seg jo til.

Anonymkode: d80e0...64f

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å la barnet sove når det vil sove og se hva som skjer. 

Anonymkode: 78f65...3bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...