Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og ønsker ingen oppmerksomhet og feiring fordi man har sluttet å feire bursdag for lenge siden. (Gjør kanskje litt av dagen pga av barna i huset). Noe mannen i huset vet og blir minnet på hele tiden. Nå går mannen og en god venninne sammen og skulle overraske meg en jentetur med søster, svigerinnene og venninne i en annen by med spa og musikalsk show…. Dette fant jeg ut helt tilfeldig, og overraskelse av slike ting er ganske misvisende for meg. Ikke fordi jeg jeg føler jeg mister kontroll, men rett og slett noe jeg ikke liker i det hele tatt! Så hva gjør jeg nå? Spiller glad men innerst inne ganske misfornøyd? Være ærlig når alt er kjøpt og betalt? 
Det handler ikke om å være utakknemlig eller slike ting, men som person har jeg forandret meg de siste årene når det gjelder oppmerksomhet og bursdag…. Jeg skulle ønske dagen bare gå forbi i stillhet…. 

Anonymkode: 957ce...0db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du fremstår som utakknemlig. Mannen HAR jo hørt på deg, han kunne trommet sammen en heidundrende overaskelsesfest. I stedet organiserer han det slik at du kan reise bort. Og du er jo ikke i fokus verken på spa eller på show, det er opplevelser dere deler.

Anonymkode: b8021...397

• Liker 26
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Innimellom må man "lide" for at andre skal få føle de gjør noe godt. 

Feirer ikke bursdager men hvert tiende år ordner søster noe. Jeg vil ikke egentlig, men for henne er det viktig, så da stiller jeg så klart opp.

Anonymkode: 36a75...9e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med hun over, angående at det tross alt er tur og ikke overraskelsesfest. Du hadde vel koset deg på venninnetur om det ikke var bursdag? Jeg blir snart 40 selv, og har sagt at jeg ikke vil ha fest. Men om noen overrasker meg med tur ville jeg blitt kjempe glad!

Anonymkode: 75789...418

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du fremstår som utakknemlig. Mannen HAR jo hørt på deg, han kunne trommet sammen en heidundrende overaskelsesfest. I stedet organiserer han det slik at du kan reise bort. Og du er jo ikke i fokus verken på spa eller på show, det er opplevelser dere deler.

Anonymkode: b8021...397

Høres ut som et greit kompromiss, ja.

Anonymkode: fc19a...2cf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå har du jo kontroll og vet hva som skal skje, og selvfølgelig spiler du glad. Så håper jeg du vil kjenne på ekte glede, for du har tross alt mennesker som bryr seg om deg og ønsker å gjøre noe spesielt for akkurat deg. 

Anonymkode: 33ed5...0dd

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min kusine opplevde noe lignende. Men der hadde mannen ordnet til stor fest. Folk skulle komme langveis fra (nære venner og familie). Hun oppdaget dette dagen før og ble rasende. Endte opp med at han måtte avlyse alt og stemningen var ikke helt på topp i huset nei. 

Dersom du absolutt ikke vil være med på det så sier du ifra. Sier at du ikke ønsker og ber ham ordne opp i det. Noen sier at  du er utakknemlig. Jeg synes det er viktig å høre på hverandre og har respekt for hverandres ønsker. Når du klart og tydelig har sagt ifra om at du ikke liker det så skulle de ha respektert det.

Anonymkode: d93f7...7ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler med deg her.. så kjipt å ikke bestemme sin egen 40 års dag selv. 

Anonymkode: dd091...81c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Trudde du skulle fortelle om en heidundrende overraskelsefest jeg.

En tur synes jeg man må tåle altså. 

Anonymkode: 74cf4...ef1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trudde du skulle fortelle om en heidundrende overraskelsefest jeg.

En tur synes jeg man må tåle altså. 

Anonymkode: 74cf4...ef1

Man må ikke tåle det når man ikke ønsker det!

Hadde blitt irritert på mannen min og virkelig ikke satt pris på en sånn overraskelse. Han burde visst bedre! 

Anonymkode: d61a7...f9d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Høres jo bra ut, det? Du slipper å ha en stor fest, men bare dra på en fin reise med venner. 

Jeg vurderer det samme på min 40årsdag, jeg synes det er mye mindre "ståhei" å fucke off på en reise med de nærmeste, kontra å måtte holde et selskap.

Anonymkode: dd4de...1d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke å ha noen store greier rundt min 40årsdag, og har mer enn hintet til min kjære om at en reise hadde vært gull

Anonymkode: dd4de...1d7

AnonymBruker
Skrevet

Vet man kan oppleves veldig utakknemlig men jeg ville ikke likt det. Vet ikke mannen at du ikke liker overraskelser?

Anonymkode: c8e05...070

Skrevet

Ts her. 

Jeg skjønner godt at folk mener at jeg er «utakknemlig», og en tur er forskjell fra en stor fest,  men det handler om respekt for hverandres ønsker. Hadde jeg ikke sagt i fra så hadde jeg ingen grunn til å reagere slik jeg gjorde. Og det er litt slitsomt når man har vært sammen i over 15 år og de siste årene har snakket høyt, hintet høyt at overraskelse er jeg ikke så glad uansett hva, ihvertfall å innvollevvere andre med. Fordi det er ikke bare å avbestille en reise, et hotellopphold, spa ol. 
Å pleasure andre for at de skal være fornøyd og glad er jeg lei å være i den rollen. Det er min bursdag, mitt ønske… Nå høres jeg veldig kjipt ut… 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
vårblomst skrev (1 minutt siden):

Ts her. 

Jeg skjønner godt at folk mener at jeg er «utakknemlig», og en tur er forskjell fra en stor fest,  men det handler om respekt for hverandres ønsker. Hadde jeg ikke sagt i fra så hadde jeg ingen grunn til å reagere slik jeg gjorde. Og det er litt slitsomt når man har vært sammen i over 15 år og de siste årene har snakket høyt, hintet høyt at overraskelse er jeg ikke så glad uansett hva, ihvertfall å innvollevvere andre med. Fordi det er ikke bare å avbestille en reise, et hotellopphold, spa ol. 
Å pleasure andre for at de skal være fornøyd og glad er jeg lei å være i den rollen. Det er min bursdag, mitt ønske… Nå høres jeg veldig kjipt ut… 

Skjønner du er skuffet over at mannen ikke kjenner deg bedre etter femten år. 

Anonymkode: c8e05...070

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er kjipt å feire dagen på en måte som du ikke vil, men så er det noe med å ta imot når de rundt deg vil gjøre stas på deg. Det er dumt å skyve folk unna og få de til å føle seg uønsket også. Relasjonen til de rundt oss er viktig. 

I seneste laget nå kanskje, men jeg følte det samme når jeg fylte 40. Jeg var så redd for at mannen skulle dra i gang en fest. Dette kommuniserte jeg tydelig til ham og de rundt meg. Så planla og ordnet jeg selv en alternativ feiring med bare mannen min og jeg, en opplevelse vi begge satte pris på. Jeg skaffet barnevakt og full pakke. På dagen feiret vi litt med kake for barnas skyld. 

Jeg tenker at det å ta styringen selv når du har sterke meninger om hvordan du vil ha det er viktig. Da kan du gjøre det så stort eller smått du vil ha det, i stedet for å gjøre ingenting og overlate det til andre. Tipper mannen din følte at han måtte gjøre noe.

Anonymkode: 306ce...04d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skjønner at det er kjipt å feire dagen på en måte som du ikke vil, men så er det noe med å ta imot når de rundt deg vil gjøre stas på deg. Det er dumt å skyve folk unna og få de til å føle seg uønsket også. Relasjonen til de rundt oss er viktig. 

I seneste laget nå kanskje, men jeg følte det samme når jeg fylte 40. Jeg var så redd for at mannen skulle dra i gang en fest. Dette kommuniserte jeg tydelig til ham og de rundt meg. Så planla og ordnet jeg selv en alternativ feiring med bare mannen min og jeg, en opplevelse vi begge satte pris på. Jeg skaffet barnevakt og full pakke. På dagen feiret vi litt med kake for barnas skyld. 

Jeg tenker at det å ta styringen selv når du har sterke meninger om hvordan du vil ha det er viktig. Da kan du gjøre det så stort eller smått du vil ha det, i stedet for å gjøre ingenting og overlate det til andre. Tipper mannen din følte at han måtte gjøre noe.

Anonymkode: 306ce...04d

Endret av vårblomst
AnonymBruker
Skrevet

Du burde gå inn i deg selv å tenke over hvorfor du er så rar at du ikke liker sånnt. Det er jo helt merkelig. Evt er du kanskje bare veldig kjedelig?

Anonymkode: 4ea51...dab

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du burde gå inn i deg selv å tenke over hvorfor du er så rar at du ikke liker sånnt. Det er jo helt merkelig. Evt er du kanskje bare veldig kjedelig?

Anonymkode: 4ea51...dab

Hvorfor kan ikke vi aksepterer at alle mennesker har ulike behov og ønsker, både i livsfase og situasjon man befinner seg i? Hvorfor kaller andre rar eller kjedelig fordi vi ikke deler samme ønsker? Noen er kanskje mer kjedeligere enn andre ja, men det er nødvendigvis at livet deres er mindre meningsfullt? Man tilfredsstille ulike. 

Vet du også slike opplevelse er kostbare for de skal både betale for seg selv og en del for bursdagsbarnet? Ikke alle som har råd å være med og føler seg uteblir fordi de har en stram økonomi. Med dagens priser blir totalt dyrt. En kjapp regnestykke for fly trt, transport inn og ut, spa, show, og måltider koster minst 4000kr… (om det er en utdrikningslag er det fortsatt mye for den enkelte) En av mine viktigst person måtte takke fordi jeg vet at hun har ikke råd og hun som faktisk bor i byen der det skal skje. Tror du det er gøy å vite sånne ting eller å feire på en sånn dag uten henne når jeg er i hennes by? Det at mannen burde visst bedre og det er en av grunnen jeg sitter igjen med en dårlig følelse… 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke en gang forstå hvorfor dette skal være et problem. Hvor vanskelig skal man gjøre seg?

Anonymkode: b37ee...b23

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...