AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #21 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): I sommer opplevde jeg at en nabo truet meg på livet både verbalt og fysisk, da jeg klaget fordi han laget mye bråk på en søndag. Han hadde holdt på hele helgen med motorsag og vinkelsliper i et tettbebygd boligstrøk, og på søndag kveld gikk jeg bort til han og spurte høflig om han kunne slå av maskinene. Mannen klikket i vinkel, løp etter meg og skrek at han skulle slå meg ihjel med ei jernrive. Jeg kontaktet politiet og lurte på hvordan jeg skulle forholde meg til dette siden det var min nabo, og de ba meg komme på stasjonen og anmelde forholdet. Jeg skjønte ikke hvorfor jeg skulle anmelde naboen, men etter at politimannen ringte meg to ganger og innstendig ba meg om å anmelde forholdet, gjorde jeg det. Jeg var på politistasjonen 2 ganger, og de fortalte meg at de hadde avhørt naboen og at han hadde fortalt omtrent det samme som meg til politiet. De var takknemlig for at jeg hadde anmeldt han, siden han var en kjenning av politiet. Dagen etterpå fikk jeg en telefon fra politiet om at de henlegger saken, fordi de ikke har bevis. Jeg sier da at jeg filmet personen mens han drev på med bråkete arbeid, og sier til politimannen at på videosnutten står det både tidspunkt og dato, og at jeg kan sende den over til politiet og det gjør jeg etter samtalen. Tenker at det må være bevis nok, i tillegg har jo denne personen også innrømmet for politiet at han lagde et helvetes bråk og at han klikket på meg. Etter dette hører jeg ingenting og nå er hele saken henlagt! Hvorfor i alle dager bruker politiet så mye tid og ressurser og omtrent bønnfaller meg for at jeg skal anmelde forholdet, og så henlegges saken selv om det er beviser? Anonymkode: 3db11...5de Jeg har lært av en stygg sak i egen kommune. Hvis en person generelt er utilgjengelig. Så får ikke politiet gjort så mye i praksis. Men det som er viktig er at alt blir anmeldt, dette blir samlet opp. Samt de har mulighet til å kalle han inn å ta en prat før han evnt blir værre mot deg. De visste nok at det neppe kom til å bli en sak mot han denne gangen også. Men din anmeldelse førte til at de kunne ha litt kontroll på han iht å følge det opp. Her hadde vi en svært ustabil person som terroriserte lokal samfunnet over 10 år. Som utilgjengelig så ble han ikke straffet. Men etter et par grove hendelser, så ble han tvangs behandlet. Han gikk feks inn på butikken og bare tok det han ville. De fikk beskjed om å ikke gjøre noe, bare anmelde det, fordi han kunne bli farlig. Veldig synd de har lagt ned alt av tiltak mot slike folk, for før ble de satt under tilsyn på institusjon, mens nå bor de blandt oss, uten mulighet til å gjøre noe. Og det skal svært mye til for å kunne behandle folk under tvang. En henleggelse kan åpnes opp igjen, og det ligger der som en sak. Så selv om det ble henlagt, så anmeld han for drapstrusler om han gjør det igjen. Å kjøre motorsager ol. Er jo ikke ulovlig, så en video av at han gjør det vil ikke ha så mye å si. Men video av trusler vil evnt ha en relevans. Høres ut som politiet har en viss kontroll på han, så fortsett å anmeld dersom han kommer med slikt igjen. Bråker han utenfor lovlige tidsrammer, så er det bedre å sende klage til politiet, enn å konfronterte selv. Anonymkode: 37858...8a2 2 1
Tiuren Skrevet 22. juli 2023 #22 Skrevet 22. juli 2023 De må bare vente til de har en sak som viser på statistikken. Venter de litt til vil de muligens få en alvorlig volds eller endatil draps sak å løse, der de lett finner den skyldige. Må ha tålmodighet og gå etter lavthengende frukt, det gjør statistikkene pene.... 🤪
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #23 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): I sommer opplevde jeg at en nabo truet meg på livet både verbalt og fysisk, da jeg klaget fordi han laget mye bråk på en søndag. Han hadde holdt på hele helgen med motorsag og vinkelsliper i et tettbebygd boligstrøk, og på søndag kveld gikk jeg bort til han og spurte høflig om han kunne slå av maskinene. Mannen klikket i vinkel, løp etter meg og skrek at han skulle slå meg ihjel med ei jernrive. Jeg kontaktet politiet og lurte på hvordan jeg skulle forholde meg til dette siden det var min nabo, og de ba meg komme på stasjonen og anmelde forholdet. Jeg skjønte ikke hvorfor jeg skulle anmelde naboen, men etter at politimannen ringte meg to ganger og innstendig ba meg om å anmelde forholdet, gjorde jeg det. Jeg var på politistasjonen 2 ganger, og de fortalte meg at de hadde avhørt naboen og at han hadde fortalt omtrent det samme som meg til politiet. De var takknemlig for at jeg hadde anmeldt han, siden han var en kjenning av politiet. Dagen etterpå fikk jeg en telefon fra politiet om at de henlegger saken, fordi de ikke har bevis. Jeg sier da at jeg filmet personen mens han drev på med bråkete arbeid, og sier til politimannen at på videosnutten står det både tidspunkt og dato, og at jeg kan sende den over til politiet og det gjør jeg etter samtalen. Tenker at det må være bevis nok, i tillegg har jo denne personen også innrømmet for politiet at han lagde et helvetes bråk og at han klikket på meg. Etter dette hører jeg ingenting og nå er hele saken henlagt! Hvorfor i alle dager bruker politiet så mye tid og ressurser og omtrent bønnfaller meg for at jeg skal anmelde forholdet, og så henlegges saken selv om det er beviser? Anonymkode: 3db11...5de Fordi de må ha beviser som holder i en rettssak, og påtaleamsvarlig har konkludert med at bevisene holder ikke. Anonymkode: b4a61...231
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #24 Skrevet 22. juli 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: I sommer opplevde jeg at en nabo truet meg på livet både verbalt og fysisk, da jeg klaget fordi han laget mye bråk på en søndag. Han hadde holdt på hele helgen med motorsag og vinkelsliper i et tettbebygd boligstrøk, og på søndag kveld gikk jeg bort til han og spurte høflig om han kunne slå av maskinene. Mannen klikket i vinkel, løp etter meg og skrek at han skulle slå meg ihjel med ei jernrive. Jeg kontaktet politiet og lurte på hvordan jeg skulle forholde meg til dette siden det var min nabo, og de ba meg komme på stasjonen og anmelde forholdet. Jeg skjønte ikke hvorfor jeg skulle anmelde naboen, men etter at politimannen ringte meg to ganger og innstendig ba meg om å anmelde forholdet, gjorde jeg det. Jeg var på politistasjonen 2 ganger, og de fortalte meg at de hadde avhørt naboen og at han hadde fortalt omtrent det samme som meg til politiet. De var takknemlig for at jeg hadde anmeldt han, siden han var en kjenning av politiet. Dagen etterpå fikk jeg en telefon fra politiet om at de henlegger saken, fordi de ikke har bevis. Jeg sier da at jeg filmet personen mens han drev på med bråkete arbeid, og sier til politimannen at på videosnutten står det både tidspunkt og dato, og at jeg kan sende den over til politiet og det gjør jeg etter samtalen. Tenker at det må være bevis nok, i tillegg har jo denne personen også innrømmet for politiet at han lagde et helvetes bråk og at han klikket på meg. Etter dette hører jeg ingenting og nå er hele saken henlagt! Hvorfor i alle dager bruker politiet så mye tid og ressurser og omtrent bønnfaller meg for at jeg skal anmelde forholdet, og så henlegges saken selv om det er beviser? Anonymkode: 3db11...5de Jeg får en følelse av at du ikke forteller hele sannheten. I det siste har jeg kommet over flere videoer der de mener politiet i norge er ditt og datt. Også ser jeg videoen. Nei har du sett, det er personen som filmer som er helt på bærtur jo Får en Karen feeling av deg Anonymkode: 2c6c4...dfa
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #25 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): I sommer opplevde jeg at en nabo truet meg på livet både verbalt og fysisk, da jeg klaget fordi han laget mye bråk på en søndag. Han hadde holdt på hele helgen med motorsag og vinkelsliper i et tettbebygd boligstrøk, og på søndag kveld gikk jeg bort til han og spurte høflig om han kunne slå av maskinene. Mannen klikket i vinkel, løp etter meg og skrek at han skulle slå meg ihjel med ei jernrive. Jeg kontaktet politiet og lurte på hvordan jeg skulle forholde meg til dette siden det var min nabo, og de ba meg komme på stasjonen og anmelde forholdet. Jeg skjønte ikke hvorfor jeg skulle anmelde naboen, men etter at politimannen ringte meg to ganger og innstendig ba meg om å anmelde forholdet, gjorde jeg det. Jeg var på politistasjonen 2 ganger, og de fortalte meg at de hadde avhørt naboen og at han hadde fortalt omtrent det samme som meg til politiet. De var takknemlig for at jeg hadde anmeldt han, siden han var en kjenning av politiet. Dagen etterpå fikk jeg en telefon fra politiet om at de henlegger saken, fordi de ikke har bevis. Jeg sier da at jeg filmet personen mens han drev på med bråkete arbeid, og sier til politimannen at på videosnutten står det både tidspunkt og dato, og at jeg kan sende den over til politiet og det gjør jeg etter samtalen. Tenker at det må være bevis nok, i tillegg har jo denne personen også innrømmet for politiet at han lagde et helvetes bråk og at han klikket på meg. Etter dette hører jeg ingenting og nå er hele saken henlagt! Hvorfor i alle dager bruker politiet så mye tid og ressurser og omtrent bønnfaller meg for at jeg skal anmelde forholdet, og så henlegges saken selv om det er beviser? Anonymkode: 3db11...5de Det er sånn politiet i Norge holder på. Det de kan er kun å skrive ut bøter og banke opp folk. Anonymkode: 91cac...b04 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #26 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Karen feeling Hvilket betyr?? Anonymkode: 91cac...b04
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #27 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har lært av en stygg sak i egen kommune. Hvis en person generelt er utilgjengelig. Så får ikke politiet gjort så mye i praksis. Men det som er viktig er at alt blir anmeldt, dette blir samlet opp. Samt de har mulighet til å kalle han inn å ta en prat før han evnt blir værre mot deg. De visste nok at det neppe kom til å bli en sak mot han denne gangen også. Men din anmeldelse førte til at de kunne ha litt kontroll på han iht å følge det opp. Her hadde vi en svært ustabil person som terroriserte lokal samfunnet over 10 år. Som utilgjengelig så ble han ikke straffet. Men etter et par grove hendelser, så ble han tvangs behandlet. Han gikk feks inn på butikken og bare tok det han ville. De fikk beskjed om å ikke gjøre noe, bare anmelde det, fordi han kunne bli farlig. Veldig synd de har lagt ned alt av tiltak mot slike folk, for før ble de satt under tilsyn på institusjon, mens nå bor de blandt oss, uten mulighet til å gjøre noe. Og det skal svært mye til for å kunne behandle folk under tvang. En henleggelse kan åpnes opp igjen, og det ligger der som en sak. Så selv om det ble henlagt, så anmeld han for drapstrusler om han gjør det igjen. Å kjøre motorsager ol. Er jo ikke ulovlig, så en video av at han gjør det vil ikke ha så mye å si. Men video av trusler vil evnt ha en relevans. Høres ut som politiet har en viss kontroll på han, så fortsett å anmeld dersom han kommer med slikt igjen. Bråker han utenfor lovlige tidsrammer, så er det bedre å sende klage til politiet, enn å konfronterte selv. Anonymkode: 37858...8a2 Helt utrolig. Så man skal bare vente på å bli drept av naboen. Anmeldelser fører jo ikke til noe. Anonymkode: bae04...763 2
Rucula Skrevet 22. juli 2023 #28 Skrevet 22. juli 2023 Nesten alle saker bli henlagt er mitt inntrykk, uansett hvor mange bevis man har. Vår bil ble utsatt for herværk. En mann slo inn rutene med balltre og knuste lyktene. Saken ble fanget av videoovervåkning og mannen var en kjenning av politiet. Han innrømmet alt saken ble henlagt. Det er pga mangel på kapasitet hos politiet. 4 1
Luckiness Skrevet 22. juli 2023 #29 Skrevet 22. juli 2023 Men du skriver at han har fått bot (eller forelegg?) så han jo ilagt noe. Hva mener du skulle vært gjort straff? 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #30 Skrevet 22. juli 2023 Rucula skrev (6 minutter siden): Nesten alle saker bli henlagt er mitt inntrykk, uansett hvor mange bevis man har. Vår bil ble utsatt for herværk. En mann slo inn rutene med balltre og knuste lyktene. Saken ble fanget av videoovervåkning og mannen var en kjenning av politiet. Han innrømmet alt saken ble henlagt. Det er pga mangel på kapasitet hos politiet. Dette tror jeg ikke på. Noe tull har de kapasitet til, men når folk sier at de blir truet og de har bevis, er det plutselig ingen kapasitet. Anonymkode: bae04...763
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #31 Skrevet 22. juli 2023 Jeg har faktisk en nabo som opplevde at noen begikk innbrudd, og stjal en hel haug med ting fra dem. Men de hadde faktisk overvåkningskamera rett utenfor boligen, som blant annet visste ansiktene på gjerningspersonene og tullingene hadde parkert sånn at til og med skiltene på bilen deres var synlig på kameraet. Likevel ble hele greia nærmest umiddelbart henlagt av politiet. Men dette var vel utlendinger da, rumenere eller noe. Sikkert noe forbanna dritt å få etterforsket, og eventuelt arrestert. Forståelig at utenlandske svindlere og andre kjeltringer ler til de er grønne og blå i ansiktet, nettopp på grunn av dumsnille og tåpelige nordmenn. Anonymkode: ba9bf...3e5 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #32 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): I sommer opplevde jeg at en nabo truet meg på livet både verbalt og fysisk, da jeg klaget fordi han laget mye bråk på en søndag. Han hadde holdt på hele helgen med motorsag og vinkelsliper i et tettbebygd boligstrøk, og på søndag kveld gikk jeg bort til han og spurte høflig om han kunne slå av maskinene. Mannen klikket i vinkel, løp etter meg og skrek at han skulle slå meg ihjel med ei jernrive. Jeg kontaktet politiet og lurte på hvordan jeg skulle forholde meg til dette siden det var min nabo, og de ba meg komme på stasjonen og anmelde forholdet. Jeg skjønte ikke hvorfor jeg skulle anmelde naboen, men etter at politimannen ringte meg to ganger og innstendig ba meg om å anmelde forholdet, gjorde jeg det. Jeg var på politistasjonen 2 ganger, og de fortalte meg at de hadde avhørt naboen og at han hadde fortalt omtrent det samme som meg til politiet. De var takknemlig for at jeg hadde anmeldt han, siden han var en kjenning av politiet. Dagen etterpå fikk jeg en telefon fra politiet om at de henlegger saken, fordi de ikke har bevis. Jeg sier da at jeg filmet personen mens han drev på med bråkete arbeid, og sier til politimannen at på videosnutten står det både tidspunkt og dato, og at jeg kan sende den over til politiet og det gjør jeg etter samtalen. Tenker at det må være bevis nok, i tillegg har jo denne personen også innrømmet for politiet at han lagde et helvetes bråk og at han klikket på meg. Etter dette hører jeg ingenting og nå er hele saken henlagt! Hvorfor i alle dager bruker politiet så mye tid og ressurser og omtrent bønnfaller meg for at jeg skal anmelde forholdet, og så henlegges saken selv om det er beviser? Anonymkode: 3db11...5de Blitt trakassert av nabo i halvannet år. Naboen har gått fyisk til angrep som jeg har på kamera , samt brutt flere andre lover som også kan bevises, men alle anmeldelser fra alle blir henlagt.. velkommen til Norge, har kan du gjøre hva du vil uten å bli straffet. Kriminelle skal benyttes og ofre må leve i frykt. Anonymkode: 0520a...257 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #33 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blitt trakassert av nabo i halvannet år. Naboen har gått fyisk til angrep som jeg har på kamera , samt brutt flere andre lover som også kan bevises, men alle anmeldelser fra alle blir henlagt.. velkommen til Norge, har kan du gjøre hva du vil uten å bli straffet. Kriminelle skal benyttes og ofre må leve i frykt. Anonymkode: 0520a...257 Har du noengang spurt politiet om hvorfor de henlegger, om hva du skal gjøre videre? Man kan jo klage til høyere instanser Anonymkode: bae04...763
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #34 Skrevet 22. juli 2023 Luckiness skrev (2 timer siden): Men du skriver at han har fått bot (eller forelegg?) så han jo ilagt noe. Hva mener du skulle vært gjort straff? Da jeg var til avhør første gangen fikk jeg vite at mannen høyst trolig kom til å få bot for å ha brutt helligdagsfreden, men etter at de hadde snakket med både han og meg, ringte de meg og sa at saken blir henlagt. Regner med det ikke blir bot da. ts Anonymkode: 3db11...5de 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #35 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du noengang spurt politiet om hvorfor de henlegger, om hva du skal gjøre videre? Man kan jo klage til høyere instanser Anonymkode: bae04...763 Bevisets stilling eller manglende ressurser. Selv om det er bevis. Har klaget på avslått besøksforbud og det ble rettsmøte, men avvist der også.. Anonymkode: 0520a...257
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #36 Skrevet 22. juli 2023 Jeg ble voldtatt og jult opp en hel natt, han ødela strupehodet mitt da gjerningsmann tok kvelertak og skada kjeven min. Han hadde drapstruet meg og jeg hadde talemeldinger, og skriftlige meldinger på sms og messenger hvor han drapstrua meg. Politi kom og så på meldingene og sa jeg skulle anmelde dagen etter og å ta med pc og mobil så de kunne få samlet «alle bevis». Anmeldte det han gjorde, men saken ble henlagt. Fyren går fri, og jeg er garantert ikke den siste han gjorde dette mot. Syns synd på de neste som har måtte gjennomgå det samme fra han. Hadde aldri turt å nærme meg en mann med motorsag for å klage… Med det sagt, politiet gjør ingenting. Anonymkode: f20b2...e1e 4 1
Christina82 Skrevet 22. juli 2023 #37 Skrevet 22. juli 2023 Ryddet for latterliggjøring og brukerdebatt og tilsvar på dette. Christina82, mod
Rucula Skrevet 22. juli 2023 #38 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette tror jeg ikke på. Noe tull har de kapasitet til, men når folk sier at de blir truet og de har bevis, er det plutselig ingen kapasitet. Anonymkode: bae04...763 Hæ? Du tror jeg sitter og lyver ang bilen? Hvorfor skulle jeg gjort det. og han tok ikke bare vår bil. Han gikk berserk på hele parkeringsplassen. parkeringsplassen var utenfor et hotell (i kragerø) derfor ble det filmet.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #39 Skrevet 23. juli 2023 Spørsmål fra meg som har blitt truet av naboen. Jeg har ringt politiet mange ganger om dette. Blir alle disse samtalene loggført? Noen som vet? Anonymkode: bae04...763
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #40 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 21.7.2023 den 15.34): Jeg hadde anmeldt politiet for tjenesteforsømmelse og vist til denne politimannen som maste på deg. Anonymkode: e10a5...21e Det er jo ikke politiet som har henlagt, det er det juristen som gjør. Hvordan er det tjenesteforsømmelse når tjenestepersonen åpenbart forsøkte å gjøre noe? Anonymkode: 15efd...2c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå