Gå til innhold

Kvinne på 33 som fortsatt leier. Er der turnoff for menn ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne på 33 år og eier ingen bolig. Har dog nå fått boliglån og skal kjøpe meg snart. Men jeg føler meg ganske mislykket. Og det er egentlig fordi jeg er veldig flink og fornuftig økonomisk men, jeg kastet bort 7 år av livet mitt på en mann som mishandlet meg psykisk, fysisk og økonomisk. Ellers ville jeg vært ett helt annet sted i dag. Og selvom det er grunnen til min økonomiske situasjon i dag så føler jeg at jeg fortsatt henger etter uavhengig grunn. 
Synes du som mann at det er uaktuelt å date en som ikke har fått kjøpt seg noe før inn i 30-åra? 
Skal sier at jeg ikke bryr meg så veldig mye om sånn selv. Men har inntrykk av at dette er veldig viktig for folk. Så, derfor dette gjør meg usikker i møte med menn. 

Anonymkode: 8ffe6...bdc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må det komme en tråd helt lik en annen bare å bytte om kjønn? 

Anonymkode: 32366...338

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mer turn off med kvinner over 30 dom rangerer vellykkethet i å eie bolig eller ikke. Som har så lav selvfølelse at hun kjenner seg mislykket pga lav egenkapital. Trygge, voksne kvinner og menn vet at å eie bolig ikke gjør et menneske mer verdt eller mer attraktiv. Skal du smelte en attraktiv manns hjerte, ikke vær materialistisk og ikke ha ha lav selvtillit 

Anonymkode: f2533...4f6

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Mer turn off med kvinner over 30 dom rangerer vellykkethet i å eie bolig eller ikke. Som har så lav selvfølelse at hun kjenner seg mislykket pga lav egenkapital. Trygge, voksne kvinner og menn vet at å eie bolig ikke gjør et menneske mer verdt eller mer attraktiv. Skal du smelte en attraktiv manns hjerte, ikke vær materialistisk og ikke ha ha lav selvtillit 

1000% riktig svar.

Trist at dette i det hele tatt er en problemstilling.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg er 29 år og jeg dater kvinner i aldersgruppen 25-33. 

Jeg som mann brye meg noe om dette men det har mer med hvilken person du er og grunnlaget bak det. 

Jeg bryr meg fint lite om penger generelt og mer om kvaliteter kvinnene har, selv er jeg veldig flink med egen økonomi. 

For meg handler der mye om årsaken til det, du som har blitt mishandlet av en mann og derfor ikke har kommet inn på boligmarkedet har en ryddig grunn til det så dette hadde ikke vært et problem for meg.

Men kvinner som f.eks har brukt 20årene på å reise og brukt alle pengene sine på det istedenfor å komme seg på boligmarkedet styrer jeg unna. Samme med de som har høy forbruk/kredittkortgjeld 

Anonymkode: 53921...ede

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er en kvinne på 33 år og eier ingen bolig. Har dog nå fått boliglån og skal kjøpe meg snart. Men jeg føler meg ganske mislykket. Og det er egentlig fordi jeg er veldig flink og fornuftig økonomisk men, jeg kastet bort 7 år av livet mitt på en mann som mishandlet meg psykisk, fysisk og økonomisk. Ellers ville jeg vært ett helt annet sted i dag. Og selvom det er grunnen til min økonomiske situasjon i dag så føler jeg at jeg fortsatt henger etter uavhengig grunn. 
Synes du som mann at det er uaktuelt å date en som ikke har fått kjøpt seg noe før inn i 30-åra? 
Skal sier at jeg ikke bryr meg så veldig mye om sånn selv. Men har inntrykk av at dette er veldig viktig for folk. Så, derfor dette gjør meg usikker i møte med menn. 

Nei, i dagens boligmarked er det helt normalt. Jeg er sikkert utenfor den aldersgruppen du søker, men hadde aldri brukt det at du leier som argument for ikke å date deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du leser hi så skriver jeg at jeg ikke bryr meg om sånnt. Det som derimot gjør at jeg blir usikker er fordi jeg føler at de fleste har en slik forventning at man skal kunne ha gjort ditt og datt innen en viss alder. 

ts 

AnonymBruker
Skrevet

🤣🤣🤣 hvis jeg begynner å date noen, har KG nå lært meg at jeg ikke skal fortelle at jeg leier, før et par år inn i forholdet om jeg virkelig skulle være interessert. 

Anonymkode: 08925...071

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg som mann brye meg noe om dette men det har mer med hvilken person du er og grunnlaget bak det. 

Jeg bryr meg fint lite om penger generelt og mer om kvaliteter kvinnene har, selv er jeg veldig flink med egen økonomi. 

For meg handler der mye om årsaken til det, du som har blitt mishandlet av en mann og derfor ikke har kommet inn på boligmarkedet har en ryddig grunn til det så dette hadde ikke vært et problem for meg.

Men kvinner som f.eks har brukt 20årene på å reise og brukt alle pengene sine på det istedenfor å komme seg på boligmarkedet styrer jeg unna. Samme med de som har høy forbruk/kredittkortgjeld 

Takk for tilbakemelding. 
Jeg skammer meg nok mest over det å ha latt meg manipulere av x og ikke avansert noe som helst i 7 år av livet mitt i 20-årene. Som nevnt så er jeg veldig bevisst økonomisk og har ikke noe som helst gjeld, hverken kreditt eller forbrukslån osv.. har derimot en del oppspart og noe investering i aksjer osv… tror jeg bare må legge fra meg sånne dumme tanker 😂😅

ts

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Må det komme en tråd helt lik en annen bare å bytte om kjønn? 

Anonymkode: 32366...338

Begynner å lukte påvirkningskampanje og trollfabrikk. Men de myslykkes når de prøver seg på alle oss hyperintelligente på KG.

Anonymkode: d82a0...c59

AnonymBruker
Skrevet

Det er turn off om han leier og hun eier! 

Anonymkode: 75171...99d

AnonymBruker
Skrevet

Ikke viktig. Mange har kommet inn på boligmarkedet fordi foreldrene har hjulpet dem, ikke fordi de har så god økonomisk sans. Det viktigste er at partner kan forsørge seg selv.

Anonymkode: 4f2cd...fe1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Takk for tilbakemelding. 
Jeg skammer meg nok mest over det å ha latt meg manipulere av x og ikke avansert noe som helst i 7 år av livet mitt i 20-årene. Som nevnt så er jeg veldig bevisst økonomisk og har ikke noe som helst gjeld, hverken kreditt eller forbrukslån osv.. har derimot en del oppspart og noe investering i aksjer osv… tror jeg bare må legge fra meg sånne dumme tanker 😂😅

ts

Hvis jeg var mann, så ville jeg nok vært mer bekymret for din mentale helse etter 7 år med fysisk og psykisk mishandling, enn at du leier. Det er noe du bør være obs på selv også ❤ har vært i lignende situasjon som deg, og fikk meg mange oppvekkere da jeg skulle inn i et nytt forhold. Man er ofte mer preget enn man tror. Ønsker deg lykke til, du er enda ung!

Anonymkode: b38bc...2ab

AnonymBruker
Skrevet

Nei, tror vi menn ser det på som en fordel. Flytt inn til meg situasjon :)

Anonymkode: c490d...63f

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Så de er velkommen til å sende søknad til deg altså. Men med forbehold om avslag grunnet kredittkortgjeld. 

😅

AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (37 minutter siden):

Så de er velkommen til å sende søknad til deg altså. Men med forbehold om avslag grunnet kredittkortgjeld. 

😅

For en tåpelig kommentar. 

Men uansett ja, jeg avviser damer med kredittkortgjeld. 

Selvfølgelig er det lov å komme utenfor en periode i livet fordi ting skjer som man blir jobbløs eller det ene eller det andre. 

Men majoriteten av mennesker som har høy kredittkortgjeld er mennekser med dårlig økonomisk sans som kjøper ting de egentlig ikke har råd til. Detter blir for meg da helt kryssende verdier siden jeg er en person som sparer opp til noe før jeg kjøper det.

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker said:

For en tåpelig kommentar. 

Men uansett ja, jeg avviser damer med kredittkortgjeld. 

Selvfølgelig er det lov å komme utenfor en periode i livet fordi ting skjer som man blir jobbløs eller det ene eller det andre. 

Men majoriteten av mennesker som har høy kredittkortgjeld er mennekser med dårlig økonomisk sans som kjøper ting de egentlig ikke har råd til. Detter blir for meg da helt kryssende verdier siden jeg er en person som sparer opp til noe før jeg kjøper det.

Tåpelig,og litt satt på spissen,men det er pga jeg vet du ikke er så A4 som du skal ha det til. Om rette dama (og da mener jeg utseendet messig) flørter med deg,så er du solgt på flekken. Da er regler kastet ut vinduet. Fint for deg at du ser på deg selv som veldig fornuftig. Men så fornuftig har jeg vondt å tro på at du er. Men selvsagt. Bare synsing fra min side. Kjenner bare menn generelt,som er store i kjeften på forhånd,men som faller i fistel med en gang en dame gir de oppmerksomhet.

Endret av Fant80
AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (1 minutt siden):

Tåpelig,og litt satt på spissen,men det er pga jeg vet du ikke er så A4 som du skal ha det til. Om rette dama (og da mener jeg utseendet messig) flørter med deg,så er du solgt på flekken. Da er regler kastet ut vinduet. Fint for deg at du ser på deg selv som veldig fornuftig. Men så fornuftig har jeg vondt å tro på at du er. Men selvsagt. Bare synsing fra min side. Kjenner bare  menn generelt,som er store i kjeften på forhånd,men som faller i fistel med en en dame gir de oppmerksomhet.

Flott av deg å være så forutinntatt. Men forrige dame jeg dater var veldig pen, men hun dumpet jeg på grunn av kryssende verdier. Hun var et bra menneske og veldig pen. Men enkelte ting offer jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mest skeptisk til at ts har levd under slike forhold i 7 år uten å ta seg ut av dette destruktive forholdet.

Det er bare å bestemme og dra seg rett og slett.

Anonymkode: 8af96...80b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er mest skeptisk til at ts har levd under slike forhold i 7 år uten å ta seg ut av dette destruktive forholdet.

Det er bare å bestemme og dra seg rett og slett.

Anonymkode: 8af96...80b

Ts her. 
Jeg forstår at du tenker sånn. Tenkte sånn selv før jeg havnet i den situasjonen. Men det er myeee mer komplisert enn som så. Hele prosessen av vold i nære relasjoner er er skremmende. Sier det fordi jeg selv aldri hadde trodd at det finnes mennesker som kan ødelegge ett menneske på den måten. Det er veldig nedlatende å si noe sånt når du ikke har vært i den situasjonen. Det er mye fordommer mot voldsofre. Noe som at folk mener at voldsofre er svake mennesker. Tvert imot, narcissister vil bevisst bryte ned sterke mennesker. Det er jo det som er en challenge ikke noe gøy å bryte ned noen som allerede er nedbrutt. Kanskje du burde informere deg litt mer før du slenger med at det er jo bare å gjøre sånn og sånn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...